TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

Tanja rädd...

Kategori: Allmänt

I dag var vi i Nymö för att titta lite på en bokhylla..  var lite ute oxå.. hehe.. När hästen kom springandes så hoppade tanja upp i knät på mej.. hahah.. jag satt ner o blev lite chockad när det kom en hund i knät på mej.


image168
NÄRA mamma ska man vara.. hästarna såg nog farliga ut..

image169
Suddig bild.. Katten zack och hans mat e mycket roligare än hästarna


image170
Men har jag pappa vid min sida går det bra att vara nära.. men koll på mamma ska man ha.. heheh



ÄLSKAR dej Tanja..

ja.. såhär..

Kategori: Allmänt

.. såhär kan man leka på jobbet ibland med mobilen dem stunderna man var sysslolös.. hehehe.. fett ful man e HAHAHA..


image167

Har sett..

Kategori: Allmänt

... Några som lägger in vilka bloggar dem läser mest!! tänkte att jag skulle göra det samma.. även om jag inte har blivit "varvad" av någon..

http://busenlias.blogg.se/ - Detta e Fias blogg.. Vi har gått på BF i hop. hennes bloggar e alltid fulla med fina bilder och intressant läsning.

http://rebbeleah.blogg.se/ - Detta e Rebbes blogg.. gick oxå på BF i hop. Uppdateringen kan tyckas vara lite seg ibland men kul läsning och många fina bilder.

http://mindottervera.webblogg.se/ - Emma heter denna tjej. Känner henne inte. Har aldrig träffat henne, men hon har jätteintressant läsning nästan varje dag. Och en underbar söt liten flivka har hon precis fått. Man e ju så förbannat nyfiken på hur det går..

http://mizzsofie.webblogg.se/ - Sofie och oxå en gammal BF tjej. Precis blivit mamma hon med. Fina fina alexander måste man ju bara se så gott som varje dag. Så hennes blogg e ett MÅSTE.

http://miian.blogg.se/ - Mia e detta. Känns som om jag har vetat vem denna tjej e i urminnes tider. Hon väntar bebis.. Klart man måste veta hur allt går där. Ny lägenhet o allt.. fins fint.. Nu börjar livet Mia..



Sen så måste jag i ärlighetens namn säga att jag känner itne till så många fler bloggar.. nån enstaka blogg ser man ibland när man läser era andras kommentarer, men inga av intresse tycker jag.. eller har jag hamnat hos fel folk..

Mysigt

Kategori: Allmänt

ja såhär mysigt har man på morgonen hemma hos oss..

tyvärr en DÅLIG bild..

image166

bilder

Kategori: Allmänt

 LillaSyster med Tanja

 LilleBror och Tanja busar

 mattias, Martin, carlie och Nathalia

 Sune, Jag, Wivecka, Pappa, Lillebror Daniel och mamma

  Amanda och Hans

 Tanja har sitträning. Hon e duktig

 Tanja och hennes Bästa kompis.

 Mina två BÄSTA vänner.

jahopp

Kategori: Allmänt

Då e man 25.. och det har varit en tuff dag.. städning och handla lite o så... fixa bord och så..

men nu e kalaset över.. Lägger upp lite bilder i morgon.. e för trött nu..

Passade på..

Kategori: Allmänt

... att ta lite EGO bilder innan kalaset.

   
image156

hahaha.. lägger man sej ner blir man anfallen med PUSSAR av min lilla älskling

4 timmar

Kategori: Allmänt

... ja det e bara 4 timmar kvar till klocklaget 12.. och då e det ny dag.. och den dagen e min födelsedag. haha.. känns nästan som om det var igår jag fyllde 24a.

ja nu blir man 25 o har väl inte kommit riktigt så långt i framtidsplaneringen som jag hade som planer förr i världen, men jag har ju bytt upp mej i min val av livskamrat och skaffat hus och hund så man ska inte klaga för att man inte har barn ännu.. Tur att man inte lyckades då man planerade för några år sedan, för man vill ju inte ha barn med vem som hellst.. även om det nu blir så ibland i vissa fall, men för mej ska jag iaf skaffa familj med den rätta. Och det är inte nu..  Jag kommer vara inne på mitt 26e år innan vi ska försöka med barn.. 

jag har ju min valp.. min familj.. mattias och hans familj..

sötast

Kategori: Allmänt



klart man inte har kameran inom räckhåll när Tanja e som allra allra sötast.. Men hade telefonen iaf.




image152

Dagens Köp

Kategori: Allmänt

Ja det är inget mindre än en damsugare..

image147

Nu funderar jag bara över..  var i helvete lägger jag doftkulorna någonstans..  den luktar ju SKIT





