TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

Det blev en son

Kategori: Allmänt

Klockan 5 över halv 9 i gårkväll tvingades vi att göra ett snitt. Allt gick bra. Jag är bara en väldigt trött mamma just nu. Återkommer senare när orken finns. Men vi mår iaf bra både mamma och son.

Läkaren var hos mej innan i dag

Kategori: Allmänt

Blodproverna på lever och njurar var bra. Blodtrycket håller sej stabilt. Och urinen håller sej på samma nivå med. Så hon tyckte allt såg bra ut. Och jag var duktig som vilade mycket. Det viktigaste just nu så hon. Jag frågade henne om hur hon tyckte oddsen för min son såg ut för i dag. Då så hon i dag är oddset bra. I dag ser det ut som om han kommer stanna kvar ett tag till i magen. Bara att hoppas på att oddsen inte ändrar allt för snabbt. Men just nu e jag en lycklig blivande mamma. Älskar min son.

Snabb uppdatering

Kategori: Allmänt

Allt bra i danmark. Hade kropps hetta hela dagen igår pga kortison sprutorna till lill killen så trycket låg högt hela dagen. Började med min första kur trycksänkande i härkväll. Så trycket i morse var 130/70 vilket e kanon. Vikten har gått ner ett kilo med sen fredags. Hoppas äggviteämnet oxå vill gå ner. Men iaf vi mår bra. Och den e så possetiva här. Pratar om ultraljud och sådans som vi bokar in mej på nästa vecka. Så dem tror han blir kvar i magen eftersom jag mår så bra och värdena blir lite bättre.

Tack till er alla. Nu börjar en jobbig tid

Kategori: Allmänt

Tack för alla fina kommentarer. Dem värmer. Får mej att må bättre.
Om 3 timmar åker jag till danmark. Blir jobbigt då jag inte vet vad som kommer att hända där nere. Och framförallt när det hände. Min älskade man är dessutom hemma i sverige och det känns nästan jobbigart. Det jag ska göra e att vila vila vila så mina dåliga värden oxå håller sej vilande. Men i dag e trycket iaf nere på 164/80 så det håller sej iaf någorlunda lågt. Ingen huvudvärk och ingen ryggont heller längre. Skönt. Så jag mår Bra.

Nytt sjukhus i morgon

Kategori: Allmänt

Vid 9 tiden i morgon åker jag ambulans från kristianstad till köpenhamn. Än så länge har inte förgiftningen brutit ut så varje dag e värdefull. Var dag som du e kvar i magen min älskade bebis ger dej bättre chans till ett friskt liv. Mår jag fortfarande bra när det blir ett rum ledigt i lund åker jag dit i stället. Men nu blir det danmark. Så tror inte jag kan hålla er uppdaterade medans jag är får. Nu hoppas vi alla på att han inte till ut ännu.

Kommer snart bli mamma

Kategori: Allmänt

Läkaren hade inga goda nyheter. Detta var allvarligt och enligt statestik så kommer jag bli mamma om 2 till 7 dagar. Hoppas man bräcker denna jävla statestik. Men skönt iaf att veta att jag fått pruta för hans lungor och att lund är ett bra sjukhus. Dock mår jag bra nu och gabriel med. Så man vet inte exakt när han måste ut. Men jag kommer iaf inte få lämna ett sjukhus förren jag e mamma iaf. Men jag tror på mej själv och jag tror på min son. Älskar dej min pojke. Vi klarar detta tillsammans.

Ny dag på sjukhuset!

Kategori: Allmänt

Fortfarande 3+ i äggviteämne i urinen och ett tryck på 172 genom 85. Gabriels ljud är dock perfekta. Läkaren har med varit här inne i dag. Början på havandeskapsförgiftning säger han. Så fick en pruta för att gabriels lungor ska utveckas snabbare ifall han skulle behöva komma ut tidigare. Det jag behöver nu är vila vila vila och åter vila så vi kan försöka hålla det så förgiftningen inte bryter ut. Men läkaren så att jag ändå skulle förbereda mej mentalt för eventuell förflyttning till lund.

