TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

då kom det till oss oxå..

Kategori: Allmänt

feber o hosta..
inget kul.. Gabriel e jätte slemmig i både näsa och hals..

Hoppas det går över fort..

en räkning på 267tusen danska kronor..

Kategori: Allmänt

fick en räkning idag från köpenhamn... 267 tusen kronor.. och ingen på csk i kristianstad verkar veta vad jag ska göra av den... Kan väl ändå inte vara meningen att jag ska betala den..? då får vi sälja huset.. för vem har 267tusen kr liggandes..

idag hände det något fantastiskt..

Kategori: Gabriel

Gabriel satt själv i ca 5 minuter.. Och jag Hann få det på bild

film

Kategori: Filmer...

Barnpassning och bak..

Kategori: Vardag

Idag Åkte jag o Gabriel och hämtade Nathalia på dagis kvart över 12.. När vi kom hem här så frågade jag Nathalia om hon ville hjälpa till och baka bröd. och det ville hon. Jag mätte upp och hon hällde i bunken och blandade. Jag fick ta över när det blev för trögt av all mjöl..


Vatten behövs


Så ska man smula ner jästen


när alla sakerna e i så e det bara till att blanda


sen e det bara att knåda knåda och åter knåda så degen blir fast och fin


När man har format bröden så penslar man med lite vatten


O tjoff in i ugnen.. (Ugnen e Kall. Och hon höll bara plåten för att det skulle bli en bra bild)



Gabriel fick såklart spana in läget så allt gick rätt till..


Han godkände Bröden.. Var ju tur det..

Sen blev det Ugnen för bröden i 50 minuter och då passade vi på att busa lite...








Efter Buset var bröden klara.. När dem hade fått svalna en stund så tog jag och Nathalia en varsin skiva och provsmakade.. mmmmmmmmmm så gott..





Ursäkta röran på bordet.. Blir alltid en massa papper o saker där..


bus i snön...

Kategori: Vardag

Gick till Gabriels farmor och farfar i förmiddags för martin och Carlie skulle dit så Nathalia fick åka lite pulka..


Martin sätter Gabriel i Nathalias knä..

sen gick martin runt i trädgården med barnen


detta gillade dem båda.


älskade ungar..


Tanja fick titta på.. hon leker lite för vilda lekar för att barnen ska tycka det e roligt


sen blev det inomhuslek..


när vi gick hem så tittade gabriel på ankorna.. det tycker han om.


Nu sover han gott i sin säng och matias e o tränar...
resten av dagen blir lugn.

sen börjar en ny vecka

ändrat igen...

Kategori: Vårt hem

Var på öppethus i dag i kaminbutiken.. och det blev itne den som vi hade planerat från början.. hittade en mycket bättre kamin för bara 3000 mindre.. så vi beställde denna..

denna skall vi ha

Kategori: Vårt hem

Nu har vi bestämt oss för vilken kamin vi vill ha..
En kille har varit här i dag o kollat i vilken kanal vi ska ha den i.. Sen ska vi boka tid till en sotare som dår tryckmäta eller vad det heter.. sen ska kaminen in,. sen ska sotaren komma en gång till o kolla innan vi kan börja elda..


ska bli så jävla skönt..


rummet kommer bli så jävla underbart...

Måste bara köpa kuddar till köksstolarna med så inte martin får ont i röven haha..


snö.. så fint.. o vad roligt..

Kategori: Gabriel

Min lille grabb fick för första gpngen känna på snö... Han tyckte det var intressant.. hade inte tid att titta på mamma en enda gång knappt.. allt var ju så vitt o ljust..





Ha en fortsatt bra dag i snön...

anonyma kommentarer

Kategori: Allmänt

om ni inte kan stå för vilka ni e.. skriv inte alls..
Jag skiter väl i om ni tycker det e fult med valv eller om det tillhör 80 talet.. jag kunde inte bry mej mindre, men sluta kommentera min blogg men odödigt skit.. men om det nu e så jävla viktigt för er att skriva att saker o ting e fula etc etc.. ha då för fan lite stake o stå för vilka ni e.. annars behöver ni inte bry er.. inte ni som bor här.. det e jag.. o jag tycker det e snyggt..

nu har helgen gått..

Kategori: Vardag

O vi har hunnit med en hel del..

Valvet e nu uppe.. tyvärr var inte listerna vita så vi får vänta att sätta upp dem tills vi har målat dem..  vi ska ju ha extra breda lister så finns bara i träfärgat.


Mattias och Martin i fullgång


Gabriel nyfiken på vad pappa o martin gör


efter några timmar var allt klart.. nu ska limmet torka..



Sen idag har vi varit hos Mommo Elna. Var trevligt. Gabriel vissade allt han kunde o mommo bara smälte.. heheh den sötaste ungen jag vet säger hon om gabriel..

Sen sorterade vi Gabriels kläder jag o mattias när vi kom hem. Gabriel följde med mej in o duschade sen fick han ligga naken en stund


Gabriel ville itnve vara med o sortera tvätt.. han ville busa runt i hörnan där vi har massa saker.


lite armhävningar









Såhär ser valvet ut ...

snälla snälla snälla.. herre gud..

Kategori: Allmänt

är hela sverige tondöva eller.. fan... fattar ni inte att detta var nog det dåligaste jag hört i HELA MITT LIV..
o nu riskerar vi fan o få höra denna hemska jävla låt 2 ggr till om det vill sej riktigt illa..

fan kan inte någon skada henne eller något så hon inte kan vara med i fler sånguppträdanden.. URK


dagens händelser..

Kategori: Vårt hem

Idag så kommer svåger martin hit med sin tjocka tant.. han ska hjälpa mattias med att sätta upp valvet som vi köpt.. så nu ska det sista bli klart i matsalen.. Ska bli skönt o få allt småpill klart här..

sen blir det att spara spara spara så vi kan sätta igång här uppe..

nu dröjer det nog inte länge

Kategori: Gabriel

Förrens han förstår hur man ska ta sej fram..¨





Och på Morgonen e det såklart massa gympa som gäller hahaha så söt min lille gosegos..

Gnällig unge AB

Kategori: Gabriel

Ja det e vad gabriel har varit hela kvällen.. skrik skrik skrik så tårarna sprutar...
Pussar o vyssar o kramar o sjunger.. Men inget hjälpte idag..

Man känner sej verkligen helt värdelös som mamma när man inte ens kan trösta sitt eget barn


Mamma älskar dej Gabriel. Hoppas du e lycklig över att ha mej som mamma För jag e lycklig över att ha dej.

hejsan..

Kategori: Vardag

Känns som om det var ett tag sedan man skrev något i bloggen..
Helgen har passerat o öven januari månad. den gick ju på tok för fort.
Igår var vi på dop. Var Gabriels lilla kusin som döptes. trevligt.

Idag händer det inte så mycket. Min lille prins sover just nu. och jag sitter uppe o kollar runt på nätet lite..
ska försöka få tag på en potta så man kan börja med ett experiment som jag har planerat..