TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

sista dagen i vecka 22

Kategori: Graviditeten

Vecka 22
Kroppen: Vissa MVC håller ett sk. informtionsmöte för gravida runt den här tidpunkten. En dietist brukar gå igenom vad man bör äta och vad man ska undvika, men man brukar få en broschyr hemskickad redan i början av graviditeten så att man inte äter något skadligt. Arbetsterapeut och sjukgymnast brukar också vara med på mötet och informera om hur man kan lindra besvär från rygg och bäcken. Man kan t.ex få hyra ett stödbälte för att minska bäckenbesvär.

Barnet: Från och med den 22:a veckan kallas det lilla livet "barn" istället för "foster". Runt denna tidpunkt börjar barnet ha en regelbunden rytm med sömn och vaket tillstånd, men kan väckas av moderns rörelser. Barnet dricker och kissar som en del av fostervattnets rening.

Egna anteckningar/bild: [Redigera]

Vecka 22 24 Mars: Ja då e man redan inne i v 22. Känns bra.
Har haft en massa Karusell kittel i magen dem 2
senaste dagarna så han rör sej visst där inne..

26 Mars: Ja det händer fortfarande inget nytt här.. Inga nya prattel och inga sparkar.. o Ja.. ingen förändring med andra ord. Tråkigt som bara den..

150 Dagar gravid i dag

28 Mars: Känner ju att man måste skriva fast det inte händer något nytt.. Tycker magen har blivit större dessa sista dagar. Jag kanske bara inbillar mej.

På kvällen denna dag åt vi tacos.. O jag ÄLSKAR ju min exen lilla mix med rålök o ketschup.. mums. satte oss sedan o tittade på lets dance.. o då.. första gången.. kände jag en lätt puff innefrån magen. Var inte som en kramp eller som kittel.. utan faktiskt en riktig puff..

men har hört att man känner det bara lite då o då.. kan dröja ända tills v 30 innan man känner tydliga sparkar varje dag

Jag har blivit fiskägare..

Kategori: Vårt hem

Akvariumet som min kompis sålde var 6 kantigt litet o precis lagom till mej.. men hon hade STORA stenar o botten och en plastväxt och någon konstig stenleksak.. Det ville inte jag ha

så jag köpte nya små stenar och RIKTIGA gröna växter i.. tog bort leksaken, men behöll den stora stenen... dessutom köpte jag en bakgrund som jag satte på, på baksidan.. Tyvärr får jag vänta någon dag innan djuaraffären fick in nya lysrör så dem har det lite mörkt nu..

fanns dessutom 3 Guppys en neonfisk och en sugmal i köpet..
Jag köpte till 2 randiga tigerfiskar o en grön tiger fisk o en bebis sugmal.

image779

image780

Alla kan hjälpa till

Kategori: Allmänt

Alla som har en blogg bör lägga in detta!
HJÄLP POLISEN HITTA LINDA!

308255-129

Lindas mamma är efterlyst av polisen och anhållen i sin frånvaro. Hon är av åklagaren misstänkt för grov egenmäktighet med barn.

Linda ska enligt domstolsbeslut i oktober 2007 bo hos sin pappa som har ensam vårdnad.

Det är sannolikt att Linda fortfarande är kvar i Sverige. För Linda kända platser sedan förut är; Hägersten och Segeltorp i södra Stockholm samt Rättvik i Dalarna. Men det är troligt att Linda är på någon helt annan plats för närvarande.

Om du ser Linda ute någonstans ring nödnumret 112 och begär att få prata med Polisen.
Om du vet var Linda befinner sig ring Polisens nationella telefonnummer 11414.

Man kan även lämna upplysningar om Linda på adressen [email protected]


Info om Linda:
Ålder - 5.5 år
Hårfärg - Ljusblond
Ögon - Blå
Längd - 115 cm

Älsklingsfärg - Rosa (Betyder att hon säkerligen har rosa kläder på sig.)

Linda är mycket pratglad och öppen mot andra människor.

I påsk finns hon troligtvis i Rättvik eller Alvesta utanför Växjö. Hon kan även finnas i Umeå, finns nämligen vissa indikationer på att personer inom kvinnojouren i Umeå vet var hon finns.