Lång dag. Ensam natt

Kategori: Allmänt

Ja dagen började bra. Skulle ju till barnmorskan. Ja. Och där slutade det mindre bra. 204 genom 114 i blodvärde och värde 3 i äggviteämne i urinen. Så det blev minsann att jag fick läggas in på sjukhus. Jag kom in halv 12 i dag. Och nu är klockan 19 o trycket ligger på 184 genom 94. Vad detta beror på har jag dock inte fått svar på ännu. Men en massa tester. Och har nu en mål i armen för att ännu fler tester ska göras. Hoppas iaf ni andra har haft en bra dag iaf

Barnmorskan

Kategori: Graviditeten

Japps... det e besök hos henne i dag.. Lite nervös på hur blodtrycket ligger.. och om hur vikten har ökat nått mer.. förra besöket i v 22 hade jag bara ökat 0.5 kilo sedan inskrivningen i v 12..

rösta

Kategori: Allmänt

image824


klicka på bilden för att rösta

rösta gärna på min blogg

Kategori: Allmänt

vår

Kategori: Allmänt

image823

räkningarn

Kategori: Vardag

Fick mina pengar i dag.. Den sista lönen för Mars och pengarna från FK med.. blev en bra slant denna månaden.. så nu e alla räkningarna betalda. Nja nästan iaf.. huslånet drass ju på autogirot.  sen köksräkningen med som e dubbel denna månaden..

Men 8 tusen från mej till räkningskontot denna månaden.. o snart ploppar det in 4000 från mattias konto oxå. känns bra att ha pengar över oxå från min del denna månaden.. Har väl ca 3000 kvar på mitt konto..

känns som det itne har hänt på år och dagar.. Jag har alltid fått föra över pengar från mattias konto till mitt eget..

så nu tycker jag det var dax att jag betalade mest för en gångs skull..


från det ena till det andra

tänkte att jag skulle ta lite foton på alla barnsaker vi har samlat ihop dem senaste månaderna.. känns osm om vi har det mesta.. Ska iaf upp till ullaren i början på nästa månad..

bilder

Kategori: Vardag


tänkte jag skulle lägga upp lite bilder som jag tagit under dessa soliga underbara dagar

image815
Äppelträden e klippta

image816
Hela vindruvsrankan e nu borta från huset

image817
Mattias har röjjt upp alla buskar o skit som var vid kortsidan av huset. Lite kvar att göra dock..

image818
bild på kortsidan igen

image819
Tanja O Thalia


image820
Ja tönten själv hahaha


image821
skitig unge


image822
LEKA


Skötbord

Kategori: Vardag

Japp.. det var jag o fixade i går.. Var en familj här i Bromölla faktiskt som skulle sälja sitt.. då pappan i familjen e snickare så e det en egen designt på det.. kul tycker jag... Dock var det kanske 15 cm för högt för min del, men vi kapar bara av dem 15 cm på benen så det funkade perfekt.. super.,. 500 kr ska dem ha för det


beställa..

Kategori: Vårt hem

ja det har jag gjort.. beställt lite saker till hemmet.. bara två saker dock..






Ja det var allt,, haha




min hund

Kategori: Tanja

veckans Mage

Kategori: Graviditeten

image814     image813

Förra veckans mage VS denna dagens mage..

denna dag

Kategori: Allmänt

Ja den har ju varit helt otrolig skön.. Bjöd in svärmor på en fika, men det slutade med att det blev grillad korv o lite tädgårsarbete och sedan fika.. så det blev en liten svärmorsdag i dag.. hon och Mattias klippte äppelträden..

sen röjde jag undan lite på framsidan.. Hade lite brädor o sådant kvar sen vi rev ut köket där i vintras..

Ja sedan när det närmade sej kvällen så kom Tobbe o JOssan en stiund.. alltid lika trevligt..

sen blev det spagetti o köttfärssås bara jag o Älskling..

Nu e jag så trött så trött..


image807
Svärmor klipper äppelträd

image808
Mattias började med korven.. jag fick då ta över sen för han hjälpte sin mamma med träden




image809
Tanja leker med fårskinnet.


image810
att leka med vattnet e roligare än att dricka det..

image811
en uppfinning mattias gjort..  kan itne sätta fast nått i kaminen så duschslangen fäster..


image812
Perfek pasta..

