TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

födda

Kategori: Gabriel

www.fodda.nu 
Gabriel Nilsson.. Första bebisen.. Spana in sötisen

Helan o Halvan

Kategori: Gabriel

film

Kategori: Gabriel

snart...

Kategori: Vardag

.. Kommer dem hiit... ska bli så kul..

söndagen den 27e Juli......

Kategori: Vardag

.. Var ingen vanlig dag.. utan det var min FÖDELSEDAG.. I början av året så trode jag att jag skulle få ligga inne på sjukhuset o föda, men det sket sej hahah.. Gabriel kom ju redan i April..

dagen var iaf underbar.. Fick rosor o en badpool av mattias på morgonen o vädret var soligt o fint.. sedan hämtade jag ett par kompisar så vi hade pool o grillparty här hemma.. super mysig dag verkligen..

I dag så kom dopkorten.. så underbart fina.. dessutom kom svärmor hit med en filmkamera som hon köpt till mej.. vi skall dock betala henne sen för hela den ska hon ju inte köpa själv..

Gabriel han växer o frodas.. o mår allmänt bra.. han e en blandning mellan kel o skrik fis.. haha. Han har börjat upptäcka världen runt omkring.. babysitterns leksaker o riktigt roliga att titta på.. speciellt om det e gula saker..

Skulle jag lämna rummet för att gå in i köket eller något kommer hunden Tanja o passar honom åt mej.. hehehe..

i morgon kväll ska min kusin o hennes barn komma hit.. (gabriels Nästkusiner..) trevligt.. saknar dem små skitarna.. UNDERBARA BARN.. Ge lilla Lissan en Puss från mej.. lilltjejen har blivit getingstucken för första gången i sitt liv i dag..


Här kommer lite bilder:


Tanja e barnvakt till Gabriel..


Vad e dethär??


titta mamma.. man kan röra på dem


Blommor o en pool på min dag


min morfan (gabriels gammelmorfar) kom på kvällen


Dopkorten har kommit.. weii.. skitfina blev dem..


köpte ett babygym till Gabriel i dag.. den rör sej o spelar musik..



min filmkamera



såhär galen blir han....

Kategori: Graviditeten

När inte maten kommer som på beställning på en gång.. haha.. dumma jag som spelade in honom..

före efter

Kategori: Vårt hem


nu har vi börjat..


då var bygget klart för denna gången..

en ramp o trappa skall med byggas.. o såklart resten av räcket på andra sidan..

trädäcket...

Kategori: Vardag

ja Idag har vi pulat med det.. jag och Gabriel har legat under det stora trädet o tittat på Pappa Mattias när han jobbat heehe.. dock e denna värmen ganska jobbig för Gabriel.. han e så varm så varm o han gnäller mest.. o spyr upp maten gör han.. dock blir han bättre framåt kvällen när det e svalare ute igen..

Kommer bilder senare i dag på bygget..

återbesök..

Kategori: Gabriel

På neo igår.. Vägning och utvärdering om hur det gått här hemma..

2050g och allt gått bra hemma.. dem beslöt att ta bort satrations mätaren och då oxå syrgasbomben vi hade med oss hem.. så nu e han en bebis utan sladdar o saker hängandes på sej...

och det går KANON..

118100

Kategori: Vardag

fick tipset av Emme.. Tyckte det lät kul.. måste ju provas

prova ni med...

dopkort beställt...

Kategori: Gabriel


Kusinen..

Kategori: Gabriel

Gabriel o hans kusin Alice.. hon föddes den 4 Juli i år.. alltså Gabriel e 2 månader Äldre än henne irl.. men 1 månad yngre enligt graviditetsveckor..



Kusin kärlek..

o snart kommer det flera................. *lycka*

äntligen..

Kategori: Gabriel

.. Ja då e man äntligen hemma med sin bebis..

körde inom hans mormor först för att hämta kläder som hon köpt uppe i ullared.. så fina så fina...
sen körde vi hem.. Gabriel fick mat sen sov han gott.. Tanja har såklart varit framme o slickat honom i ansiktet. haha var så kul för Gabriel gjorde pussmun mot henne..

dessutom var vi uppe på BB i dag o fotograferades till  www.fodda.nu
Gabriel Nilsson e då vår son.. så vacker så underbar.. o nu så äntligen hemma..

har inte haft en sånhär lyckokännsla i min kropp på länge länge länge..

lägger upp någon bild sen ska jag ner o bara sitta på min son...


sitta tryggt i bilen måste man..


Äntligen hemma..


stor säng el liten bebis..




Ha en bra kväll alla.. Jag ska MYSA

spännande..

Kategori: Gabriel

i dag väntar vi på besked om vi får åka hem i dag eller ej med vår lillkille..

var vi som kom med förslaget igår att han e ju syrgasfri nästan hela dygnet-- bara några småsnuffar då och då han vill ha.. o det kan vi ju ta hemma lika gärna som att sitta där iunne hela dagarna..

så kanske får vi komma hem.. men med en gastub då.. men vad gör det..

Dopet e nu bokat och inbjudningskorten e gjorda.. ska bara skicka ivög för beställning.. blev skitfint,,
http://www.trycksakstorget.se/

här e adressen till sidan där man designar sitt eget kort..


Äntligen

Kategori: Gabriel

Mattias ringde i morse och frågade om jag kom till sjukhuset i dag. Nej jag kommer inte förren på onsdag. Jaha svarar han. Då får jag väl sova med gabriel själv i natt. Jag bara Va? Nu e han av med syrgasen och vi ska äntligen få sova tillsammans i eget rum. Så underbart. Om några dagar e vi hemma.

sovrummet-.-

Kategori: Gabriel

ja såhär kommer det se ut något år nu..


spjälsängen e uppe..



här e rutan som Gabriels säng ska stå i sen..  men just nu e det fotografi sterio klocka o telefonladdare som e där på våra sängbord..

vi vill ha Gabriel nära oss den första tiden..

