TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

Nyårsmaten

Kategori: Middagstips!

bilder på gabriel

Kategori: Gabriel

vad tycker ni?




Älskar dej underbara unge.... e han inte bara sötaste i hela världen...

tänkte jag skulle göra en sammanfattning av 2010.

Kategori: Detta har hänt idag

Ja o såhär ser den ut..

JAN:
Hände inte så mycket. Jag väntade på min operation o vi hade en del matproblem med gabriel.

FEB:
Jag slutade röka (började igen ca 8 månader efter) Blev en del renovering på ovanvåningen

MARS:
Jag opererades. alla vi 4 syskon samlades för första gången tillsammans. Våren kom till sverige

APRIL:
våren var här. Blev en del trädgårdarbete. Gabriel blev 2 år

MAJ:
Nådde mitt första delmål. Hoppade in som bröllopsfotograf till en bekants syster. Rätt låt vann melodifestivalen

JUNI:
Det var mycket åhus-strand. köpte ny systemkamera. 20 kilo av mej själv var borta. isa amanda o martin tog studenten

JULI:
Tripp till ölandsdjurpark. jag blev 28 år. Jag jobbade som sommarvikarie i hemtjänsten

AUG:
Massa problem med gabriels ätande. Blev inläggning på sjukhuset för sondning.


SEP:
sovrummet där uppe blev klart. Gabriel hade dagisfotografering.

OKT:
Började skolan. var i Ullared på GEKÅS

NOV:
har nu förlorat 30 kilo. Jag e en helt ny människa

DEC:
Skola. stress. jul.. Nyår..

Planerar för 2011

Julen har varit bra..

Kategori: Familjen

Firade jul hos Gabriels farmor o farfar...


Gabriel var rädd för tomten iår.. så jag fick ha honom i famnen


Han vågade iaf lämna napparna till tomten..


Blev en massa kusinpussar med

julafton 2009 vs 2010

Kategori: GBP/Viktnedgång. Tankar, funderingar o resultat.


Julen 2009






julen 2010




-30 kilo

GOD JUL ALLA MINA BLOGGLÄSARE

Kategori: Detta har hänt idag


Önskar familjen Holm Nilsson

nu drar jag mej undan

Kategori: Detta har hänt idag

Har ju som sagt varit opererad i snart 1 år. o man har blivit medlem i några GBP grupper.
men ja nått hände med någon grupp o man blev ovänner med vissa medlemmar. Men man raderar blockerar o låter det vara lixom. det e ju inga IRL vänner lixom så varför lägga stor energi på det. jag gillar inte dej du gillar inte mej.. låt det stanna där. MEEEEN

nu e det så att jag blivit utkickad från några grupper pga en massa snack då i grupperna om mej. o det gillas inte.. varför ska det vara så svårt att bara vara tyst istället..

så jag drar mej ur GBP grupperna jag e med i.. o startar en egen o där kommer inte skitnacket in.

jag e trött på det. jag vet inte ens vad jag gjort för fel. varför kan man inte släppa taget, måste man verkligen sprida falska rykten om en människa man inte ens känner på riktigt.. e det verkligen vuxet beteende?

Personlig Kudde

Kategori: Detta har hänt idag

Har en vän som gör egna motiv på kläder med namn på..

hon har prematurkläder i storlek 38-45, kuddfodral, grytlappar m.m
hon har massor olika motiv. skulle något vara av intresse..

här e ett örngott hon gjort till gabriel

Kan ju säga att han bara LÄNGTADE efter att få gå o lägga sej hos långben (som är hans största favorit)




2 av prematurkläderna i storlek 40.
Valfrittnamn kan skrivas på benet eller i rumpan på byxorna. och på bröstet på bodyn.
"mammas o pappas mirakel" "starkast" "segraren"eller bara namnet på er fina bebis  ja du bestämmer



självklart gör hon fler motiv.. vill du ha ett speciellt motiv så skicka med en bild när du gör beställning. så får hon bedömma om hon klarar av den eller ej..