Lindas mamma är efterlyst och anhållen i sin frånvaro. Brottet är Grov Egenmäktighet mot Barn, straffet om hon blir fälld är lägst 6 månaders och högst 4 års fängelse.

Vi uppskattar all hjälp vi kan få att hitta Linda så hon får komma tillbaka till sin familj

Detta meddelande får gärna spridas fritt, antingen genom direktlänk hit - eller genom att kopiera texten i sin helhet som den står.

Se även: http://www.familjeliv.se/Forum-5-52/m31018956.html

Boknörd... ehh.. NOT

Kategori: Allmänt









möjligtvis att jag kom upp i % för att jag kunde Harrypotter frågan hahahah

Djuraffär

Kategori: Allmänt

fett eller bebis

Kategori: Graviditeten

image778

Läsare..

Kategori: Allmänt

kanske inte e DÖ många men ca 70 brukar mätaren sluta på.. Hade varit kul o veta vilka ni är..
känns som det e MÅNGA av er som jag inte känner..

Jag vill veta vilka ni är..

Påsken över

Kategori: Vardag

Det har varit en händelserik helg.



Fredagen:
Då åkte vi till min kusin vid 12 tiden. dem har ju fått lilla Sonen Noel. Finaste i världen. Tyvärr glömde jag kameran. Men ja.. han sov mest då han hade haft mycket magknip på natten. Men deras Dotter var i full aktivitet. hehe hon ville busa med mattias i massor..


Sen efter det så var det påskmiddag hos mattias mamma. Alla syskonen med familjer var där.. Det bjöds på mat o prat o skoj.

Lördagen:
Då började vi riva bort halva Garderoben i sovrummet. Ni förstå i ett gammal hus ska typ sånna saker vara inbyggt.. Så vi rev lite o tänkte göra en liten sovakåva till lilla bebisen.. Kommer bli fint fint.. Vi behöver bara köpa en spånskiva o lägga på reglarna o lägga golvet o golvbitar har vi i källaren som blev över när den förra ägarna på huset la golvet så det e snabbt gjort..

sen på kvällen började mattias titta på film och jag begav mej till Vonkan o hälsade på henne lite.. Pratade en del o så.. Ibland behöver man prata.. Du e världens bästa mamma.. Du e så bra. Glöm aldrig det.


Söndag:
mattias stack till träningen vid 8.. jag låg o drog mej en stund.. skönt.. Sen när mattias kom hem blev det frukost.. Sen blev det lite städning. Fint fint huset blir när det e riktigt städat... Sen åkte vi o hälsade på Tobbe o Jossan.. dem har ju köpt fint fint hus.. Vo bestämde att Tanja skulle vara kvar över kvällen o natten så hon kunde få leka lite med deras lilla Eddie.. Så näör vi kom hem passade vi på att tömma hela klädkammaren o fixa o dona så det blev fint där inne. Jösses vad man hade samlat på sej skräp på bara ett år i huset.. så nej i lådor o slängas eller sparas beroende på vad det var.. så nu e det fint som fan där inne..

Måndag:
Körde till mattias mamma o pappa o hämtade motorsågen på morgonen. Sen körde vi vidare till tobbe o jossan igen. I dag skulle det bli lite trädgårdsarbete.. hehe.. Killarna sågade ner 2 stora träd o massa buskar.. och vi busade med hundarna.. Blev en kanon dag..

På kvällen när Tanja kom hem var hon så trött så trött så hon låg o sov hela kvällen

         

image777

veckans magbild

Kategori: Graviditeten

image771

Nja lite rundare e den kanske men inte större..

o FAN vad jag ska banta ryggen sen då.. den e ju full av valkar

Mina bebisar...

Kategori: Allmänt

image769

Min fina Tanja som e 10 månader om bara några dagar..








image770
Fina Gabriel.. Om lite mer än 4 månader e du beräknad att komma ut








Mina 2 underbara bebisar





Tagen

Kategori: Allmänt

detta e taget av LINDA


1. Ta fram din mobil
2. Bläddra igenom din inkorg
3. Stanna när du räknat till tio och skriv första meningen i smset
4. Gör likadant på varje fråga


Vad skulle du säga om din pojkvän/flickvän var otrogen?
jodå det händer ju itne så mycket, T är gnällig som bara den o jag sitter här ensam.

