TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

Flytta.

Kategori: Gabriel

Nu har jag flyttat in på sjukhuset. Gabriel ska äta var tredje timme. Och det e såklart av mamma han ska få maten av. För nu e det inte länge till tills vi får komma hem. Han ska bara klara sej utan syrgasen. 2-3 veckor tror dem. Bra rum med tv o telefon. Vill dock ha mitt eget täcke bara.

helg..

Kategori: Gabriel

japp.. nu e det lördag.. och en underbar sådan.. kvällen har spenderats hos våran underbara son...


Dagens vikt var 1415g. och dessutom har han INGEN SOND KVAR... han får nu ad droppar o lite järn som enda medicin.. o det får han direkt i munnen.. weiiiii...

Bjuder på bilder... Kommentera gärna..


tänkte jag skulle uppdatera....

Kategori: Gabriel

i går så var det synundersökning på gabriel.. det gillade han inte.. men det e ett måste.. det såg bra ut det som hade blivit klart.. men ännu var näthinnan mogen...

o sen till en annan sak.. vi matade han för andra gången vid 14 målet.. han SLÖK HELA FLASKAN.. 32 ml tjoff rakt ner i magen..jösses amalia.. sen 17 målet tjoff rakt ner i magen.. ligaså 20 målet.. rakt ner i magen.. ja o så har han fortsatt..

när jag ringde i morse o frågade hur natten hade gått så sa sköterskan.. jo han har ätit alla målen sen klockan 14 igår.. det tillhör inte vanligheterna att dem e så duktiga direkt sa hon..

så frågade jag om syrgasen.. nej det har han heller ingen.. han tömmer varje flaska utan extra syrgas,, klarar av att både suga svälja o andas.. det tillhör inte heller vanligheterna att dem klarar av det...

så syrgas borta och så även sonden drog han själv i natt.. hehe.. dem säger att syrgas o sond e det SISTA som brukar lämna bebisen.. hahaha.. visst.. inte på Gabriel inte..

dock kommer han få tillbaka sonden för det finns vissa mediciner som itne e så goda precis.. som vitaminer o järn tex.. hehe.. men men.. en sond e bara en sond.. dem måste ju vara där för medicinens skull..

Han e så duktig lillfisen.. o jag e såååå stolt.. han klarar av ALLT..

i dag e det vägning med.. förra vägningen var 1345g.




Kärlek...

Gabriel....

Kategori: Gabriel



helt sjukt bra låt.. även om jag inte fattar en SKIT..

ny fas...

Kategori: Gabriel

ytterliggare ett steg närmare hem..



11 ml åt han.. första gången.. Sköterskorna sa innan vi började att dem itne brukar äta mer än 2-3 ml då dem blir trötta snabbt.. men Gabriel slukade 11 ml på mindre än 5 minuter..

sköterskan "oj men gud... han sluker ju maten som om han inte hade gjort annat än ätit på flaska!"

bloggen...

Kategori: Allmänt

ja den e ju rent fucktup.. inlägget jag skrev igår syns inte.. iaf inte på min dator.. o ändrade den storleksmässigt gjorde jag med o det syns inte heller..

men andra kan se inl'ggen.. DET e skjukt..

Älskar...

Kategori: Gabriel

.. Aldrig tidigare har jag förstått var äkta ren kärlek är.. det e kärleken till sitt barn..

ja o så till dej mattias

lycklig..

Kategori: Gabriel

Ja det e jag för första gången på mycket länge.. Sjukhuset ringde igår.. hjärtat mitt stannade.. hatar när dem ringer..
"ja det e erika från neonatal".. huuu hemska mening..

"Gabriel e så arg o ledsen o han e så varm. Han vill inte vara kvar i kuvösen. vi tänkte vi skulle lägga honom i en värmesäng ikväll o vill bara ringa o höra om ni vill vara med"

JAA  helt klart vi vill det..


första gången vi tar på honom kläder.. hehe.. var lite bökigt..




men snart e kläderna på.. Gabriel gillar läget heheh..



så nu e det bara byxorna kvar..



färdig.. Nu var vi duktiga...



