TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

hej hopp vänner...

Kategori: Detta har hänt idag

förlåt att jag inte uppdaterat, men jag jobbar en del nu.. o jag e överlycklig över det.. Älskar mitt jobb o jag älskar mina kollegor.. känns så fantastiskt bra..

När jag kommer hem busar jag med sonen.. sitter lite på fejjan.. så jag hinner itne så mycket..

Ja o lite sex med mannen måste man med hinna med haha..
Ägglossningsperioden e över så nu e det bara att vänta o se hur det har gått med vårt 2a försök..

dock så känns det som om jag inte e så stressad över det just nu... det får pricka när det vill, men hellst innan jul..


Idag ska jag sticka till jobbet efter jag lämnat lillen på dagis... sen jobbar jag till 07.45 i morgon.

Tisdag

Kategori: Detta har hänt idag

En lugn tisdag..

har varit o tränat inne i stan... fått p böter på 350kr

har beställt en ny tid för att fixa en ny piercing i näsan.. denna gången ska jag göra det med nål.. denna studion har lite bättre piercings oxå så dem ska inte bara trilla ut så lätt..

näsjävel

Kategori: Detta har hänt idag

Petade lite för hårt i näsan idag.. så jag tryckte till piersingen innefrån o tryckte ut den halvvägs.. men hur jag än försöke hitta hålet på andra sidan gick det inte...

Tog då en ring o lirkade in det innefrån..

men ja,, det geggades fast av varet som blev.. o det gjorde jätteont att snurra på ringen..

så jag tog ut allt... låter näsan läka igen o sen gör jag ett nytt hål istället.. o hoppas på att ploppen vill sitta i nästa gång..

kort..

Kategori: Detta har hänt idag

köpte ett nytt objektiv för nån vecka sedan.. 55x200 zoom

tycker bilderna blir lite bättre... blir lite mer naturligt när man står en bit ifrån o låter barnen leka utan att man vet riktigt att man tar kort

denna veckan har varit många timmar..

Kategori: Detta har hänt idag

Räknade ner mina vakna timmar med jobb... det blev 65 timmar... + 12 timmar jour..

känns helt galet många.. o ändå har jag kunnat jobba tisdag o onsdag...

Har verkligen kommit till ett toppenställe.. Förstår dock att dem e lite rädda när det kommer nya assistenter då den förra visade sej vara en lat jävel som mest satt på sin röv.. o tyckte det var för kallt för att gå ut o röka så det smygrökades på toaletten istället... Pengar försvann o saker försvann.. Ja då får man minsann inte behålla jobbet.. Sen om det var en man eller kvinna det vettikatten.. men personen i fråga passar inte inom vården iaf..
inte nog med att det "bara" var en som betedde sej på detta vis utan det var två.. Hur fan kan det hamna 2 misslyckade människor på samma ställe

Hemma en runda..

Kategori: Detta har hänt idag

Ja det känns som om man bara e hemma en runda för att sedan köra till jobb igen..
Mattias nathalia o gabriel hämtade mej i går när jag slutade... var riktigt trött då faktiskt..

sovit skönt inatt...

börjar 12 idag o har ytterliggare en brevidgång..

Ska ner o fixa sängkläder med... tänkte jag ska ha disneyprinsessorna.. haha

nu sätter jobbandet igång..

Kategori: Detta har hänt idag

21.45 idag går bussen in till stan.. (tar buss när jag jobbar där inne för det blir så dyrt att stå parkerad mitt i stan hela dagen)

sen ska jag o min brukare på möte.. Jag ska skriva papper med chefen o  äta middag tillsammans.
Kommer hem ganska sen i morgonkväll så jag tar passet direkt efter igen...

sen på fredagen när vi vaknat o fått i oss frukost så beger vi oss på utflyckt igen... slutar sen fredag ca 17:00 beroende på när taxin e hemma igen..

Så det blir buss hem kl 17 eller 17.30 på fredag eftermiddag..


ni får gärna tycka jag e fjortis..

Kategori: Detta har hänt idag

skiter jag blanka fan i.. för jag e asnöjd...

3 timmar kvar

Kategori: Detta har hänt idag

sen säger det pang i näsan

HJÄLP

Kategori: Detta har hänt idag

Letar efter en grymmepresent till ett Lasse stefanzfan!!!!!!!! någon som vill hjälpa mej??

biljävel..

Kategori: Detta har hänt idag

Hade den inne på servise.... jaha.. bildoktorn ringde o sa att det fanns en del att fixa på den.. för ca 30 tusen kronor.. alltså lika mycket som vi köpte bilen för..

Jaja.. du får 10. tusen o då fixar du det viktigaste för dem pengarna...

Han fixade det viktigaste så nu e volvon hemma igen..

nu e det småsaker som tex batteri.. nån liten spricka på nått rör.. sånna saker man kan vänta med tills nästa år..

Har saker för 16 tusen kvar att fixa på bilen.. men tänkte gå till en annan verkstad o fixa det lite pö om pö... Mekonomen e såklart alltid dyrare...


Jobbet..

Kategori: Detta har hänt idag

Gick brevid på jobbet idag... gick så bra... vi blev vänner direkt... skulle egentligen köra hem igen vid 17 tiden... men kom inte iväg förrens 18... Hade så trevlig.. fick se bilder o saker som intresserade.. så jag glömde tiden haha


Kommer bli skitbra..


på onsdagnatt torsdag torsdagnatt o fredag ska jag jobba på mitt gamla jobb,,

Lördag kväll..