Alla ni som läser min blogg

Kategori: Allmänt

skriv gärna en kommentar o länka er blogg.. min dator har nämligen havererat så jag sitter på sambons dator.. o han har ju inte era blogga i favoriterna.. så det e många av er jag itne hittar..


tack

Min underbara lilla bebis

Kategori: Tanja

image805
Fina Tanja

sista dagen i vecka 25

Kategori: Graviditeten

Vecka 25
Kroppen: Placeringen av livmodern är vid denna tidpungt ungefär 2-3 fingerbredder ovanför naveln. Barnmorskan mäter magens mått på ett speciellt sätt som kallas symfys-fundus mått. Man mäter det från blygdbenets topp upp till livmoderns övre del. Siffran skrivs upp och bildar sedan en alldeles egen tillväxtkurva. Vid den här tidpunkten är det vanligt att man får höra barnets hjärtljud på MVC för första gången, genom en apparat som gör att ljudet hörs i hela rummet. Barnets puls ligger omkring 140-150 och hjärtljudet låter som en galloperande häst.

Barnet: De flesta av barnets organ är färdigutvecklade vid denna tidpunkt och barnet kan nu överleva om det skulle födas. För tidigt födda barn har emellertid svårt att hålla värmen och lungorna är långt ifrån färdigutvecklade. Om man misstänker för tidig födsel kan mamman få cortisonbehandling för att påskynda lungutvecklingen. När barnet är fött måste det sedan behandlas på neonatalavdelning tills lungorna är färdigutvecklade. Könsorganen för både pojkar och flickor är färdigutvecklade.

Egna anteckningar/bild: [Redigera]

Vecka 25 13 April: Känns coolt att veta att den kan överleva
nu om den föds, men man kan ju undra hur livet ser
ut för den då. tror itne jag vill veta faktiskt.
hans får allt ligga kvar ett bra tag till tycker jag.

14 April: Massa knivhugg i ryggen ajajaj.. tur man
snart ska ner till Vattengympan. Ny baddräkt o allt
har man med.

15 April: Ja då har man tagit veckans Magbild.. den blev en dag senare än vanligt så kameran har varit sönder.

16 April: Mat mat mat mat.. suck.. är hungrig nonstopp.. Dessutom har jag fått en ny smärta i ryggen.. Lixom känns som om det e någon som sparkat mej då det värker längst med hela ryggraden.. Känns inte alls skönt

18 April: I natt så Kurrade magen till ganska högt o jag hade handen på magen.. någon sekund efter kurren så kände jag hur det vibrerade o bubblade sej i magen. Var det Gabriel jag könde eller det var typ kurret? haha..

19 April: I dag har verkligen våren kommit. varm och skönt har det varit. Dessutom e det den sista dagen i vecka 25. Man närmar sej med stomsteg bf datumet tycker jag.

Denna smärtan i ryggen blir INTE bättre.. Kommer som en blixt med full smärt o spänning som sätter sej i huvudet o rör sej ner till revbenen på ryggen.. o så varar den nån halv minut (ni vet om man suger i sej massa glass snabbt som fan) SÅN spänning blir det i hela hjärnan.. tror nästan jag kommer dö.. haha

varma dagar = utomhus aktivitet

Kategori: Vardag

klart man vill vara ute dessa dagar.. fixa lite i trädgården..

klippt gräset har Mattias gjort.. och Tagit bort vindruvsrankan har jag gjort..

image802   image803
före                                                     efter
    

Lite kvar att fixa bara..



image804

Tanja spanar in Mattias när han klipper gräs..

Fredag = rengöra akvariumet.

Kategori: Vardag

Japp.. det gör jag varje fredag,, Då blir det rengöring av Pumt och byta ca 50% av vattnet. sen har jag min sug med så jag suger upp bajs och sådant från stenarna. dock funkar det så bra att det inte kommer några stenar..

Så nu e det rent o fint..

