TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

sångklipp av mej och gabriel..

Kategori: Gabriel

jag fattar det äntligen..

Kategori: Allmänt

Facebook
http://www.facebook.com/home.php#/profile.php?id=718611754&ref=name

annons ute

Kategori: Allmänt

http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=83166371

Jag älskar dej..

Kategori: Gabriel

Badankan..

Kategori: Gabriel

Ja min lillkille e verkligen en riktigt badanka.. Han fullkomligt ÄLSKAR att bada



avslutar med en bild som bara kan beskrivas med TOTAL LYCKA

og

Återbesök....

Kategori: Vardag

Idag ska jag o Gabriel på återbesök på neo... Var ett tag sedan man vär där nu..
Man får alltid en sådan klump varje gång man går ur hissen på våning 3.. o ännu värre blir det när man går i korridoren mot neomottagningen.. hu.. tror aldrig den känslan kommer fösvinna.. För på bara några sekunder fylls hela hjärnan med hundratals minnen o lukter som aldrig kommer suddas ut..

jaja.. bara att bita ihop..

mardrömmar

Kategori: Gabriel

vår dag e planerad

Kategori: Allmänt

i början på mars e det vår 3årsdag..


Välskött familjeägt förstaklass, fyrstjärnigt hotell i sekelskiftesmiljö. Hotellet är nyrenoverat och har 42 rum fördelat på 4 våningar. Beläget cirka 1 km från centrum med goda kommunikationer.

Till huset hör även ett bibliotek i engelsk stil och en unik bastu i västkustmiljö. Välkänd restaurang i originell källarmiljö finns också.

Hotellet är beläget centralt med goda kommunikationer in till stadskärnan. Till fots tar det cirka 15 minuter in till Centralstationen.

Alla priser inkluderar stor frukostbuffé.

Välkommen till Best Western Tidbloms Hotel!

Erbjudandet innehåller:

- 1 natt i dubbelrum
- 2-rätters middag under kvällen på hotellets restaurang
- Frukostbuffé


Ska bli härligt att bara få åka iväg jag och min man.. Äta fin middag o bara njuta av varandra under natten.. Och sedan ha en lugn och fin frukost..

iväg..

Kategori: Allmänt

Idag ska jag åka bort.. ska stanna över natten.. ska faktiskt bli otroligt skönt att få komma hemmifrån lite.
klockan 12 kör jag ner till trelleborg till min underbara vän thessan. längtar massor efter att få träffa henne.. vi ses ca 2 eller 3 gånger om året. så man får ta vara på tiden tillsammans..

denna dag..

Kategori: Vardag

Ska ner till apoteket o hämta gabriels doucal.. sen hämta nathalia för att sedan åka till  min kusin o hennes busungar,,, ska bli skoj.

går kanon......

Kategori: Allmänt

.. På babysimmet.. gabriel fulllkomligt älskar det..

ja vi får se hur det går med viktväktarna.. har inga direkt pengar för att handla till min veckoplanering så det får nog ligga på is tills vi får lönerna

.....

Kategori: Allmänt

I morgon börjar allvaret

Nu får det räcka

Kategori: Allmänt

Nu måste jag ta tag i min viktsituation. Sommaren 2007 gick jag på viktväktarna och gick ner ca 10 kilo på 2 månader. Sen blev jag gravid och smällde upp 10 kilo på 10 veckor. Sen när den dog i magen gick man upp lite till. Sen blev jag gravid igen. Och det blev ju stress med allt så då fann man ingen tid. Fanns annat att tänka på än vikt och träning som ni kanske förstår. Men nu jävlar. På torsdag skriver jag in mej. Och denna gången har jag folk som stöttar mej så nu ska jag klara det.

....

Kategori: Kärlek


Alla undrar varför inte du e normal.. o försöker få dej till det man igentligen ska va....
Dem vill att du skall vara som dem andra e.. när ska dem öppna ögonen o börja se dej i dej.. (tror jag den går..) Sjukt inderbar låt av Timmy Birkner


Älskar dej Thessan.. precis som du e.. för annars hade ju inte du varit du..

denna blir det

Kategori: Vårt hem



Förbränningssystem: Standard

Zeus är en tidlös skönhet i skandinavisk funktionell design. Med sina runda, mjuka former och med en modern miljövänlig förbränningsteknik har den en given plats i det nordiska hemmet.

Kaminen har en mycket hög verkningsgrad och en effekt på 7kW. Den är tillverkad i modern antracitgrå stålplåt och bygger på s.k. konvektionsteknik (läs mer om konvektion). Konvektionskanalerna i kaminen omvandlar rumsluften till värme som kommer ur kaminens topp och i varmhållningsfacket. Mycket effektivt.

Zeus har också en hel del praktiska lösningar, så som självstängande lucka (för säkerhets skull), inbyggd asklåda (gör det enkelt att hålla rent), extra luftintag (för minimal sotbildning på glaset) och värmehållningsfacket med värmekulit håller t ex kaffet varmt.
Det går att köpa täljsten till varmhållningsfacket för 500kr. Ange det vid beställning.