Alla är dressar med omlottbody och byxor med mudd i midjan och benen.
samtliga kostar 150 kr / set inkl. ett valfritt namn.

veckans blogg

Kategori: Veckans blogg..

mina läsare..

Kategori: Detta har hänt idag

jag har mellan 70 o 100 läsare... olika från dag till dag..

skulle vara roligt om du kunde skriva en kommentar om din egen blogg..

Och i slutet på året kommer jag utse årets bästa blogg enligt mej då..

Nu e granen uppe

Kategori: Detta har hänt idag

martin mattias gabriel o jag fick upp julgranen idag

avslut för 2010 med roger o malin

Kategori: Detta har hänt idag

Nu börjar jul.. o sen nyår.. o i mellan e det massa skola.. så jag o malin hinner inte ses mer i år..
Så vi hade lite julklappsbyte här hemma sen var det dax för lite god mat på kina restaurangen..

Bara längtar efter dej....

Kategori: Allmänt


denna ska jag ha till jul

Gabriels lucia

Kategori: Gabriel

fick en kommentar om gabriels luciabilder. o ja här kommer dem



lördag

Kategori: Detta har hänt idag

Gabriel hade gått upp i vikt o vägde nu äntligen 10 kilo.

nu e det helg

Kategori: Detta har hänt idag

fick ta en dag ledigt från skolan idag.. för idag e det återbesök på sjukhuset. vi ska väga gabriel idag.

efter det ska vi hämta lillebror martin.. o sen hämta annica... sen får vi handla mat inför kvällen.

bloggar mer sen

en ny gräns e nådd...

Kategori: GBP/Viktnedgång. Tankar, funderingar o resultat.



Idag visade vågen -30 Kilo totalt..

1.5 kilo kvar till målet..

lördagsmys med familjen

Kategori: Detta har hänt idag

Vi hade tacokväll här idag.. Isabell o Lillebror daniel kom oxå hit..

när dem hade åkt så kom bror niklas o hans sambo sofia o spelade lite spel med mej o martin


tacokväll


sofia o Niklas


jag o martin

fredagen den 10 december..

Kategori: Detta har hänt idag

Denna veckan har varit bra.. Jag har fått den praktikplatsen jag ville ha och den 10 januari börjar jag där. Hoppas på att det leder till jobb i framtiden.

Har även haft en del strul med mina pengar från augusti då jag var hemma med gabriel o hade sondträning. Kristianstad kommun ville inte skicka papperna till tjejen på fk o nu förstår jag varför. Dem hade utan min vetskap sagt upp mej nästan en hel månad innan mitt vikariat gick ut. Men hon på fk trixade o donade ringde runt o hade sej.. så till slut fick hon mina rätta papper och sommarschemat jag hade så pengarna blir insatta på måndag... o det var minsann 7500kr som jag inte skulle fått annars..

I fredags (igår) satt vi barnvakt till Enya o Isabell.. deras pappa kom o hämtade dem idag vid 11 tiden..

o Grattis JAY till idolvinsten
ni som har spotyfi sök på von benzo.. där har ni hans band..


Gabriel myser med Enya


Gabriel o Isabell kramas


och pussas....




massa bus med barnen


bus bus

ställ en fråga

Kategori: Detta har hänt idag

Ställ en fråga till mej om du funderar på något speciellt ang mej.

ja då var man här igen

Kategori: Detta har hänt idag

I skolan. Inte många veckor kvar nu. Den 10 jan beger vi oss ut på praktik. Det ska bli så jävla kul. 2011 kommer nog bli det bästa året i mitt liv. Förutom då 2008 då fina gabriel kom

Lördagskvällen bestod av fest

Kategori: Detta har hänt idag

o jag blev frecis sketfull innan klockan ens var 23. haha. men men, jag e inte vad vid alkohol direkt + att jag e magopererad, men när jag märkte att nu var det minsann för mycket då slutade jag dricka.. o efter 30 minuter var jag nykter igen. Ganska så bra faktiskt..

blogg måste blivit knäppa

Kategori: Detta har hänt idag

Varför står det att bloggen blivit flyttad eller avslutad när man ska komment era?