Tanja ville såklart vara med.. hehehe.. Fåntratt



image801

HON E GALEN..

Kategori: Tanja

nu e det snart helg

Kategori: Allmänt

Ja ytterliggare en vecka har snart gått.. Har varit full rulle hela veckan..

varit lite dålig har man med hunnit med att vara.. sen har man kört fram o tillbaka med diverse vänner o släktingar hehe.. Man får hjälpa till ibland tycker jag..

sen i går åt jag frukost hos en vän inne i stan sen körde jag till min kusin o hennes små barn.. Lilla bebisen har blivit så duktig..  Hoppas vi ses snart igen..

Själv så börjar jag tycka livet e lite jobbigt.. iaf livet i min magen.. jag har ont för det mesta o det krampar o har sej i ryggen titt som tätt.. Och spänningen som kommer som en blixt o bedövar hela huvudet på mej e INTE skönt..

men men.. man får väl överleva.. bara lite mer än 3 månader kvar..

börjar dagen med..

Kategori: Allmänt

att vakna av ett sms..
ha frossa
ha ont i halsen
ha ont i skallen

denna natten kan glömmas.. den har varit jobbig.. inte kunnat sova bra.

men när jag ändå har vaknat.. då kan jag likagärna gå upp.. för somna om kan jag inte..

Hungrig som fan med.. inne i en period nu då jag skulle kunna äta HELATIDEN.. suck..

veckans Magbild

Kategori: Graviditeten

Vecka 24 VS 25

image800

verkar inte hända så mycket..han ligger mycket längre ner i dag.. det både syns o känns.. hehehe..

känns ganska overkligt

Kategori: Graviditeten

Tänk att jag e i vecka 25 redan.





Bebisen

Din bebis är nu drygt 22 cm från huvud till stjärt och väger omkring 680 gram. Tänk dock på att foster växer olika fort från omkring den 20:e veckan så om din bebis skulle avvika lite från det genomsnittliga så är det i sig ingen anledning till oro.


Om bebisen av någon anledning skulle behöva förlösas nu så skulle det ändå ha en god chans att överleva utanför livmodern, tack vare en enorm utveckling inom neonatalvården. Respiratorer, monitorer och mediciner kan hjälpa en ännu omogna kroppen att klara sig utanför livmoderns trygga värld. Bebisen skulle behöva stanna några månader på sjukhuset eftersom den ännu är mycket mottaglig för infektioner och andra komplikationer.

imageMan kan nu höra bebisens hjärta med en dopplermonitor eller ett steoskop, och din partner kan kanske till och med höra det genom att lägga örat på rätt ställe mot magen.

Bebisen kan nu göra mer saker med sina händer, som till exempel knyta dem till nävar och ta tag i och hålla sina fötter. Det är också nu som den börjar föredra höger eller vänster hand.

Bebisen sover och är vaken efter en viss rytm under dygnet, något som du också förmodligen märker av.

Du

Din livmoder har vuxit ordenligt senaste veckan och är nu ungefär stor som en fotboll. Översta delen av livmodern befinner sig nu ungefär mitt emellan naveln och bröstbenets nedersta del.

Vissa kvinnor upplever flest fosterrörelser när de vilar.

detta mördade flickebarn?!..

Kategori: Allmänt

förstår intve varför hon ska vara mer speciell än alla andra barn som mördas. Tragist men tyvärr var hon ingen jag kände så tycker inte hon e mer värd mer att tänka på än alla andra mördade barn så varför allt dessa tända ljus i massa fönster o blommor i sitt msn Namn?!

då skulle man itne göra annat än att tända massa ljus för alla mördade barn..

Faktiskt så tycker jag så.

kortläsare..

Kategori: Allmänt

ja istället för att läma in kameran och det skulle kosta massor (för felet då inte går på garantin) så köpte jag mej en kortläsare istället..

249kr kostade den.. men den läser då alla kort. OCH jag behöver inte vara i från min kamera i flera veckor..

såld

Kategori: Allmänt

fick båten såld i dag. Skönt. Pengar som vi nu kommer sätta in på räkningskontot.. Det behövs kan jag säga..