   Tanja tycker det e sååå roligt att slita sönder varje tidning som finns i småbitar

   Tyst och stilla det e sällan tilla Tanja vill vara det

  Grr äta tidningar igen

 Modellhund . världens finaste vovve.

macke

Kategori: Allmänt

.. Ja.. pågrund av Jobb.. utbildning.. hus.. hund.. så har jag inte tid för mitt lilla marsvin macke.. Jag ringde lite samtal och fick napp hos en av mina bästa väninnors syster... hon hade redan ett och ville ha en till så det inte blev bråk mellan barnen.. Hon bor i samma by så det kändes inte så hårt att lämna bort honom.. jag vet att han kommer få det bra där och dem har tid med honom..

Mamma älskar dej macke, men har tyvärr inte tiden till dej längre.. Du kommer få det jättebra i den nya familjen.. många barn som vill kela med dej..

image146

2 dagar kvar

Kategori: Allmänt

... ja sen blir man fan gammal.. 25 år. suck.. livet bara springer i från en.. snart sitter man som en gammal ensam nucka på ett ålderdomshem och tänker tillbaka på den bästa tiden i livet.. det vill säga nu..

Hus, man, hund, jobb.. ja allt ha passat så bra.. barn väntar vi dock med ett år till.. vovven ska bli en bra vovve först och utbildningen ska vara avklarad..

Ska man med barn till när man har hundvalp. Hade minsann inte haft ork med båda delar..




image145

Hahah.. kolla smilet.!!

Dagen..

Kategori: Allmänt

i dag så har jag och tanja haft en mys morgon.. klart hon fick sova lite hos mej när mattias åkt till jobbet..
Sen åkte vi och hälsade på min svärmor.. dem e ju hundvakt några veckor nu till en Lejonberger hund.. hehe Tanjas bästis.. Dem går så bra i hop.. stor och Liten..

har köpt avmaskning på apoteket i dag med.. så ska läsa mej till lite hur man ska göra med det där.. Skicka iväg besiktningspappret till folksam kanske jag med ska göra i dag.. Undrar vad dem säger iog hon har navelbråck..??

Älskar min bebis på mycket..

Tanja film

Kategori: Allmänt

veterinären

Kategori: Allmänt

Ja där var jag med min lilla valp i dag. Allt var utan anmärkning förutom Navelbråck. troligvis kommer det att växa bort, men vi ska hålla det under uppsikt.. annars blir det operation..
Hoppas det ska gå bort av sej själv..

image144

i dag..

Kategori: Allmänt

Ska min älskade lilla Sessa till veterinären.. e lite rädd att det ska vara något fel på henne.. men får hoppas på det bästa.. Älskar henne massor.. mattias o min bebis..


image141

image142

image143

jobbig dag

Kategori: Allmänt

njaa inte i dag. och inte för mej. men i morgon ska min lilla Tanja bebis besiktigas vacceneras ovh id märkas.
skulle igentligen jobba, men eftersom det e så svårt med veterinärtid nu under semestern så tog jag med glädje emot en sådan snabb tid..


Tanja är en Rottis, labbe och schäffer.

Tanja bilder

Kategori: Allmänt

image139
Tanja sitter och tittar.. hehehe.. världens finaste hund

image138
Tanja. Mammas älskling redan från första dagen.


image140

Tanjas favoritplats.. Under soffan.. Inte många veckor hon kan ligga där.. detta blir en stor hund.

tanja

Kategori: Allmänt

Har varit inne i stan i dag.. köpt lite nya saker till hemmet..

påväg hem ringer telefonen.. Du får en hund.. annars möter den ett tragiskt slut här i livet..
Min morbrors bekant har bara EN kvar...

Klart vi kan ta en hund.. vill inte ha hennes död på mitt samvete..


image135

Mattias och Tanja redan bästisar.. spelar boll


image136
Tanja bekantar sej med hemmet..




image137
Nu snusar hon gott..

så här ser framtiden ut

Kategori: Allmänt

  • 2001 - Harry Potter och de vises sten (Harry Potter and the Philosopher's Stone, i USA under titeln Harry Potter and the Sorcerer's Stone)
  • 2002 - Harry Potter och hemligheternas kammare (Harry Potter and the Chamber of Secrets)
  • 2004 - Harry Potter och fången från Azkaban (Harry Potter and the Prisoner of Azkaban)
  • 2005 - Harry Potter och den flammande bägaren (Harry Potter and the Goblet of Fire)
  • 2007 - Harry Potter och Fenixorden (Harry Potter and the Order of the Phoenix)
  • 2008 - Harry Potter och halvblodsprinsen (Harry Potter and the Half-blood Prince)
  • 2010 - Harry Potter och dödsrelikerna (Harry Potter and the Deathly Hallows)

  • så nu vet alla när det blir BIO premiär med HARRY,...

    som tur e kommer både harry, ron och  Hermione spelas av samma skådespelare,,

    ...