Så fina ni e mina älsklingar....



Vår första Familjebild.. Gabriel ser lite sur ut heheheh..



här ligger han i sin säng...



sängen...



detta gillar han



Va Mysigt..










Älskar dej min fis..

önskemål..

Kategori: Gabriel

fick ett önskemål från en av läsarna..


Gabriel 1 dag.

Gabriel 1 månad o 3 veckor.

aldrig någon ro..

Kategori: Gabriel

då var det dax igen.. Lund här kommer vi.. nu e det bråck på andra sidan pungen..

mysdag..

Kategori: Gabriel

Ja i dag har jag o mattias fått mysa med vår son..


Gabriel hos mamma.. *älskar dej*


Gabriel sover i mammas famn.


Gabriel sover gott i Pappas famn. *ni betyder allt*


Älskar dej hjärtat..










Här bjuder jag på 2 filmer från i dag!!!!!

Gabriel smaka på mammas finger.. gott gott




underbara son. mitt allt





Gabrielfilm 22 juni-08
Uppladdat av TinkerBellan









Kommentera gärna..

längtan.....

Kategori: Gabriel

längtan efter att få lyfta upp min bebis när jag vill, pussa min bebis när jag vill o bara gosa e så stor så jag håller på att spricka..

fan vad jag längtar tills vi kommer hem till vårt hem MED vår bebis..

Hemma..

Kategori: Gabriel

nu är vi åter påväg hem igen till kristianstad sjukhus..

bjuder på bilder från Lund..

Här e Gabriel transportkuvös


Gabriel har ont... han skriker o jämrar sej o ligger itne still en sekund.


Gabriel har fått nålen i foten.


här rullas Gabriel iväg till operation.


efter operationen mår Gabriel jättebra.. han vill ha mat..



såhär litet blev såret.. *var väl inget att vara rädd för*



Jag Älskar Dej Gabriel. Mammas Allt..

Operation

Kategori: Gabriel

Kl 10 bar det av till lund. Och klockan 15 blev det operation. Dem hade sagt i kristianstad att han skulle sövas och läggas i respirator. Men icke att gabriel ville det. Han slet bort både nål och slangen han hade i näsan. Han syresatte sej på egen hand utan ett enda hjälpmedel hela färden till lund. Så när det blev operation blev det bara bedövning. Dem ansåg att han var så stark. 15 minuter tog det sen var gabriel åter i saken. Andades själv och var pigg och glad. Ville ha mat. Vilken kille alltså.

rädd

Kategori: Gabriel

rädd rädd rädd... inte för själva operationen utan hur min älskade mini bebis kommer vara efteråt.. kommer han att klara det.. kommer min älskade bebis att finnas hos mej för alltid eller det kommer ta slut nu?!

Det tar aldrig slut.

Kategori: Gabriel

Orkar snart inte mer. Det har varit trassel med gabriel nu ett tag som ni vet. Den ena prognosen efter den andra. Men i dag vet vi. Det e inte dåliga lungor. Det är bara en väldigt sjuk gabriel just nu. Han har nämligen pungbråck. Mycket vanligt. Men man blir mycket sjuk om det går en tid. Och det har varit svårt att upptäcka eftersom läkarna hela tiden riktat sej på lungorna. Så nu blir det lund igen. Men denna gången operation. Suck. Någon som vill ta över mitt liv. Jag orkar inte mer. Det tar aldrig slut

Jag tror det jag vill...

Kategori: Gabriel

Jag tror itne på att Gabriel ska ha stela lungor.. han har trötta lungor JA.. men inte stela.. för nu när han får en liten extra puff ner i lungorna så ligger han på 0% i syrgas.. o knappast en med stela lungor kan det.. har man stela lungor kan man inte puffa in extra luft heller.. e dem stela så e dem.. men han tar väldigt ytliga andetag min lilla Gabriel.. o det e för att han har trötta lungor.. det har dem iaf sagt innan..

men så fort han inte blir bättre på 2-3 dagar ja då måste det ju beror på nått annat.. fuck off.. han kan väl få vara trött i lungorna hur länge han vill.. han har faktiskt andats nu i snart 2 månader fast han igentligen inte ens ska vara ute ännu.. klart han kan vara lite trött i dem..

jaja iaf.. en lungsjuk bebis syresätter iaf inte sej själv 100%.. men det gör Gabriel så bpd kan kasta dej i ån för det har han inte oavsett vad läkarna tror i dagsläget.. förra veckan var det något annat..då var det svillnad i lungorna pga respiratorn.. ja o en svillnad kan väl ta tid o få bort?

min underbara Gabriel existerar iaf nu..