MIN KAMERA E SÖNDER JAG BLIR KNÄPP..

Är du sugen på att vara ute på sjön en vacker varm soldag

Kategori: Allmänt

underbart

Kategori: Vardag

väder.. solen skiner o det e varmt o skönt

Hade bestämt med en gammal bekant/vän att jag skulle köpa hennes bilbarnstol till bebisen.. så det var jag o Mattias inne o gjorde i dag.. Fick även träffa hennes Lilla Flicka.. Nog den ABSOLUT sötaste unge jag sett.. detta underbara smile..Bara tittade i ögonen på henne o hon ler värsta leendet.. snacka om att smälta..

Sen körde vi o köpte nya fiskar.. nu e ju akvariumet på top igen efter pricksjukan..


Vackert väder det betyder GRILLA o det gjorde vi i dag.. Gjorde god sallad med grönsallat gurka rödlök o feta ost (tomat vid sidan om, för ni vet väl att man inte ska blanda i tomat för då blir det äcklig färg på salladen pga ett ämne i tomaten)

Grillade en god flintastek.. (då denna familjen ÄLSKAR kött)

o potatis sallad..

gott som attans.. sen solade jag lite.. ska återvänta till det nu.. ha en solig dag alla..

image798

image799
Tanja ÄLSKAR att vara ute i det fina vädret..

Knullat mej i röven

Kategori: Allmänt

Ja det har denna dagen gjort för mej..

film

Kategori: Tanja

Din personlighet gör meningen.. vad blir den

Kategori: Allmänt

Hej jag heter Susanne, men ni kan kalla mig för sötSusanne. Jag gillar Carola lite grann , nästan lika mycket som lill-Babs.
En gång kom rektorn på mig i duschen när jag Misshandlade pensionärer inför  Gosedjuren. Men jag sa att jag bara Motionerade. Nu ska jag be en bön så inte Gubben i månen vill ha sex med mig



gör en kulig sak om dej med.. här har ni beskrivning:

Hej jag heter (1), men ni kan kalla mig för (2). Jag gillar (3) (4) , nästan lika mycket som (5).
En gång kom (6) på mig (7) när jag (8) inför (9). Men jag sa att jag bara (10). Nu ska jag be en bön så inte (11)

1) - DITT NAMN

2) DIN SKOSTORLEK
under 36 - söt(ditt namn)
36-37 - bajs (ditt namn)
38-39 - äckel (ditt namn)
39-40 - homo (ditt namn)
41-43 - älsklings (ditt namn)
över 43 - emo (ditt namn)

3) DITT MOBIL MÄRKE
Simens - Pappa
Samsung - Naken Janne
Nokia - Lordi
Sony Ericsson – Carola
Motorola - din mamma
LG - HIV-anders
Apple - Jultomten
Annat - Barnen i bullerbyn

4) DIN ÖGONFÄRG
grön - lite grann
blå - jätte mycket
grå - så-in-i-helvetes-mycket
brun - lagom mycket
olika på båda ögonen - att jag dog
annat - inte det minsta

5) DIN TRÖJAS FÄRG
Blå - Robbie Williams
Vit – Westlife
Orange - Abba
Grön - Pikku G
Blå - Sven-ingvars
Svart - Lill-Babs
Lila - Markoolio
Grå - Vikingarna
Rosa - Roger Pontare
Annan - Kyrkokören

6) TV-PROGRAM
Aktuellt - Pappa
Fråga doktorn - Mamma
Lilla sport spegeln - Brorsan
Lost - Syrran
Bolibompa - Morfar
House - Grannen
2900 Happyness – Rörmockaren
På Spåret - Chefen
Simpson - Rektorn
Efterlyst - Polisen

7) GODIS
Choklad - På bussen
Lösgodis - I duschen
Surt - I skafferiet
Salt - På jobbet
Sött - I provhytten
Rostat - I soptunnan

8) FÖDELSE MÅNAD
Januari - kissade
Februari - härmade Danny
Mars - Runkade av en apa
April - Hånglade med en spegel
Maj - Onanerade
Juni - Stjäla pengar
Juli - Misshandlade pensionärer
Augusti - Hade sex med Bosse Bildoktor
September - Provade min nya BH
Oktober - Läste porrtidningar
November - Petade mig i näsan
December - Dödade lillebror