    Kategori: Allmänt

    Jag har MASSOR av läsare varjedag.. men inga kommentare.. skärpning på er alla läsare,, ¨


    Snart in o köpa HARRY bok NUMMER 7.

    Bio..

    Kategori: Allmänt

    Förra veckan var det HARRY POTTER.. mm underbar film.. en av dem bättre faktiskt..
    image134












    I dag blev det TRANSFORMERS... trodde aldrig jag skulle vilja se skiten.. men men för mattias skull då... ojojoj.. vilken film.. helt suverän enligt mej..

    image132

    jag först på plats

    Kategori: Allmänt

    ... när den 7e och sista boken av HARRY kommer ut...

    från att,,

    Kategori: Allmänt

    förra året vid denna tiden satt jag som en kedjerökande arbetslös fjant till att i dag ha hus och 2 jobb+ att man snart ska börja på en utbildning.

    När jag slutat från det ena jobbet gå nästan raka vägen till det andra,, dem dagarna man e hemma blir mycket att fixa i trädgården och mysa med sambon..

    Har knappt tid att blogga längre om allt man e med om.. hahah

    här har vi den

    Kategori: Allmänt

    .. den fina fina skänken vi köpt.. ska ha fin porslinet i den.. ska vi bara ha ett stort och fint matsals möblemang oxå i samma träslag..

    image130


    image131

    här ser man in i det stökiga tv rummet ocå hahaha..

    spenderat mer

    Kategori: Allmänt

    image131

     
    denna bänken har vi köpt i dag. Vi ska hämta den i morgon.. Ja.. så då kommer det en bättre bild snart..
    för denna bilden e tagen med mattias mobil..

    dessutom köpte vi en kristallkrona i dag.. ohh den e så fiiiiin.. men den kommer inte förren om nån vecka eller så..

    Lite bilder.

    Kategori: Allmänt

    hahaha jag och Nathalia hittar alltid på en massa sjuka och fula bus.. haha känns nästan lite patetiskt att säga att denna underbara 2 åring e fan min bästa kompis hahahahahah..

    image127



    Ja.. en annan sak e ju då att om någon vecka blir man 25.. helt sjukt vad tiden går.. kommer i håg när jag var 10 o jag skrek åt min mamma o så.. jaha.. bara så du vet e det bara 8 år kvar tills jag fyller 18 sådeså.. hahah..

    Fick en fiiiin present av min älskopappa i present.. Ett flygfoto över mitt kära barndomshem.. där jag fick växa upp i trygghet och harmoni tillsammans med min mor och far och 8 bråk brödrar hahaha..


    image128

    huset ser dock inte ut såhär i dag.. men då var då..






    jaa.. sen får jag ju inte glömma bordet.. e en bild på det i förra inlägget, men nu e det på plats

    image129

    i dag har vi köpt nytt köksbord

    Kategori: Allmänt

    ..

    vi har ett ganska litet kök.. så bord med 6 stolar gör det GANSKA trångt.. så nu har vi köpt ett nytt..

    tycker det passar MTCKET bättre..

    i framtiden skall vi dock göra om köket..


    image126

    i dag..

    Kategori: Allmänt

    I dag så är jag som en gammal mormor.. hehe.. Har varit högt uppe i träden. och långt in bland buskar och blad o sammlat bär av olika slag..

      Lilla jag fick stå på en gammal rangling stege.. gissa man var rädd.. men 4 kilo blev det iaf


       Dessa små gubbar köpte vi i affären då vårat lilla land e en hage med ogräs haha. 2 Liter.


     Då det inte ska vara fruktsaft så blev det bara 3 äpplen


       en buske med dessa små bär ha vi med. Blev en spann full iaf.



    Jusst nu ligger dem och Ångkokar i safta-majan som apparaten heter hehehe.. mmm..  jajaj.. får väl bli en dag då jag baka sånna här goooda bulla med..


    image125

    om man nu

    Kategori: Allmänt

    Ska kommentera i ett annans namn o göra taskiga inlägg så kan man väl iaf göra det på samma dator som man skiver sina "vanliga" kommentarer,,, Dem b lir ju ganska FETT lätta att spåra..