Vikt: 99kg, Höjd: 96cm, Bredd: 47cm, Djup: 36cm.
Konvektionskamin som ger 7kiloWatt och mer än 75% verkningsgrad, dvs mer än 75% av värmen kommer från kaminen och mindre än 25% försvinner upp i skorstenen. Värmer mellan 30-150kvm beroende på planlösning.






Vi tyckte denna var billigast och mest passande i vårt lilla matrum. och då vi har öppen yta från kök till tvrum så kommer hela huset bli uppvärmt..

Nu ska vi bara spara pengar till kaminen o eventuellt rören i skorstenen.. men först ska vi kolla med en sotare ifall det går utan

nu kom dem upp

Kategori: Vårt hem

Våra lister.... som inte e av trä utan REP


vi tycker det blev skitsnyggt..

plågas..

Kategori: Vardag

ja idag kl 13 ska jag iväg o plågas.. ska få ryggbehandling.. Har itne varit där sen i oktober07.. man ska ju inte fixa ryggen under graviditeten.. o sen efteråt har jag inte haft tid..

Gabriel ska till sin mormor den stunden jag e där..




såhär cool friss fick han idag

någon..

Kategori: Allmänt

som har tid att fixa en header till mej.. och kanske göra lite snyggt i bloggen

har ju inte tid...

titt ut

Kategori: Gabriel


satte honom på fönsterbrödan så han fick se ut.. snacka om att det lätt var en favorit..

(jag håller såklart i stolen sen stog jag bakom honom hela tiden)

vårt tvrum

Kategori: Vårt hem

såhär ser det ut..

Just nu ett täcke framför tv:n som ser skräpigt ut men men.. det bjuder jag på

så kul..

Kategori: Vardag


Ja det ska verkligen bli roligt.. längtar som fan tills kl 14...
annars händer inte så mycket idag.. får ta det lugnt med Gabriel nu då det blir ett stort nytt intryck senare idag..

Detta ska bli roligt

Kategori: Gabriel

I morgon 14.00 ska gabriel börja på babysim. Han älskar att bada och duscha så jag hoppas det kommer gå bra. Min brorsdotter har lovat att följa med någon gång och ta foton. Det ser jag verkligen fram emot.

Nu börjar det igen

Kategori: Vardag

Ja det vanliga livet. Mattias börjar jobba så nu återgår man till vardagen igen. Idag ska jag och gabriel ta en tripp till eko och se om dem har tjocka rep. Tänkte ha det som lister i köket och matsalen. Kommer bli skitsnyggt. Gabriel ligger här och slår på mej för han vill ha mobilen ha ha. Han vägde 5385 och var 58.5 lång vid bvc besöket.

haha.. det nya nu..

Kategori: Gabriel


och det e denna minen.. Har ger ett BRETT leende o visar alla sina fina tänder.. öhh.. som önnu ligger UNDER tandköttet hahahahah ser så förbannat roligt ut

idag skall vi...

Kategori: Vardag

ner till bvc.. 11:15

sen ut till willys..

sen till grizly.. jag har nämligen sniglar i akvariumet. ska kolla om dem e "farliga" eller om man kan köpa något djur som äter upp dem..


idiot kan du vara själv..

Kategori: Allmänt

känner faktiskt en som sagt att hon fan ta sig inte skulle vara mamma 24/7, men snälla man är alltid förälder, oavsett var man är och gör, man är ALLTID förälder, oavsett vad som händer.... Sjuka människor finns, blir så arg på sånt ibland, usch!

Så var texten i en blogg jag läste förrut. Då jag o denna Tjej haft denna diskution via en annan sida vet jag att det e mej hon menar..

det hela handlar om att hon sitter med sin unge non stop alltid utan att våga sej ut.. hon vågar inte ens låta pappan till barnet få vara ensam med barnet..

Jag menar på att delar man ansvaret med sin ma behöver man inte vara mamma 24 timmar om dygnet.. eller jo mamma e jag ju alltid, men delar man ansvaret så hur kan jag då klassas som hemsk o dålig mamma om jag roar mej ibland o besöker vänner etc etc UTAN mitt barn.. han har ju sin pappa..

tycker då man e dålig mamma om man aldrig roar sej.. man tröttar ut sej och kommer absolut inte orka med att vara en bra mamma i längden med den livsstilen o barnasyn.

En Pappa behöver oxå egen tid med sitt barn.. och det gör inte mej till hemsk mamma som ger honom det.. snarare e det tvärtom.. Man e dålig mamma om man inte släpper anvaret då o då till den faderliga figuren..