Sjukt underbart.. dessutom e han folkbokförd från den 29 april som ni kan se i sverige.. alltså e han INTE dansk eller dansk medborgare.. eftersom vi blev skickade FRÅN sverige.. så nu kan alla släppa det som säger att han e dansk för det e han INTE--








ny prognos....

Kategori: Gabriel

läkarsamtal i dag.. han har en lungsjukdom Gabriel.. BPD heter den.. ja det e inget allvarligt igentligen.. utan det e bara att det e lite stela o har inte samma kapasitet som "vanliga" lungor..  det växer bort o kommer troligtvis inte märkas om det itne e så att han vill bli nästa gunde svan.. då kan det bli lite problem.. men annars inga direkta bekymmer mer än att dem kanske blir lite känsligare mot damm o så.. men vilken unge e inte ellergisk i dag????



en annan UNDERBAR sak.... han har äntligen blivit folkbokförd.. o dem har folkbokfört honom från den dagen han föddes i sverige ivetofta bromölla.. så det blir som om köpenhamn inte finns.. sköönt..

funderar lite på om han ska heta Victory Gabriel herman??

vad tycker ni??

nu vet vi....

Kategori: Gabriel

.. varför Gabrel har blivit trött igen...

för att han samlar på sej för mycket koldioxid.. o varför gör han det då.. JO... för att

han har fått en inflammation i lungorna.. INTE lunginflammation utan mer som svullnad i lungorna... vilket han kan få utan respiratorn o för mycket ansträngning.. dessutom har han en bakterie i blodet.. om bakterien visade sej för att dem råkade få i det i blodprovet eller på nålen när dem stack honom vet dem inte men dem chansar inte utan ger honom antibiotika ändå.. en vanlig hudbakteria så inte så farlig.. men den e ändå där o strör...


cortison till lungorna o antibiotika för bakterien.. snart e han nog pigg igen...

snälla låt det inte bli mer nu...

släppa allt..

Kategori: Allmänt

ja det gjorde jag fan igår..

var med min bästa vän tobias o hans tjej hela dagen..

grillade o åt gott.. sen blev det dricka..

ringde sjukhuset för att kolla så allt var ok med Gabriel.. allt var bra.. han blir bättre o bättre..

då började jag dricka.. Drack ganska bra.. blev ganska full oxå.. alla väggar snurrade varje gång man skulle gå på toa..

men FAN VAD UNDERBART.. jag släppte all oro alla tårar all förtvivlan.. jag o min jäger med redbull.. mm

i dag e jag dock FETT trött o han rejäl ångest..

Dock sa min mamma att jag fan förtjänade en fylla för att släppa allt för en kväll..


klockan 3 vinglar jag in i tobbes gästrum och däckar direkt i sängen.. underbar känsla att vara så avslappnad i kroppen..

älskade nöffe..

Kategori: Allmänt

Grödby I torsdags kväll skulle Alexandra Ericsson titta till sina två grisar på gården i Grödby. När hon kom fram möttes hon av en makaber syn. Någon hade slaktat den ena grisen på ett ytterst brutalt sätt. LÄS MER Läs mer Gris brutalt slaktad med lie
Torsdagen den tolfte juni 2008 blev en av de värsta dagarna i 25-åriga Alexandra Ericssons liv.

Det var den dagen hon upptäckte att hennes treåriga minigris Heidi hade blivit misshandlad och plågad så pass grovt att hon senare dog av sina skador. I den polisanmälan som har lämnats in i ärendet finns uppgifter om att grisen har tilldelats mellan 30-50 hugg av en lie.