    Hmm roligt att Fias "surre" kommentarer har samma IP adress som Alexandras kommentarer.,,. hmm konstigt konstigt.. undrar hur det kan komma sej.. Jo för att det e alexandra som fejkar Surre kommentarerna.. Så.. nu vet alla detta.. hahaha Du e fan spolad nu bruden.. kanske dax för en anmälan med nu då,, Har kollat upp din leverantör så det blir ju itne svårt..

    nu

    Kategori: Allmänt

    ... snart dax att dratta ner till träningen..

    Fia.. KOlla mitt långa hår.. det blev lite längre än så innan jag klippte av det.. dumma dumma jag..

    image120

    hmm.. pressnörd kanske hahahaha

    Kategori: Allmänt

    image119

    ....

    Kategori: Allmänt

    ja men för fan.. sätt alla jävla utlänningar på A kassan så man itne fattar ett SKIT av vad dem säger.. o tydligen inte fattar ett skit vad jag säger heller..

    fan svenska hjälpmedel för svenska folket.. sätt då svenskar där med så man förstår vad dem vill en.. Ghaa...

    samma sak som att sätta mej i en turkisk kemtvätt.. suck..

    Livet måste gå vidare..

    Kategori: Allmänt

    jag mår bättre o bättre för varje dag.. känns bättre att veta att det aldrig utvekclades något foster i magen än att det ligger något dött där inne. hur det kunde bli så är tydligen otroligt ovanligt.. det var väl helt enkelt inte tid för oss att bli föräldrar ännu..

    Har blivit medlem på Opengym ... precis köpt skor nu.. mattias e oxå medlem så idag blir vår första dag där. mage ruma lår e dem bitarna jag ska bygga på..

    Har även skickat in en ansökan om en massagekurs nere i malmö som börjar den 13 september. kostar 18 tusen att gå, men jag blir en diplomerad massör efter 5 månader sen ska jag starta eget nere i källaren..  Så alla ni som vill ha rygg o nack massage sen... bara ring mej.. hehe.. 300 för en timme ska jag ta..

    ....

    Kategori: Allmänt

    du som kommenterade anonym om att du messat mej.. hallå.. hur ska jag kunna veta vem du e om du itne skriver ditt namn?!

    fan vilken mes jag e idag..

    Kategori: Allmänt

    haha.. varit inne på tivolit i dag.. åkte 5 karuseller tillsammans med carlie.. haha.. efter sista mådde lilla jag illa SOM FAN. åkte hem.. kände hur det fylldes med saliv i munnen ... In stabbt som faen på toaletten sen o spyr ut säkert 1 lite spya med ett sådant tryck så jag blir helt yr. hahahaha

    jaja.. mes jag e,,

    ........................

    Kategori: Allmänt

    image123image124

    mina Tavlor

    Kategori: Allmänt

    image120image121image122

    min såkallade graviditet

    Kategori: Allmänt

    Ofostrig graviditet

     

    Ofostrig graviditet betyder att kvinnan blivit befruktad och embryot börjat utvecklas men efter några veckor tillbakabildas fostret, oftast på grund av kromosomstörningar. Kroppen tror dock att den fortfarande är gravid och sänder ut alla graviditetshormoner så att fostersäcken och moderkakan växer och kvinnan upplever alla graviditetssymptom. Oftast avslutas graviditeten tidigt men den kan fortsätta enda upp i vecka 18 då man upptäcker den ofostriga graviditeten om man gör rutinultraljudet. Det är inte så vanligt med ofostrig graviditet och dom flesta runtomkring kvinnan och mannen har aldrig hört talas om det och kan därför stå oförstående när man berättar att man mist sitt barn. Detta är inte frågan om någon form av "skengraviditet", tillståndet är INTE framkallat av att kvinnan så gärna vill vara med barn att hon tror att hon är det. En befruktning har ägt rum och kvinnan blir minst lika lurad av sin kropp som hennes omgivning, om inte mer. Från och med åttonde graviditetsveckan kan ofostrig graviditet upptäckas med hjälp av vaginalt ultraljud (vul). I dom allra flesta fall stöter kroppen ut fostersäck, hinnor mm självmant. Men om det inte sker kan man bli skrapad eller få tabletter som hjälper kroppen.

    ........................

    Kategori: Allmänt

    nu tycker jag att den kan rinna ut. fan ska det ligga kvar i min kropp för när den andå inte e vid liv. 
    man kan ju inte starta om på nytt förren det e gjort..

    MA

    Kategori: Allmänt

    Troligtvis.... hon kunde inte se något i fostersäcker.. bara att invänta blödning.. eventuellt skrapas den 12e då jag ska in på nutt vul o kolla vad som e kvar..