TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

Har att göra

Kategori: Vardag

Idag jobb 8 till 18. I morgon jobba 8 till 18. Onsdag fotografen med gabriel sedan personalmöte. Torsdag jobba 22 till 08. Fredag jobba 22 till 08. Lördag alice 1 årskalas. Söndag jobba 22 till 08. Så ja. Jag vet vad som ska göras denna veckan.

städarbete

Kategori: Vårt hem

.. Ja städa ur måste man göra innan renoveringen sätter fart på riktigt..


utrensning och Gabriel får spana in sitt nya rum..


där jag la ut reglarna ska den nya väggen stå.. Blir ett lagom rum och bra mycket större hall..

värmebölja

Kategori: Vardag

mm.. Bad med vilde


goa ungar..


Varit på stan med Gabriels mormor idag o handlat lite sommarkläder.


Provar bilen. Vi planerar att köpa en sådan, men ser att ännu e han för liten

r.i.p

Kategori: Allmänt



Din musik kommer spelas i flera generationer. Tror aldrig du kommer dö i våra hjärtan.

R.I.P

första gången... !!

Kategori: Vardag

Min son fick bada i sjön.. Det gillade han verkligen..


Först blev han lite rädd för han undrade ju vad detta var..

men sen gillade han det massor..

Underbaraste i hela världen.... <3


sen när vi kom hem så blev det mackaroner o köttbullar. Köttbullarna måste dock fortfarande delas i små små bitar


efter maten får man sitta o ta det lugnt en stund så inte all mat kommer upp igen..


Mysa lite med Nallephu måste man ju med få göra..



dra nalle lite i näsan med.. haha


det var vår dag...

Hoppas ni hade en lika trevlig som våran..

Längesedan

Kategori: Vardag

Jag bloggade..  men har helt enkellt inte haft direkt tid..
Har varit inne o jobbat lite.. ska även jobba inatt.. sen ska jag nog få ett chema.. (förhoppningsvis)


Har planerat upp lite inför gabriels rum som vi ska fixa här uppe.. tänkt att det ska sättas igång till helgen..

brevidgång

Kategori: Allmänt

Natten mellan måndag o tisdag hade jag min brevidgång på det nya jobbet.. gick jättebra tycker jag.. första natten var ju mest att observera o skriva ner alla tänkbara saker..

Ska gå brevid igen natten mellan torsdag o fredag.. då får man hjälpa till o prova mer saker..

sista brevidgången ska vara natten mellan lördag o söndag.. o då ska jag göra allt själv.. blir som ett slutprov på att jag kan det med lite rutiner o mediciner o så..

Då jag har antecknat precis allt o kommer sitta o plugga in det så tror jag inte det kommer vara några problem..

Besök

Kategori: Allmänt

Då har man varit och besökt på det nya jobbet idag. Blev ett långt men intressant besök. 3 brevidgångar bokade i veckan sen efter det får man se om dem vill ha mej där eller ej. Jag hoppas iaf på det.

sjung om studenten.....

Kategori: Allmänt

Grattis till min syster idag... ja o Anton förståss

idag ser det ut såhär.

Kategori: Vårt hem

Japp.. golvet e klart.. Nu e det bara väggarna o lister.. men det får vänta tills nästa omgång pengar kommer,,



BildNr 1: Tagen från köket.  BildNr 2: Tagen från sovrummet

fortsättning på renovering

Kategori: Vårt hem


Panelen o golvet nu helt borttaget.. (undrar om bjälken här i mitten kan tass bort)


Mattias sliter med att få bort den inbyggda garderoben


Ja såhär såg det ut när garberoben kom ner.. rakt ner i betongen.. ja o så kutterspån isolering..



fick lägga något för sålänge så inte tanja leker med skiten.. Nu måste vi bara gämna till det lite..



Men nu avslutar vi för idag..

Godnatt

ps: Bjälken gick att ta bort.. var inget bärande.. var till för dörrhålet som fanns där förrut

lite riv här och där

Kategori: Vårt hem


Väggen där uppe e nu nerriven.. Nu ska vi börja med gabriels rum.. En ny vägg ska upp. elektiker ska komma.. nytt golv.. lite färg.. ja sen kommer det vara klart.. Bara ekonomin som fattas... får köpa o fixa lite i taget..




Project nummer 2
HALLEN.

här river vi upp golver.. river väggen.. Sätter in nytt golv o kanske lite färg på väggarna.. sen e det klart.. Behövs dock ingen direkt ekonomi för detta då vi fick nytt golv av Pappa..









Återkommer i morgon med fler bilder.. Då ska hallen vara klar... Ja nästan iaf..

hoppas

Kategori: Allmänt

jag hoppas verkligen på detta jobbet nu.. jag vill jag vill jag vill

Mommo..

Kategori: Vardag

Idag ska jag o gabriel ta en tripp till Åhus o hälsa på mommo elna.. var längesedan.. ska bli roligt

Älskar dej..

Kategori: Familjen



Från Din Gabriel