Detta efter att ha jagats runt inne i den egna hagen en stund.

- Jag fattar det inte. Vem fan kan göra något sånt här? Jag har sett mycket på internet men aldrig något såhär grymt, säger en förtvivlad Alexandra Ericsson när Kristianstadsbladet träffar henne på platsen för det bestialiska illdådet.

För två veckor sedan upptäckte Alexandra Ericsson att någon eller några personer hade hällt ut omkring trettio kilo av den pellets som Heidi och Åke (den andra grisen) brukar äta.

Följden av detta blev att Heidi höll på att äta ihjäl sig.

- När jag hittade henne var hon så övergödd att hon höll på att dö. Jag lyckades rädda henne i sista stund, berättar Alexandra.

En vecka efter matincidenten var det dags för en liknande händelse. Alexandra Ericsson säger nu att hon är övertygad om att den som hällde ut maten även var med och plågade Heidi till döds.

- Jag är övertygad om att det är samma person. Vem det är har jag dock ingen aning om. Vem vill mig och grisarna illa? Jag fattar det inte, fortsätter hon.

I hagen intill Heidis finns galten Åke. Han fick nyligen viss medial uppmärksamhet efter att ha varit med i ett tv-program. Alexandra Ericsson funderar på om det kan ha något att göra med den brutala slakten av Heidi.

- Det är kanske någon sjuk form av avundsjuka? säger hon.

När Alexandra Ericsson hittade Heidi låg hon under en filt med huvudet upplagt på en sten. Detta gör att hon misstänker att det hela var planerat in i detalj. Att det skulle vara ett busstreck av barn eller ungdomar håller hon inte som speciellt troligt.

- Jag kan inte tänka mig att barn skulle göra på det här grymma sättet. De hade nog bara sprungit iväg när de var klara. Det här verkar mer som en form av ritual, säger Alexandra Ericsson.

Lien som användes vid slakten finns nu hos polisen i Bromölla. Förhoppningar finns om att hitta fingeravtryck eller annan dna-bevisning.


http://www.kristianstadsbladet.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080614/BROMOLLA/539007350/1019/BROMOLLA




R.I.P älskade underbara djur..  att någon har kunnat behandla dej så e för mej helt ofattbart..

överkörd...

Kategori: Gabriel

Ja det känner jag mej i dag..

trött ledsen orolig.. ja så som jag kännt mej i dag har itne gått att beskriva..

fick reda på att dem typ "glömt" bort honom i går så han låg ur cpapen 3 extra timmar.. o det e mycket extra om man itne e van..

ja sen ringer dem på natten att han itne kan andas..

det blir prover o sprutor o extra mediciner o nålar.. Jag frågar vid hans 13mål om dem spolade hans näsa igår innan dem la in honom i cpapen för det hade dem lovat att göra då han hade börjat bli täppt..

nej det hade dem missat.. då sa jag att då kan du göra det nu för han e täppt i näsan.. det var han redan igår..

Nej det gör jag inte..  han behöver vila för det e antagligen en infektion han har.. nästäppte han itne det hör jag säger hon,,

jaha.. sen när vår favoritsyrra kommer in säger jag.. Kan du spola hans näsa för han e täppt i den.. ja visst.. snabbt o lätt på 2 röda e näsan ren.. o det var MASSOR MASSOR i den lilla näsan..

sen var det pling pling pling pling på apparaten.. 100 i syret hela tiden .. så det blev att sänka från 50 till 24.. Jaha vad var det jag sa.. JAG KÄNNER MIN SON BÄST.. LYSSNA PÅ MEJ FÖR FAN..

nästa blodprov visade normalt igen..

KONSTIGT då när dem glömmer bort att ge min älskade bebis tillbaka sin cpap o dessutom när han väl får den med en igenkorkad näsa,, Inte konstigt att han itne kan andas..


JAG E SÅ ARG::: känner mej så överkörd

beställa nytt..