9) ÅRSTID
Vinter - Påven
Vår - klasskompisarna
Sommar – Gosedjuren
Höst - Green Peace

10) FRISYR
Halvlångt - Motionerade
Långt - Kastade lasso
Kort - Förhindrade växthuseffekten
Skallig - Letade efter knark
Page - Lekte kurragömma
Axellångt - Utövade yoga

11) LÄNGD
Under 140cm - Min gris knivmördar mig ikväll
141-155cm - Gubben i månen vill ha sex med mig
156-165cm - Ingen damsugarförsäljaren hoppar fram ur garderoben
166-175cm - Jag får stånd i kyrkan
176-185cm - Mina kaktusar dör
över 186cm - Mormor viker ut sig i Play Boy

köpt nya kläder..

Kategori: Vardag

3 tröjor till mej i XL varianter.. börjar ju bli stor nu känner jag i alla kläder

och förståss handlade jag upp lite av presentkorten inne på kapphal till bebis Gabriel

image795
mammas monster.. haha denna kommer nog passa perfekt till vår son


image796
Just nu e han en Alien i min mage..


image797
Pojkar ska vara pojkar.

Grattis

Kategori: Tanja

på namnsdagen..

min bebis

image794

Alla dör i från mej!!!!

Kategori: Vardag

märkte någon konstigt i akvariumet i går.. 3 av fiskarna döda.. Fler döda i dag.. hmm vad e detta tänkte jag.. in till sjuraffären o hon tog ett värde på vattnet.. allt bra.. pump o syre o allt bra.. helt perfekt ph värde o bakterieflora..

kom hem.. ännu fler fiskar döda.. nu e det bara EN guppy o EN sugmal.. jag som hade 10 fiskar..

Ser nu vita prickar på guppyn.. ringer in till djuaraffären.. Jo det e ett fiskvirus som spridigt sej från fisk till fisk.. troligtvis dör den lilla guppyn med innan jag kan få tid att köra in till stan o köpa botmedel..

suck..

morpha..

Kategori: Mitt Photoshoppande

Morphade en kompis i dag.. fan det var LÄNGESEDAN jag lekte med ps på detta sätt.. men jävla snygg blev hon..

image793

min vovve

Kategori: Tanja

nu har vi varit hos veterinären. Han tog 3 röntgen bilder på tanjas axeled då han hade uppfattat under undersökningen att det var den som det var fel på. fanns 2 möjligheter,, vrickning eller benflisa som sticker ut, var INGEN benflisa iaf, skönt för det hade inneburit operation,, så det bliev medicin som dämpar smärta och inflammation.. så.. kickan har kostat 2000 kr för mamma i dag heheh..

men hon går inte att värdesätta i några pengar ändå.. min skatt.. ovärdelig

Tanja e halt..

Kategori: Tanja

veckans Magbild

Kategori: Graviditeten

image791

förra veckan vs denna veckan..

Den buffar o puffar men det växer då inte så det knakar..

sista dagen i v 23

Kategori: Graviditeten

Vecka 23
Kroppen: Man kan känna hur barnet rör och vänder på sig genom magen. Ännu finns det gott om plats i livmodern. Det går även att urskilja i vilket position barnet ligger, kanske genom att man känner något ganska kantigt som t.ex kan vara ett skulderblad. Ibland kan det göra tillfälligt ont i sidan som kan orsakas av att livmodermuskulaturen töjer sig mycket.

Barnet: Barnet reagerar på olika sorters ljud som musik och röster. Barnet ligger ofta och suger på sin tumme. Huvudhåret har börjat växa ut och en del barn kan ha riktigt tjockt hår redan som nyfödda. Barnet hickar väldigt mycket när det ligger i livmodern, ett nyfött barn hickar också ofta. Nu är det mer kännbart och känns igen som ett rytmiskt dunk.