Vad säger du alltid till din bästa kompis?
jo¨då det e bra.


Vad är det första du säger när din kompis blir påkörd av en buss?
Du hade ringt häromdagen. vad ville du då?

Vilket sms blev du mest berörd av?
Blir nog full dag i dag. Okej. Du får hälsa.

Vad säger din mamma innan du går och lägger dig?
komme du snart eller?

Vad skulle du skrika om du vann en miljon kr?
ja

Vilka ord skulle du säga till Gud om du trodde på honom?
Vi får se, vi kan köra och hälsa på nästa helg.

Vad vill du höra mest av allt?
Va kul att plocka upp.

hemmet

Kategori: Vårt hem

Jag sa ju att jag möblerat för ett tag sedan.. Nu har jag bild..

image764  image765
före                                                                              efter




Kort sagt.. vi har bara satt sofforna i andra änden av rummet o bytt sida..





image766


vi är iaf nöjda...










image767

idag ser huset ut såhär.. (ser litet ut jag vet, men det e större när man väl kommer in..















(många läsare men få kommenterare.. skärpning..)

ute o busa i snön

Kategori: Tanja

Inte min favorit lek kanske.. men Tanja tyckte det var SKIIITKUL

image757
Ner med hela huvudet i snön. Kul kul


image758
Luktar gott gott här


image759
Jag älskar bollar. Även om det e fullt med snö ute


image760
Även gnaga på pinnar e en favorit


image761
Fått syn på något jag tycker om.. Pappa e där inne, jag ser honom genom fönstret


image762
Jag vill busa mera


image763
Kom UT nu pappa..

vem e du

Kategori: Allmänt

som kommenterade angående "per"..??  lite svårt att svara en anonym person o jag svarar inte på kommentarer i min blogg

sista dagen i vecka 21

Kategori:

Vecka 21

Kroppen: Vissa kvinnor får vattenansamlingar under den senare delen av trimestern, det kan man avhjälpa genom att dricka mycket. På så sätt rensas kroppen från slaggprodukter.
Halsbränna och sura uppstötningar är också ganska vanligt. Unvik fet eller starkt kryddad mat. Mindre mål och miniralvatten kan lindra. På apoteket finns det tabletter och flytandemedicin som neutraliserar magsyran.

Fostret: Nu överförs antikroppar från mammans blod till fostrets för att skydda det vid födseln.


Egna anteckningar/bild: [Redigera]
16 Mars: fixat o donat i uterummet och varit ute med hunden.. Nu har jag mega ont.. ska nog inte röra mej så mycket på en enda dag.

17 Mars: Ska till BM och lyssna på lilla Gabriels ljud. Ska bli kul. Jag e alltid nervös inför nya möten som handlar o Bebisen.. man Oroar sej för saker hela tiden, men jag e ändå 99% säker på att han mår bra där inne.

Allt verkade bra med lillfisen. Hans hjärta tuffade på för fullt o han sparkade o hade sej. Hon sa att det tyvärr kunde dröjja ett par veckor till innan jag känner honom. trååååkigt.. men hon sa att jag kunde vara lyckligt lottad då jag fick helt perfekta ul bilder o det var minsann inte alla som fick det.

22 Mars: Tycker denna Graviditeten e skittråkig.. Ont i rygg och höft ska jag ha, men jag tycker inte att Magen väger som jag vill och inte har han börjat sparka mej i magen ännu.. NÄR SKA DET ROLIGA BÖRJA?