Kategori: Vardag

Faktiskt så beställde jag 2 nya bodys till Gabriel i st 38.. så han kommer ha 3 st i den storleken.. så lite ombyte har han innan han växer i från det.. för det gör han nog jättesnabbt därav att vi itne ska ha såp många av den storleken..

sen blir det nog lite mer i 40 o 44. men det kan man hitta i affärerna om man har tur..



bluebear och den beige bodyn beställde jag..

natten...

Kategori: Gabriel

åkte till Gabriel vid kvart över 3 i natt.. skötererskan hade ringt o sakt att han fått en massa syrefall och dem fick peta på honom ganska så rejält för att han skulle komma upp sej igen.. han hade gjort infektionsprov o massa andra blodprover.. allt visar dock bra förutom att han samlar på sej lite koldioxid i blodet..

Han e lite bullig i skinnet så dem tror att detta inte allt för ovanliga fenomen beror på vätska i kroppen.. så han har fått 2 omgångar med vätskedrivande..

vi får se hur dagen slutar... man har bara förra händelsen i hjärnan.. låt det inte bli likadant..

......

Kategori: Gabriel

Jag orkar inte mer. Inte igen. Nu var ju allt så bra

mitt hem.-.

Kategori: Vårt hem

har nog aldrig visat bilder på min ovanvåning..


här e huset...


och där uppe finns..


en liten hall.. ( det stora vita där framför e murstocken.. o bakom där en dörr...)


Bakom dörren finns dettahär rummet.. (stökrummet)


och bakom den andra dörren (som ni såg på hallbilden) finns detta rummet.. det e typ et förvaringsrum på all skit vi igentligen inte behöver men som vi säljer att ställa upp här iallafall..




Ska bara informera om att vinden e dock ingen inreddvind.. utan på vintern e det skitkallt o på sommaren skitvarm.. Men när Gabriel blir ett år ska vi inreda den med vårt rum o gabriels rum..

I dag..

Kategori: Vardag

I dag fick jag besök på sjukhuset av denna lilla gosiga krabaten o hans mamma.. var jättekul.. var många år sedan jag o hans mamma sågs..

image594
du e så gosig din lillbus...



Annars inte så mycket nytt på Gabriel fronten... eller jo det e det ju..

I MORGON SKA HAN FÅ KOMMA I EN VÄRMESÄNG...!!!!

för er som inte vet vad det e så e det en öppensäng med en värmedyna i så dem ändå håller dej varma o goa..


Jag kommer äntligen att kunna pussa min son när jag vill..





Jaha.. sen en annan sak.. JAG HATAR MIN HUND... någon som vill ha henne??


kul o komma hem till detta sovrummet.. Blomkrukan vid fönstret har hon på någotvis fått ner i sängen.. och kannan med vatten vid sängbordet lika så.. mm jord o vatten.. va KUUUL..

ska Vrida nacken av henne 7 varv



fett stolt hund..

uppdatering..

Kategori: Gabriel


I dag var det ny vägning.. 1155g.. han kommer snart vara en riktig fettisbebbe..


Gabriels hand o fot när han föddes..



Fick hem kläderna i dag.. storlek 38.. finns att köpa här



den lilla lilla strumpan


den lilla lilla boddyn.. o det stora feta mamman..


Min man köpte faktiskt en diskmaskin till mej.. en kärleksgåva för att jag fött honom en sådan vacker son..





vägning

Kategori: Gabriel


Min underbara älskling fick lufta rumpan lite på vågen.. det gillade han..

1090g i dag

liten....

Kategori: Graviditeten



Gabriels fot när han var nyfödd




Gabriels hand när han var nyfödd




Tatuering... tribalen ska minskas lite.. men annars e den såhär den ska se ut när den i ihopsatt med hand o fot..

bra dag

Kategori: Gabriel

I dag har det varit en bra dag... Jag och Mattias har varit hos min underbara kusin o hennes helt otroligt fina barn.. var verkligen skönt att komma bort lite..

lät ju så otroligt dum mot mattias i förra insägget.. men gud ni ska bara veta som han ställer upp för mej.. men vissa dagar e jag bara sååå sur så det spelar ingen roll..

efter besöket hos min kusin så åkte vi till Gabriel.. I dag var det bad planerat..



efter Badet blev det lite gos med Pappa..