Egna anteckningar/bild: [Redigera]

Vecka 23 31 Mars: Hade den absoluta värsta natten i mitt
liv hade jag i natt.. Det buffade o bubblade i
magen och så mådde jag så illa så jag tog fram
spannen för det stod mej upp i halsen. Och en
halsbränna jag ALDRIG upplevs förr. Dessutom hade
jag gjort illa mej i armen dagen innan så den gjorde
ont. Hade varit ute o gått med några vänner kvällen
innan med i ca 2 timmar så hade sånna fruktansvärda
smärtor i höften. och huvudet bara smällde hela tiden.
varm var jag o hjärtat galoperade i 190 alltså.

När klockan var halv 5 så började jag storgråta för jag var så utmattad för hade inte lyckats somna på hela natten. Min älskade Mattias började trösta mej o pussa på mej och gick upp o hämtade alvedon. Sen tog det 30 minuter sen sov jag..

Vilken mardröms natt, men vilken underbar Man.

1 April: 4 månader kvar till BF. du bökar o buffar varje dag nu där inne. snart blir den väl riktigt hårda antar jag.

2 April: Upp tidigt i dag. Ska på intervju i dag på ett säljar jobb. får se hur det går.

4 April: Jo säljarjobbet fick jag. Nu ska man bara lära sej vad dem olika sakerna har för finesses. haha blir kul. Har även bokat in mej hons en fotograf som ska ta lite gravidbilder och porträtt bilder. Så på söndag ska jag ner o blo fotograferad. Annars inget nytt här..

5 April: Blev en massa puffande o knuffande i magen i gårkväll.. haha kunde knappt koncentrera mej på tv:n. Han måste ha fått ett riktigt spel där inne för jag har aldrig varit med om så mycket knuffar o puffar på en o samma gång.

Ja i kväll blir det tacos igen hehe.. Isabell/kusinen kommer hit..

Jag fick ett ryck

Kategori: Vardag

o tog massa EGO bilder.. tror man tar 1000 bilder o rader 990 hahaha.. ja så e det när man e lite fetare än andra då blir man inte fin tycker jag.. jo på 10 av dem tusen bilderna..

jag e ju inte bara gravid fet.. utan fett fet oxå.

          image790
Och såhär stor e magen i v 22+5 20 över 12 på Middagen.. haha.. Stor efter maten vettni..

fredag

Kategori: Allmänt

nu e det helg igen (snart)
veckorna bara springer i väg.  händer inte så mycket mer än det vanliga vardagliga heller så kännas inte så jättekul att blogga heller.

i morgon ska iaf min brorsdotter komma hit.. vi ska hyra en bra film o äta tacos.. kul kul..

blir nog en del bilder med..

nu så

Kategori: Allmänt

Nu vill jag att du som är över 18 år.. o som har vänner över 18 år fixar ett litet tjejparty på minst 5 stycken.. hellst ska dessa 5 st vilja köpa något oxå *fniss*

för nu har jag fått min väska med massa sexprylar.. finnas allt mellan himmel o jord.. Så bara att boka in mej som säljare så kommer jag o presenterar produkterna..

arbete

Kategori: Allmänt

Ska faktiskt inom hässleholm i morgon o prata med en tjej där.. o ifall hon tycker jag passar så får jag väskan direkt.. ska bara plugga in dem olika varorna som finns dör i.. den boka in mej hos värdinnor som vill ha ett DILDOPARTY...

Fiskar..

Kategori: Vardag

Ja ni som följer bloggen vet att jag köpt fiskar.. o jag e ju helt förälskad i dem.. får inte nog av att titta på dem. Vackert vackert..

Har fixat en stort akvarium nu. 120 liters. liiite skillnad från detta.. 
Just nu ska det stå i källlaren med vatten i å tryckmätas eller vad man nu kallade det för.. så vi ser att det itne läcker vatten...

image782
Längst ner 2 kopparbarbar och längst upp 1 tigerbarb



image783
LÄngst ner ser ni 1 grön tigerbarb och längst upp har ni 2 guppysar..



image784
här står det nya o ska tryckmätas..

veckans magbild

Kategori: Graviditeten

image781

förra veckas VS denna veckan