Ni e finast

Kategori: Allmänt

image756

Tycker så mycket om er..   (detta är lilla Gabriels nästkusiner)

ny dag

Kategori: Allmänt

Får nog bli lite städ i dag

min besök hos BM

Kategori: Graviditeten

det kanske jag kan skriva om..

först vägning: hmm +0.5 sedan inskrivning. det e nästan 10 veckor sedan. alltså ligger jag fortfarande på minus 2.5 kilo sedan plusset.

blodtryck 129/99 på första.... hööööögt.. sen när jag låg ner var det 128/71.. så liite bättre

blodvärde ehh 38 tror jag hon sa.. som en vuxer karl iaf sa hon så det var bra..

det e såååå stolta över mej att jag inte går upp i vikt.. o då känner jag mej bra...
då tar den på mitt överflöd( o det har jag gott om) så när bebisen kommer så kommer jag troligvis rasa i vikt. (samma gener som min biologiska mamma tydligen för så blev det för henne)

hjärtljuden var bra o han sparkade hela tiden.. Tyvärr så räknade hon inte slag/minut denna gången så vet inte hur det låg till.. men han levde iaf o snabbt slog det.. o bra mådde han sa barnmorskan

återbesök den 25e april.

vad händer i dag

Kategori: Allmänt

ja ni säg det.. Onsdag... tråkigt väder.. usch..

Kanske ska ringa min kusin senare o se om hon e sugen på att få besök av mej.. e så nyfiken på den lilla bebisen Noel..



PS: lycka till på ert UL i dag.. o ja.. med allt annat med.. Vänta bara det kommer bli som vanligt igen..





Ni e fett dåliga på att kommentera kompisar!!

Veckans Magbild.

Kategori: Graviditeten


image753



ser ingen skillnad från förra veckans mage och dagens.. Den kanske tar en lite växpaus för tillfället

Fosterljud

Kategori: Graviditeten

Japp.. om en timme ska jag köra till Åhus-till min barnmorska och lyssna på gabriels fosterljud. coolt.. ska fråga om jag får spela in det med mobilen,.,

fy farao vilken dag

Kategori: Vardag

började med att städa undan lite i matsalen. hade ganska mycket saker där sedan renoveringen.. sen började mattias fixa lite i köket..  och jag begav mej ut till uterummet..

nu när våren kommer så blir det så varmt o skönt där... e ju inte isolerat så det e svinkallt på vintern.. nu till problemet vi hade.. det var höst där inne.. vindruvsrankan hade ju vissnat o alla löven hade ramlat ner o även en massa ruttna vindruvor. så jag bestämmde mej för att ta ner skitet såga av den helt enkellt.. iaf den halvan som växer in.. så bort bort med allt o sen var det till at ta ut alla saker o sopa dammsuga o moppa bort allt vindruvsklet..  fy vilket jobb kan jag säga..

nu e iaf rummet fint.. kan ju finnas lite skit kvar som sågspån och hö som vi hade till marsvinet.. men det får jag kasta en annan dag..







i morgon:

ja i morgon e det dax för bm besök kl 9:00.. vi ska lyssna lite på Gabriels fosterljud.. ska bli spännande.. så ja.. det kommer nog inget magbild i morgon utan den får komma på tisdag istället..

nu e det bara halva kvar

Kategori: Graviditeten

Min graviditet - BF Fre 1 aug 2008 Uträkning utgår från dagens datum: Sön 16 mar 2008.
Din graviditet startade Sön 28 okt 2007.
Din menscykel är ca 30 dagar
Du blev gravid ungefär Tis 13 nov 2007 (ägglossningen).
 

Du har gått 140 fulla dagar av 281 (50%).
Du är i vecka 21.
Du har gått 20 fulla veckor och 0 fulla dagar(v20+0).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Fre 1 aug 2008
Du har 141 dagar kvar till förlossning.





wow.. 50% e klaaaaaaaaaaaaar

fan vad ni e fina..

Kategori: Allmänt

image751

super fina e ni..

sista dagen i vecka 20

Kategori: Graviditeten

Vecka 20 -
Kroppen: Nu har halva graviditeten gått och det börjar synas att du är gravid även utanpå kläderna. På vissa börjar naveln sticka ut en aning.
På de rutinmässiga barnmorskebesöken brukar man göra en del undersökningar för att följa fosterutvecklingen och för att se några avvikelser i mammans hälsa. Vid vissa av besöken kontrollerar man vikten, blodtryck, blodvärdet, urinprov och blodsocker.