Kräk på dej hemska människa..







skulle egentligen itne skriva detta i bloggen.. då vi hade en diskution på en annan sida o jag accepterade hennes sätt att ta hand om sin dotter,, men tydligen gjorde hon inte det samma med mitt sätt.. Tycker bara det var så FEL av henne att skriva ut mej på nätet för att hon inte tycker likadant som mej.. det e dålig stil.. men sen får hon självklart göra vad hon vill med sitt liv, men inte trampa ner på mitt

ganska kul..

Kategori: Gabriel


GIVETVIS fick han ingen redbull om det nu e någon som trode det.. blev bara en rolig bild

rivning.

Kategori: Vårt hem

Nu har vi börjat riva här uppe.. nu tar det bara 100 år innan vi fortsätter hehe

 
Står i "gabriels rum" och fotograferar in mot datarummet. Den inbyggna garderoben i väggen borta. Set ska isoleras o sättas panel..

 

Står vid murstocken och fotograferar in i "gabriels rum" Hela väggen skall bort och byggas upp 1.5 längre in i rummet så hallen blir större. För det e ett gigantiskt rum och det behöver det inte vara (liten bild e från förr)


Nu e det ett hål. Förut var det en vägg. Kommer bli skitbra detta när det väl blir klart år 2020 ungefär hahaha

award till dej

Kategori: Allmänt


Dessa utsedda bloggar är osedvanligt charmerande och söta, inte upptagna av utmärkelser och själviskhet. Syftet är att sprida vänskap. Vårt hopp är att nya vänskapsband kommer att knytas mellan dessa bloggar, ju mer utmärkelsen sprider sig. Var snäll och ge lite extra uppmärksamhet till dessa!! Kopiera in texten o bilden i din blogg och skicka sedan vidare utmärkelsen till åtta andra bloggare. Lycka till!



1 På listan Finns http://miian.blogg.se/ Hon skriver om sin vardag tillsammans med sin otroligt vackra dotter och hennes sambo. LillFlickan har precis haft sin ettårsdag och nu e vardagen full med spring och bus. men man behöver lösenord för att Komma till denna blogg.

2 På listan finns http://ettoriginal.blogg.se/ Detta är min Goda o bästa tjejkompis Therez. Hon bor nere i trelleborg tillsammans med sin son. Hon har precis hittat en ny kärlek i sitt liv.

3 På listan finns http://virrpellan.blogg.se/ Detta är min kära kusin. Mamman till Alissa och Noel. Underbar familj. Det e en massa bus där varje dag. Lilla Noel på ca 10 månader o alissa på 4 år. (tror jag) Riktiga galna busungar som man bara inte kan låta bli att älska.

4 På listan finns http://vanjal.blogg.se/ en f.d skånetös som flyttat uppåt landet. Hittat kärleken och skaffat hus. Väntar nu sitt andra barn. Haft en del otur dem senaste månaderna tyvärr, Men nu e det er tur.. Lösenordskyddad blogg pga vissa idioter hittar på egen fakta o sprider ut. Sorgligt..

5 På listan finns http://mizzsofie.webblogg.se/ Detta e en Gammal klasskamrat. En kvinna i unga år med både man hus o barn.. även en liten vovve. Sonen har ca ett halvår kvar till sin 2årsdag så det e fullfart där varje dag.. Otroligt rolig blogg att läsa. Han e full i spring så blir en massa intressant läsning. (ja man vet vad man har att vänta hahah)

6 På listan finns http://carlie.webblogg.se/ Detta e Mattias svägerska (fasst vi säger att det e min svägerska oxå) Renovering av huset. Bus Nathalia på 3.5 år. Bebis i magen som skall komma i februari.. Den 16 bestämmt. Kanske blir en alla hjärtans dag bebis.

7 På listan finns http://www.tv3.se/worp/1574/ Detta e Våra bästa år bloggen.. Går ju verkligen intve att Missa. Bra att ha nu när man inte har tid att titta på tv:n Tack för den..

8 På listan http://hannaofsweden.blogg.se/ Detta e tjejen jag lärt känna från cybervärlden. Vi var gravida samtidigt o snackade en del. Hon skulle ha Sin lilla Gosse före mej men så blev det ju inte. En liten Neo kom ut i somras. Otroligt vacker pojke. Kul att läsa då vi har barn "i samma ålder"



Finns klart fler fler fler bloggar.. men jusst dessa e dem jag inte kan leva utan hehe..

skrattattack

Kategori: Gabriel

Vår Nyårsafton.

Kategori: Familjen

Den spenderades hemma tillsammans med min underbara lilla familj och med Svågerns familj.. blev jätte trevligt..


Började med räksmörgås..


sen sattes maten igång som jag hade förberett




fläskfile klyftpotatis kantarellsås o svamp.. Mycket gott..


sen chokladpudding med grädde banan o marränger till efterrätt..





Gabriel fick en jättefn julklapp... i rumpan på grisen har dem målat en flagga om e halvt dansk o halvt svensk haha ganska kul om man vet hans bakgrund.