TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

denna helg

Kategori: Detta har hänt idag

ja på ovanvåningen har vi minsann hunnit en hel del.. Känns inte som om det e så många moment kvar i vårt blivande sovrum nu.

i morgon ska jag jobba en stund..

sen på Söndag ska jag åka ner till Dalby o träffa nya vänner. Ska bli otroligt roligt.


Ja o så Passar vi Malins råttor denna helgen med..



Gabriel hjälper pappa att sopa rent innan vi lägger golv.


måla panelen 2a gången med innan golvet..


Gabriel kollar så allt stämmer


arbetar hårt..


efter slit får man mysa i soffan med god dricka o kolla på bompa








Uzuki o Teza... dem 2 råttorna vi passar denna helgen..


Uzuki en mycket nyfiken råtta..

Mitt nya armband

Kategori: Smycken gjorda av mej


Silverplaterat armband med vita glaspärlor.
Istickslås.

pris: 150kr.

Glaspärlorna finns i många olika färger

lite före och efter

Kategori: Vårt hem

 
Från Trappen vid Husköpet VS Från Trappen just nu

 
Bild Mot östsidan vi husköpet VS Bild mot östsidan just nu (här ser ni in till gabriels rum)

 
Bild mot väst vid husköpet (Fd datarum) VS Bild mot väst just nu (blivande sovrummet)

Ett år sedan..

Kategori: Gabriel

Slutet på februari (19:e) 2009 lärde Gabriel sej sitta..


här e lillplutten..

Gabriel provade lite nya frisyrer häromdagen...

Kategori: Vardag

såhär blev resultatet


det går framåt.

Kategori: GBP/Viktnedgång. Tankar, funderingar o resultat.

Ringde Aleris idag oh frågade ytterliggare igen om min remiss..

Jo då sa hon..
Nu e förturerna avbetade o vi kommer att sätta i gång den 1a mars o beta av alla ni andra..

Jag undrade vilken plats jag stod på.. och hon sa plats nummer 18..

vet dock inte hur många bedömningsmöten dem gör i veckan så vet inte hur länge man får vänta..
men hon sa att i mars blir det iaf.. hon kan inte tänka sej att det e längre.. o efter mötet kan det gå riktigt fort till Operation.. högst 4 veckor..

mer renovering

Kategori: Vårt hem


här ser ni fönsterväggen. Bildern e lite knasig för ögat då det är två bilder jag har satt i hop. Blev inte superbra, men man ser iaf väggen på ett ungefär

vi ska inte göra klart denna vägg riktigt ännu.. vi ska sätta in ett nytt fönster först



Dörrhålet ut till allrummet från sovrummet. denna bild är gjord på 2 bilder som e ihopsatta däran lite knasig bild. men man ser väggen i sin helhet iaf


Ingen glad kille idag

Kategori: Detta har hänt idag

Ögoninflammation, feber, hosta o förkylning.. inte lätt att vara glad med detta

bara 8 dagar kvar

Kategori: GBP/Viktnedgång. Tankar, funderingar o resultat.

på denna månaden..
har längtat redan sen månaden började att den ska ta slut..
jag vet att jag kommer få tid för medömning inför min magoperation i början/mitten på mars. O jag bara längtar dit..

Jag längtar efter jobbiga veckor med flyt, pure`mat, dumpningar och allt annat som e jobbigt både före och efter en operation. för jag vet att efter allt jobbigt får jag ett mer hälsosamt o rörligare liv.

Dessutom e det snart 3 veckor sedan jag slutade röka så den skiten slipper jag med..

så om ett år förhoppningsvis e jag både normalviktig och hälsosam haha

Nu har jag lagt ut det på tradera

Kategori: Allmänt

Mitt kristall öronhänge--- HÄR

Örhängen

Kategori: Allmänt



Nya örhängen jag har gjort..

(klickbara bilder)

huset 2007 vs 2009

Kategori: Vårt hem


Såhär såg vårt hus ut när vi köpte det.. Innan all renovering började.

Hösten 2009 såg huset ut såhär

Torsdag förmiddag blev städförmiddag

Kategori: Detta har hänt idag

Gabriel hjälper ju förståss till.. han Älskar att dammsuga o moppa golv..


gabriel tycker det e spännande med dammsugaren för den har ju så många knappar..



När man har dammat dammsugat måste man moppa golven.. Gabriel moppade mattan med lite..
Mattan e ren med.. vi har ju mattpiska i vår dammsugare.. skönt.. den drar ju till sej en del hår.



Man måste putsa sin spegel med.. dem var full med "gabrielfingrar"



2 sålda

Kategori: Allmänt



Fick en beställning... 2 tavlor i denna färgen vill hon ha.. men möstrena på lite olika håll ... O det var mycket viktigt med en signatur i ena hörnan..


fler som vill ha...


finns i

55X45 =200kr
och
80x60 = 400kr



färgnyanserna får du välja själv såklart..