Fostret: Fostret växer mycket under den här tiden och är cirka 25 cm långt och väger runt 250 g. Huden utvecklar nu ett gelélikande lager som kallas vernix, det skyddar huden från fostervattnet. Under mjölktänderna bildas de permanenta tänderna. På flickor formas vagina och äggstockarna innehåller vid den här tidpunkten över sex miljoner ägg, men reduceras till 300-400 ägg innan hon blir fruktbar. Pungen är fortfarande tom på pojkar.

Egna anteckningar/bild: [Redigera]

9 Mars: Ja då har man gått ca halvatiden. Och det börjar kännas.. har ont som bara den i rygg och bäckenben. Vissa dagar e helt fruktansvärda. men en vecka kvar bara och då ska jag be om sjukskrivning.

10 Mars: I dag ska jag börja med Vattengympan. Får hoppas det kan hjälpa mej lite med mina rygg och svank besvär.

11 Mars: Har haft konstiga kännslor i magen i natt, det har kännts som små ryckningar lixom. eller drag eller hur man ska kalla det.. svårt att beskriva.. e det sparkar? Jag trode sparkarna skulle vara sköna att känna?

12 Mars: Exakt 3 veckor sedan fostervattensprovet gjordes.. Nu vill jag ha mitt svar.. hua.. jobbig väntan.. Som ett brev på posten så kom det även ett brev.. Där i stod det att vårt barn har en normal kromosomuppuppsättning.. Vår friska son. Mammas allt på jorden

13 Mars: Nu ska inte jag jobba mer. e helt enkellt för jobbigt för min rygg.

14 Mars: Jag vill jag vill känna bebisen nu.. Varför ska jag få känna han så seeeeent.

15 Mars: ja då e vi här igen.. sista dagen på veckan. o inte vilken vecka som hellst heller utan vecka 20.. det betyder att 50% av graviditeten e avgjort i morgon. och jag går in i vecka 21.. alltså 6e månaden.. Detta känns ganska overkligt.. Jag känner ju inte lillkillen ännu..

Hade en förbannat kramp i vaden i natt.. första krampen o jag hoppas det INTE kommer fler.. fy fan.. vara bara några secunder men fy fan vilken smärta..

kramp

Kategori: Graviditeten

ajajaj.. då hade man första krampen i vaden i natt... Vaknade o SKREK rakt ut.. mattias fick böjja upp foten på mej för det gjorde så ont så jag inte klarade av det själv.. Jösses.. har fan itne haft kramper i vaden sen jag gick på ridskola när jag var liten..

känns som träningsvärk i den i dag

Längesedan sist..

Kategori: Musik

jag la upp musik som jag tycker om



räkning..

Kategori: Graviditeten

i dag e det MITTEN PÅ MARS...

sen ska det bli mitten på april, mitten på maj, mitten på Juni, mitten på Juli.. det e exakt 4 månader tills dess... sen får man ju plussa på 2 veckor för två veckor e ju en helv månad ca.. Så då betyder det att Vår lilla son kommer om ca 4 månader och 2 veckor.. alltså 4.5 månad..


eller e min räkning helt fel om han nu ska komma 1a Augusti?

såld

Kategori: Allmänt

nu e dopplern såld iaf.. skönt..

inköpslista!!

Kategori: Allmänt

vad e det man verkligen MÅSTE ha till den nykommna bebisen..

vi har:
Barnvagn + täcke o kudde till vagn
spjälsäng
Babysitter
Pojkkläder i str 50-62
snuttefilt

finns ju säkert 100 saker till man MÅSTE ha?!

orka..

Kategori: Allmänt

Orkar inte jobba mer.. Har så förbannat ont i min rygg..

upp i lift med brukaren e inga problem. Men att sen byta kläder o blöjja m.m i sängen sen e ett helvete så man måste stå framåtböjd.. o jag som bara e 1.50 lång med.. måste ju stå skitnära sängen med i trycka in magen i sängkanten hela tiden..

slutar med att när jag e klar efter ca 45 minuter (tar kanske 20 i vanliga fall) så bränner det i hela ryggen o jag börjar nästan gråta... Fan orka..