Kategori: Detta har hänt idag

en av dem finaste bästaste kvällar på länge...

ville inte att helgen skulle ta slut...


Älskar dej therez....











tack alla underbara inblandade... Hade en toppen helg...

30 årskris???????

Kategori: Allmänt




på onsdag ska jag göra min näspiercing...

GOTT

Kategori: Allmänt

Piña Colada

 

Piña Colada

4 cl Ljus rom
2 cl Malibu
4 cl Mjölk
Ananasjuce


Info: Drinken är känd som Puero Ricos officiella dryck.
En bartender från staden San Juan ville göra en drink baserad på
unika samaker från Puerto Rico.
Från 1957.



Häll ingredienserna i en shaker.
Skaka! Fyll upp med annanasjuice
Serveras i highball-glas
Garneras med annanasskiva

Piña Colada är en romdrink bestående av rom annanasjuice och kokos. Den är flitigt beställd på semesterstränder över hela världen.



på att igen

Kategori: Detta har hänt idag

mensen kom på kreta... på ehh typ tisdagen eller nått



Nu e den slut... nu e det på att igen... försök nummer 2 o görabarnplanerna




Ja då var smekmånaden över..

Kategori: Vårt bröllop

Vi har iaf haft en bra resa...












Älskar denna bild




























sen har jag en underbar man som ser alla mina vackra detaljer hahahah

Underbart

Kategori: Detta har hänt idag

Vi har haft det underbart bra..

Återkommer med bilder

säg hej

Kategori: Detta har hänt idag

ja säg Hej om du kommit in...

bloggen kommer ha ca 1.5 veckas vila....

vad härligt

Kategori: Detta har hänt idag

Jag fick jobbet som jag hade intervju på häromveckan..

hon sa att jag skulle njuta av semestern sen e jag direkt anställd när jag kommer hem... Känns så bra...
+ att jag e vikarie hos en gammal brukare.. så det kan ju bli en hel del jobb..

nästan så jag längtar hem från kreta innan jag ens e där för jag vill börja jobba haha

Kyckling spenat o pasta

Kategori: Middagstips!





Busen gillade det

det blir ingen liten

Kategori: Detta har hänt idag

Blev inget +. Så det bli orosfritt på kreta. Känns faktiskt bra. Då försöker vi bli gravida i maj istället då.

morgonbitti

Kategori: Detta har hänt idag

Ja i morgon bitti får jag reda på om kreta resan ska bli helt alkoholfri eller ej..

Jag tror iten det satte på första försöker o det e itne så att jag kommer bli ledsen om jag inte e gravid.. men jag vill ha lite koll på vad jag kan äta o dricka där nere utan att ha ångest hela graviditeten för att jag kanske drack nått eller så..

alltså.. e jag itne gravid e det helt okej..

satte lösen redan nu

Kategori: Detta har hänt idag

var lika bra.. snart åker vi...
 
o snart händer det lite annat o bloggen.. hopaps jag

Idag söndag... 3 dagar kvar

Kategori: Detta har hänt idag

Tills jag låser bloggen...

Kommer sätta in lösenorden innan vi tar tåget ner till kreta... (eller iaf till flygplatsen)

Så vår bröllopsresa kommer vara för dem som har fått lösenordet.
Vill du ha det så skriv bara..

har gett ut det till dem slesta som skrivit.. Bara jag har lite koll på vem du är..

jobba.. jajamen..

Kategori: Detta har hänt idag

Jag har inte jobbat på evigheter... har itne jobbat sen augusti förra året..

min gamla brukare saknade mej.. ville att jag skulle kunna hoppa in om dem ringer o frågar.. Klart som korvspad jag kan göra det..

så inatt ska jag jobba och hela dagen i morgon.. sen får man se hur ofta dem behövder ringa..

hahaha

Kategori: GBP/Viktnedgång. Tankar, funderingar o resultat.



Bara för att man var fet behövde man väl inte klä sej så jävla sunkigt...
fy fan.. finns många som e feta o supervackra ändå.. 

Jag hade väl helt enkellt inget självförtoende för att att känna att jag var värd att ha lite snygga kläder..

vilka har jag missat.............

Kategori: Detta har hänt idag

Har alla fått lösenordet???

om inte.. kommentera med en länk till din blogg.. facebook.. bilddagbok... och din emailadress.....

VALBORG...

Kategori: Allmänt

den firades hos malin och Roger..
Rebecca o simon var oxå där.. var trevligt o roligt..

tack kära ni för en bra kväll... <3











Tack för en bra kväll



tack älskade familj <3

ANKBO

Kategori: Detta har hänt idag



i komposten vi har ligger det 10 ägg.... vi har funderat o funderat.. vad e det för fågel.. äggen e så stora... Idag såg mattias en anka som låg där..

Går mamman iväg med sina bebisar sen.. eller dem ligger kvar??? vi e oroliga att ungarna inte kommer överleva vår hund.....

Gabriels födelsedag nr 3.....

Kategori: Familjen

Har varit 2 helt underbara dagar med kalas... Gabriel älskade verkligen allt stohejj o kompisar o leksaker..

tack alla...













Tack alla ....