TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

avslutar detta året med en bild

Kategori: GBP/Viktnedgång. Tankar, funderingar o resultat.




dem första bilderna e från tiden då jag vägde 85-90 kilo (som tyngst)

dem andra e nu när jag väger som minst 53-56 kilo (normalvikt)

året e slut

Kategori: Allmänt

vad kommer du minnas mest av 2011



Jag kommer minnas mitt bröllop, kretaresan, missfallet och att jag tog avstånd från (vad jag trode var viktiga människor) ur mitt liv. Att hitta på lögner e bara bevis på att vänskap inte betydde någonting.


Julmys hos mormor

Kategori: Familjen

I går var vi i klippan o hade julafton..




Min konstnär

Kategori: Detta har hänt idag

Idag har gabriel målat en tavla som vi ska ge till mormor i julklapp

Jag trode Gabriel skulle hinna dö av skratt innan den var klar...





Och här har vi den färdiga tavlan

har jag några bloggläsare kvar!!!

Kategori: Detta har hänt idag

e det någon som läser bloggen??
e den inte av intresse för någon så kan jag låsa den o ha den för mej själv..

behöver ju inte ligga öppen om ingen e intresserad!

Då var julen över..

Kategori: Familjen

Julafton spenderades hemma hos svärmor.
trångt, men mysigt.. Nästa julafton kommer vi vara här. Gott om plats så man slipper snubbla över alla ungar.



Klara för att fira jul













God fortsättning......

Ja ni vet väl alla att vi renoverar huset..

Kategori: Vårt hem

Här kommer lite fler bilder... denna gången på hallen..

Vi har fått upp panelen... den ska målas med vit panellack.. sen ska tapeten upp...


Vikten..

Kategori: GBP/Viktnedgång. Tankar, funderingar o resultat.

När detta året började vägde jag 54.8... nu när detta året e slut väger jag 56.4  det betyder att jag gått upp 1.6 kilo detta året..

jag kan säkert komma med en massa ursäkter om varför.. men det tänker jag inte göra.. Det är mitt ansvar att stanna på den vikten jag vill ha o inte gå upp mer..

finns inga ursäkter i världen som kan gå före mitt ansvar,,, Ja förutom om jag hade hamnat o koma o sjukhuset hade pumpat i mej näring eller nått..


SÅ... det nya året ska börjas med att gå ner iaf 4-5 kilo så jag inte ligger på min gränskant o vippar..

handla

Kategori: Detta har hänt idag

Idag har jag o lillebror varit på willys o handlat...

När jag kom hem o packade upp blev jag så trött på att se mitt stökiga skafferi så rensade ut hela skiten o städade o organiserade..

tip top..

trappat blev plötligt busenkel

Kategori: Vårt hem

men lite limmtvätt och en skrapa..

att slipa bort det tog timmar.. och en jävla massa sandpapper..
men med lite tvätt o en skrapa tog det bara 2 minuter.. se skillnaden

glömde ju 2 bilder

Kategori: Vårt hem

glömde ju lägga i bilderna på hur allrummet blivit..



fyfan vad grannt det blir..

Idag har vi verkligen gjort jättemycket.

Kategori: Vårt hem

Tapseringen vid trappan e klar.. o tapseringen vid väggen e oxå klar.. och jag har börjat med trappan. Platsmattan skall bort.. o fy fan vilket slavgöre måste jag säga. Limmet sitter som berget o när man har dragit bort mattan så e det ludd som sitter stenhårt fast..

men fin ska det blir..

Nu ska vi fixa listerna med.. men det får mattias ta o göra någon dag då han har tid..









vilket slit med trappan.. o då e jag minsann inte klar med första steget ännu.... det ska slipas gämt o fint.. sen ska det ljusas upp med vit betsfärg