I dag fick vi svaret på fostervattensprovet

Kategori: Graviditeten

Och vår älskade lille Son har en normal kromosomuppsättning..

Längtar

Kategori: Allmänt

efter er...


image747

ses snart

Natt består av jobb

Kategori: Allmänt

Japps.. Klockan 22:00 börjar jag jobba.. sen ska jag jobba fram till 11:00 ca..
Får hoppas jag kan sova lite denna natten. förra gången jag jobbade natt sov jag typ ingenting..

Sen i morgon börjar jag igen 16:00 o slutar 22:00..

Bra man kan jobba lite iaf..

Jag behöver en baddräkt för tjockisar..

Kategori: Allmänt

O var i himmelens namn hittar jag en sådan`?!

ni...

Kategori: Allmänt

Har ca 30-40 läsare i denna blogg..

Skulle vilja att ALLA skrev ett HEJ iaf.. Länka gärna eran egen blogg med så jag får lite nya bloggar att läsa









Jag tar nu bort lösen.. Var ju jobbigt med den..

Godnatt

Kategori: Allmänt

Nu säger vi Godnatt till denna dagen..

image746  Vink Vink

Gardiner..

Kategori: Allmänt

ja jag har faktiskt beställt gardiner till tv rummet i dag..
Vi har ganska så ljusa väggar.. ljus ljus grön typ..

så har faktiskt beställt Vinröda gardiner.. men kuddfodral i samma tyg



image744image745

Gardinen e i samma färg som kuddarna på bilden..

Grattis

Kategori: Vardag

image740


Min underbara kusin fick den 7e mars en fin fin pojke vid namn Noel. Så söt ..

Inte kul när det blir tråååångt..

Kategori: Graviditeten

ja som i vårt sovrum.. Går dock itne att göra annorlunda heller då garderober o dörrgluggar o fönster kommer ivägen annars..  o jag blir förståss av med mitt sängbord för att bebis ska få plats..






Måste uppdatera med att skriva att vi INTE har det såhär ännu.. Klart att sängen rök och mitt sängbort tillkom.. Man kan ju inte ha sängen uppe ännu.. trångt nog som det är ändå..


men en tavla med den 4 bästa ulbilderna kom upp på min sida iaf.. Måste jag ju ha

Veckans Magbild.

Kategori: Familjen

Förra veckans bild i Vecka 18+1.                  Och dagens bild i vecka 19+1


image738                       image739


Nja denna veckan e det nog samma..

sista dagen i vecka 19

Kategori: Graviditeten

Vecka 19 -
Kroppen: Livmodern växer allt mer och magen börjar få en rund form i profil. Vissa kvinnor kan känna av foglossning omkring den här tidpunkten. Det kan yttra sig som en diffus värk runt bäcken och neråt låren. Under senare delen av graviditeten kan man få problem med ryggen, man kan till viss del motverka det genom allsidig kroppsträning som dessutom gör att man får bättre kondition. Ta gärna promenader, simma eller gympa i den utsträckning och takt som känns behaglig. Cykling är också bra, det stabiliserar bäckenet. Du kan även träna upp samarbetet mellan nerver och muskler i bäckenet genom knipövningar. Dra ihop musklerna i bäckenbotten, mjukt men kraftfullt och håll sedan kvar så länge du kan och släpp sedan efter. Upprepa några gånger. Genom att man lär sig behärska bäckenbotten så underlättas förlossningsarbetet och gör att du snabbt kommer i form efteråt.

Fostret: Små ljusa hårstrån sk. lanugohår täcker kroppen och till och med undersidan av fötterna. Det fina fjunet kan finnas kvar på vissa delar av kroppen efter födseln, t.ex på ovansidan av öronen. Ögonbrynen och ögonfransarna börjar markeras och på barnets fingertoppar finns helt unika fingeravtryck. Benen har nu kommit ifatt och är i rätt proportion till kroppen. Barnet ser ut som en färdig människa, i miniatyr.