Mitt liv..

Kategori: Allmänt

ja vad ska jag säga om det.. vissa dagar underbart, vissa dagar ja.. det kan man inte stava till..

jag har itne ens fått iväg mina papper till försäkringskassan pga av stress.. Gabriel har inte ens blivit registrerad i sverige.. han finns inte ännu.. Danmark skickar inget födelsebevis.. dem har itne samma system där..

det e minsann stress stress stress med papper hit o dit ringa o vänta i telefon här o där dricka vatten pumpa pumpa pumpa.. vara men Gabriel vara hemma.. aktivera tanja.. suck.. JAG ORKAR INTE MER...

som tur e har Mattias Tagit hemmet o Tanja.. men ändå.. han kunde hjälpa mej med mer tycker jag.. hans egna papper kan han själv fixa tycker jag,... någon dag kan han skita i jobbet o vara hos Gabriel så JAG kan få ha en dag off..

Jag e fan den blekaste i kommunen.. jag e den tröttaste o gnälligaste just nu..


tror itne jag o Mattias har tjafsat o bråkat så mycket som nu..



Iaf nu skiter jag i pumpandet.. det kommer inget ändå.. så nu får Gabriel ersättning.. vilket är LIKA näringsberikat som bröstmjölk.. men dock ÄNNU en mammabit som tagit ifrån mej..

kan itne vara gravid, kan inte föda.. o ja.. nu kan jag inte amma heller..



IBLAND BLIR MAN BARA SÅ TRÖTT PÅ LIVET...

Sveriges Nationaldag...

Kategori: Gabriel

Den firade jag och Mattias såklart hos Gabriel..
Han var övade på att vara utan cpap i dag med.. min vackra son... här har ni lite bilder från i dag..

Jag köpte ju mej en ny mobil igår.. bra kamera i den..






Älskar er mina underbara sötnötar..

lite filmer på min son..

Kategori: Gabriel

första gången han hade napp..
(den e lite mörk men det får ni ta)






Här e det 2 dagar efter han kommit ut ur respiratorn.. Tränar på att andas utan cpap.  Han e lite gnällig då o då..

då kommer här en uppdatering igen..

Kategori: Gabriel

Som ni alla vet så blev det akuttripp ner till Lund för att Gabriel orkade inte andas mer.. Massa prover och så gjordes och efter 2 dagar drogs respiratorn.. skööööönt...

Gabriel har vilat upp sej och mår nu riktigt bra.. Han har tillomed legat utan cpap:en några timmar under 2 dagar nu o det har gått JÄTTE bra... efter 4 timmar blev han lite tungandad sp han fick tillbaka CPAP:en igen..

LÄkaren kom in till oss på rummet i dag o berättade att klockan 17:00 går transportfärden hem för Gabriel... O va skönt tänkte jag.. så iväg o packa väskan o tjecka ut från hotellet.. lämna tillbaka låne böckerna från biblioteket o sen ner till stationen.. så ja.. nu e vi hemma på kristianstads lassarett igen..

Här Bjuder jag på lite bilder...

Se o njut av vår vackra son.. fan det bästa jag gjort i mitt liv..



Gabriel. 4 veckor och 1 dag... Samma dag som han blev sjuk..




Mitt underbara hjärta helt utslagen. Ligger nästan orörlig med massa dropp och morfin.. o en högfrekvensrespirator.. (högfrikvens e när den pumpar in luft i lungorna så snabbt att hela Gabriel vibrerar) Jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv som den dagen han sattes i respiratorn.. jag trode han skulle lämna jordelivet..




en dag när jag och Mattias kom tillbaka  från att ha ätit middag så möttes vi av denna friska Gabriel. Snacka om att mamma o pappa blev stolta över sin Gabriel då.. Underbara son..




Även dagen därpå övade han på att vara utan cpap:en.. 4 timmar utan problem.. En pojke med humör e det minsann..