Kanonbra matdag

Kategori: Detta har hänt idag

gabriel har nu haft 3 superbra matdagar.. Undrar hur länge det varar...


så god mat o dans har det varit idag


Kyckling, stekt potatis o sås.. gott gott..


e man duktig med maten får man en belöning..  idag chokladkaka..







sen blev det dans..






efter dans ville han köra bilen




åter igen renovering

Kategori: Vårt hem


nu har minsann väggen kommit upp.. vi vill ju inte ha öppet rakt in till sovrummet.. Om ni undrar varför det e ett hål så e det för att det ska vara en dörr där sen
(bilden tagen från Allrummet in mot sovrummet)




Här ser nu murstocken och den nya väggen från andra hållet.
(bilden taget i sovrummet ut mot allrummet) man ser även dörrhålet till gabriels rum.

Min son ÄLSKAR mössor

Kategori: Detta har hänt idag

    
(klickbara bilder)










älskade unge...
du o dina mössor

Jag har hittat anledningen till att skaffa barn

Kategori: Detta har hänt idag

renoveringen går framåt..

Kategori: Detta har hänt idag



(gabriel kontrolerar så att pappa gjort rätt)

Hela väggen e isolerad.. och han har börjat att isolera taket.. (då denna bilden e från igår så e taket på den sidan klart idag)

blir kanonbra detta..

du e duktig babe










fick mitt kosntadsförslag på kameran idag.. 1780 kommer det att kosta att laga den...
ja det e bara att bita i det sura.. för min kamera vill jag ju ha tillbaka

söndag..

Kategori: Detta har hänt idag



I morgon har jag varit rökfri i 2 veckor..

o nu går det verkligen skitbra. Nu tror jag tillomed jag kan gå ut o städa i uterummet efter 2 års rökning utan att känna sug.. så det ska jag göra en dag..







Så har vi en födelsedagsgris idag..

Jag o Gabriel ska köra till henne senare idag o fira hennes dag..






nytt tv rum.?!

Kategori: Vårt hem

nej jag har bara möblerat lite..




här dammsugar vi..


fotöljen får nu stå där vi hade Julgranen.  Blev kanon.. (den stod vid det stora fönstret innan)



2 sittsen får nu stå där fotöljen stod.. den stod ju typ mitt i rummet innan..

Känns som ett mycket större rum..




fint va?!.. bara massagebänken som ska hitta en annan plats

Februari försvinn

Kategori: GBP/Viktnedgång. Tankar, funderingar o resultat.

Vill att det ska bli mars.. för i mars kommer jag få mitt bedömningsmöte..

jag vill ha det NU.. jag längtar så förbannat mycket efter att få ett eventuellt ja till min operation




Hälsat på nere i trelleborg

Kategori: Detta har hänt idag

Bilder från gårdagen kommer här..


Första Mötet mellan Dylan och Gabriel

  
(klickbara bilder)
Fika med thez, Hjälpa tonny med maten, Bus med Anton

 
Jag med dem små barnen..



Dem härliga barnen sover sött...

Underbara unge..

Kategori: Filmer...

JAG ÄLSKAR DEJ...

Kommer ALDRIG kunna Beskriva min kärlek till dej för den e såååå enorm..
Men du är och förblir världens mest älskade mirakelunge..



Vill du beställa en tavla

Kategori: Allmänt

Jag har en kompis som gör otroligt fina tavlor.. iaf i mitt tycke..

Detta e hans stil. Den går inte att ändra på. 

du väljer ju såklart vilka nyanser av färger du vill ha


Han gör en tavla efter dina önskemål  speciellt för dej för bara 200kr.. + frakten för den som bor långt bort.


E det något du skulle vilja ha?
Tavlan e 55X45 cm.








här e 2 av hans tavlor..




Min rygg..

Kategori: Detta har hänt idag

efter 3e behandlingen nu e den mycket bättre än på länge..

Jag gör mina övningar flitigt när jag duchar så musklerna har värme.. och framför kaminen..

Min massör sa att det märktes mycket tydligt att jag har tränat som jag ska..

hon blev även mycket glad när jag sa att jag slutat röka..




Gabriel har fått en ny favorit sysselsättning här hemma.. vi ställer oss vid fönstret o kastar ut bröd till fåglarna..
Han blir superglad o skriker rakt ut när jag kommer med en brödbit haha..

ja sen står han där o tittar,.,

Meledifestivalen tävling 1...

Kategori: Detta har hänt idag

Idag börjar det....

idag e det dessa som tävlar..



Jag gillade nog Ola mest

snor och bajs

Kategori: Detta har hänt idag

Ja en snorig näsa o massa kletiga blöjor.. det e hur dagarna ser ut just nu..

Gabriel e dock mycket pigg ändå o leker runt.. så tror inte han e sjuk direkt..  tror det e fler tänder.. då kan man ju bli snorig o få lösbajs.?!

Inga planer för dagen

..........

Kategori: Detta har hänt idag

Torsdagen den 4 februari o jag e fortfarande rökfri.. Nu går det bara lättare o lättare..

har hittat en helt underbar klubb på facebook..
Där hänger vi som ska eller har gjort en GBP o som dessutom bor i skåne...

Ja vi e en hel del som hänger där... O vad roligt det är.. Massa kunskaper o erfarenhet från dem andra bara matas in..

går bra..

Kategori: Detta har hänt idag

Att sluta röka går bra.. iaf hittills..

Idag måste jag ner på apoteket o köpa min P spruta.. sen till mvc o få den..

Tänkte jag skulle få sova lite längre idag, men icke då.. vaknade kvart över 7. Gabriel sover dock ännu så tog honom ledigt idag från dagis så jag slipper väcka honom..