Egna anteckningar/bild: [Redigera]

Vecka 19 3 Mars: Ja. Vecka 19 nu. Känns helt otroligt.
Bara några dagar till tills halva tiden har
gått. Blir lite jobb i dag och i morgon, sen
e det dax för att kolla så allt e bra med bebisen.
Men det tror jag. den växer ju så det knakar.
Magen får en ny form varje vecka heheh..

4 Mars: Känns smått iriterande med folk nu som smsar varje morgon vid 7-8 tiden. Fattar ni inte jag jobbar nästa varje dag nu. jag måste få sova. jaja.. så humöret e bajs i dag iaf. och jobba med. klockan 14 börjar jag.

5e mars: ultraljud Det underbaraste jag gjort i hela mitt liv tror jag. Livlig och glad, sparkade o sprattlade för fullt. En son blir det. En underbar gabriel. Datumen passade bra med min uträkning 2-3 dagar back kanske, men barnmorskan sa att jag kunde behålla min uträkning för det kan ju slå på några dagar. Nu går jag bara i ett lyckorus o känner hur kärleken till min son bara växer o växer. Mamma älskar dej.

6 Mars: Vi har varit ett par i 2 år. Känns som igår vi träffades. Har hunnit med så mycket under dessa bara två åren. Hus, hund och en liten son påväg. Vi är lyckligare än någonsin.

7 Mars: Vaknade i natt av att jag behövde spy, men det kom inget kräk, bara en massa magsyra. sved som fan i halsen. Sen i morse när jag vaknade blev det massa Syra igen. usch. magen har turbolent. Mår skitkasst i dag..

En kul nyhet är iaf att Min finaste och Goaste kusin födde sin son Noel i dag. Bara några månader kvar så kommer nästkusinen Gabriel oxå.

8 Mars: I dag e det Massor som står Schemat. barndop i dag. För lilla Astrid. (Blir Gabriels Kusin) Får se om man kommer i några finkläder här hemma. Man börjar ju bli ganska rund om magen nu. Så det ska vara.

Sista dagen i vecka 19 i dag.

Grattis

Kategori: Vardag




Ses snart.. kramar till födelsedagsgrisen.. U know who u are.!!

dålig

Kategori: Graviditeten

Har varit kass i natt.. och i morse mådde jag itne heller toppen.. usch.. nej o ont börjar jag med få i ljumskar o korsrygg o så.. ena dagen e bra sen blir den andra superkass..

Bara small i höften på mej i dag.. trode hela höften skulle dela sej på mitten.. KOmmer prata om eventuell sjuksrivning för orka springa runt på jobbet då nu..

Ultraljudet..

Kategori: Graviditeten

Jag fick ju 11 Bilder med mej hem. Mamma fick två och svärmor två. tänkte lägga in bild på alla dem andra 7 vi har.. för har bättre bild på honom nu..

    
 

image734  Vink Vink..




(kommentera gärna.. SJälv e jag FETT stolt över bilderna)

Jag älskar dej

Kategori: Kärlek



Min underbara Mattias. Du är mitt allt. I dag har vi varit ett par i 2 år. Känns som igår vi träffades fast vi hunnit med så mycket. Både hus, hund och ett barn på väg. En fin liten son som är tecken på kärlek. En liten bit av dej och en liten bit av mej. Kommer vara den mest perfekta bebis. Gabriel kommer få världens bästa pappa. Och jag har fått världens bästa man. Älskar dej mattias. Du , jag o Gabriel. image729

går ju inte att missa vad dett är

Kategori: Graviditeten

image726

image727

image728



Detta är vår fina son Gabriel. Allt såg bra ut. 10 fingrar och 10 tår.

1.5 timme

Kategori: Graviditeten

ja då ska vi vara inne på ultraljud.

börjar bli trött

Kategori: Vardag

Nu har jag jobbat som bara den.. 14.00 (lördag) till 20.00 (söndag) sen 10.30-20.00 i går sen ska jag jobba 12-18 i dag.  kanske itne så mycket att jobba 4dagar i rad men fan vilka pass.. dessutom blir jag väckt numera varje morgon vid 7-8 tiden av sms.. FETT irriterande..

I morgon ska jag iaf stänga av mobilen för att ha sovmorgon.. sen äta en bra frukost tillsammasn med min underbara man sen iväg på ultraljud.


usch.. ja nu ska jag bara ta mej igenom denna dag..



(fortsätt gärna gissa ni som inte har gissat för i morgon kanske vi får reda på vad det är)





image725
Du e mannen i mitt liv.. PÅ tordag har det varit du o jag i 2 år.

Gissa

Kategori: Graviditeten

Tänkte jag skulle berätta lite saker om graviditeten sen får ni gissa vad ni tror det kommer bli..

Sex ganska många dagar inna ÄL.
Sug efter Fet mat. som cheesburgare o chips o så
154 slag minuten

 såhär ser magen ut.

Kanske inte så mycket att gå på ännu men..

Magen vecka 19..

Kategori: Graviditeten

image722       image721

Första bilden e från förra veckan.... andra bilden e från idag.

sista dagen i vecka 18

Kategori: Graviditeten

Den dagen var igentligen igår, men har haft fullt upp med jobb så har inte hunnit blogga. Men här kommer iaf utverderingen på vecka 18..








Vecka 18 -

Kroppen: Nu är det vanligt med det rutinmässiga ultraljudet. Barnmorskan visar ofta hjärnhalvorna, magsäcken och det lilla hjärtat som slår snabba slag. Huvudet och lårets storlek mäts, med hjälp av dessa mätningar kan man på ett mer exakt sätt beräkna födelsedatumet som förkortas BF. Att man väljer just den här tidpunkten för ultraljud beror på att foster är relativt lika i storlek under denna period, foster kan sedan växa i snabbare eller långsammare takt.

Fostret: Huvudet är cirka 4 cm i diameter, medan fötterna är cirka 2 cm långa. Nu märker fostret om det är ljust eller mörkt utanför magen, även om ögonen är stängda. Fostret sväljer fostervattnet och kan till och med skilja mellan mammans intag av söt respektive besk föda. Om det är sött sväljer fostret mer vatten och om det är bittert så grimaserar det istället. Fostervattnet är naturligt sött och kroppen ser till att det innehåller rätt mängd av aminosyra, fettsyra, mjölksyra, citronsyra, salt, glukos, fruktos och sist men inte minst proteiner.

Egna anteckningar/bild: [Redigera]

Vecka 18 25 Februari: Då är jag inne i 18 (17+1)
Känns ganska otroligt. Har tagit det
traditionella magbilden nu på morgonen o
jag säger då det att ÄNTLIGEN börjar magen
att forma sej runt o inte bara fläskig.

Står att det e vanligt med den rutinmässiga
Ultraljudsundersökningen denna veckan.
tyvärr får vi vänta till nästa. Dem e lite efter
här i bromölla med att göra sakerna. Tur att resten
blir normal då jag har barnmorskan i Åhus.

26 Februari: Ja magen den har bubblat och kurrikurrat och småpuffat i magen under natten. Vet inte om det e bebisen eller om jag var hungrig haha... men den har iaf varit i uppror så har sovit dåligt..

28 Februari: Nu har jag beställt en barnvagn. En teutonia Pristage. Liggvagn - Duovagn - Kombivagn och Sittvagn-Allt i ett. Är en 8 tusenkronorsvagn, men tur för oss så är det 50% rea på den. Det är en Ljusblå/grå vagn. Supervacker

1 Mars: o gud. det e Mars. Underbart.. ny månad. Jag känner sparkar nu lite från o till. Började för ca 3 dagar sedan. känns superhäftigt.

Jobb,,

Kategori: Allmänt

Klockan 14.00 skall jag börja jobba i dag. Sen klockan 15:05 kommer färdtjänst o hämtar oss för vi ska på countryfest nere vid hörby. Finns ett vildmarkscenter där..

grillad mat, linedanc o massa annat skoj.. sen skall vi åka hem igen 21:30..

Då ska jag jobba natten.. Undrar hur det ska gå.. bebis gillar inte nätter..
Ja o inte blir det nått ledigt i morogn heller för jag får jobba ända tills 20:00 på söndagkväll..