Bättre

Kategori: Gabriel

Jag mår mycket bättre nu. Städat och fixat här hemma. Hans lilla sovhörna i sovrummet e nästan klart mår spjälsängen e uppe. Kläder e handlade och skötbordet e klart. Inte mycket kvar nu tills han kommer hem. Känns skönt. Kommer snart byta av med mattias igen på sjukhuset.

uppdatera..

Kategori: Gabriel

händer inte mycket nytt.. han har det minsta möjliga i syrgas..0.02% var för mycket o det e det minsta man kan ha enligt den syresättnings apparaten så vi har fått mixa med en annan som her honom mindre än 0.02,, mesigt lite skvätt.. men tydligen så viktig för Gabriel.. segt går det med denna lilla skvätt... vill ha bort den snart för sen får vi komma hem..

dessutom har JAG blivit sjuk.. kräker blod o hugger i magen.. lös i magen.. så kuratorn på sjukhuset beordrarde mej att åka hem några dagar.. o vila vila vila..

hon trode jag var nära ett nervöst sammanbrott eller nått.. men vad vet jag.. kanske möjligt..

tiden då jag blev sjuk tills han kom...

Kategori: Gabriel

Ja dagen började bra. Skulle ju till barnmorskan. Ja. Och där slutade det mindre bra. 204 genom 114 i blodtryck och värde 3 i äggviteämne i urinen. Så det blev minsann att jag fick läggas in på sjukhus. Jag kom in halv 12 i dag. Och nu är klockan 19 o trycket ligger på 184 genom 94. Vad detta beror på har jag dock inte fått svar på ännu. Men en massa tester. Och har nu en mål i armen för att ännu fler tester ska göras. Hoppas iaf ni andra har haft en bra dag iaf

2008-04-25


Fortfarande 3+ i äggviteämne i urinen och ett tryck på 172 genom 85. Gabriels ljud är dock perfekta. Läkaren har med varit här inne i dag. Början på havandeskapsförgiftning säger han. Så fick en pruta för att gabriels lungor ska utveckas snabbare ifall han skulle behöva komma ut tidigare. Det jag behöver nu är vila vila vila och åter vila så vi kan försöka hålla det så förgiftningen inte bryter ut. Men läkaren så att jag ändå skulle förbereda mej mentalt för eventuell förflyttning till lund.

2008-04-26


Läkaren hade inga goda nyheter. Detta var allvarligt och enligt statestik så kommer jag bli mamma om 2 till 7 dagar. Hoppas man bräcker denna jävla statestik. Men skönt iaf att veta att jag fått pruta för hans lungor och att lund är ett bra sjukhus. Dock mår jag bra nu och gabriel med. Så man vet inte exakt när han måste ut. Men jag kommer iaf inte få lämna ett sjukhus förren jag e mamma iaf. Men jag tror på mej själv och jag tror på min son. Älskar dej min pojke. Vi klarar detta tillsammans.

2008-04-26


Vid 9 tiden i morgon åker jag ambulans från kristianstad till köpenhamn. Än så länge har inte förgiftningen brutit ut så varje dag e värdefull. Var dag som du e kvar i magen min älskade bebis ger dej bättre chans till ett friskt liv. Mår jag fortfarande bra när det blir ett rum ledigt i lund åker jag dit i stället. Men nu blir det danmark. Så tror inte jag kan hålla er uppdaterade medans jag är får. Nu hoppas vi alla på att han inte till ut ännu.

2008-04-26


Tack för alla fina kommentarer. Dem värmer. Får mej att må bättre.
Om 3 timmar åker jag till danmark. Blir jobbigt då jag inte vet vad som kommer att hända där nere. Och framförallt när det hände. Min älskade man är dessutom hemma i sverige och det känns nästan jobbigart. Det jag ska göra e att vila vila vila så mina dåliga värden oxå håller sej vilande. Men i dag e trycket iaf nere på 164/80 så det håller sej iaf någorlunda lågt. Ingen huvudvärk och ingen ryggont heller längre. Skönt. Så jag mår Bra.

2008-04-27


Allt bra i danmark. Hade kropps hetta hela dagen igår pga kortison sprutorna till lill killen så trycket låg högt hela dagen. Började med min första kur trycksänkande i härkväll. Så trycket i morse var 130/70 vilket e kanon. Vikten har gått ner ett kilo med sen fredags. Hoppas äggviteämnet oxå vill gå ner. Men iaf vi mår bra. Och den e så possetiva här. Pratar om ultraljud och sådans som vi bokar in mej på nästa vecka. Så dem tror han blir kvar i magen eftersom jag mår så bra och värdena blir lite bättre.

2008-04-28


Blodproverna på lever och njurar var bra. Blodtrycket håller sej stabilt. Och urinen håller sej på samma nivå med. Så hon tyckte allt såg bra ut. Och jag var duktig som vilade mycket. Det viktigaste just nu så hon. Jag frågade henne om hur hon tyckte oddsen för min son såg ut för i dag. Då så hon i dag är oddset bra. I dag ser det ut som om han kommer stanna kvar ett tag till i magen. Bara att hoppas på att oddsen inte ändrar allt för snabbt. Men just nu e jag en lycklig blivande mamma. Älskar min son.

2008-04-28


Klockan 5 över halv 9 i gårkväll tvingades vi att göra ett snitt. Allt gick bra. Jag är bara en väldigt trött mamma just nu. Återkommer senare när orken finns. Men vi mår iaf bra både mamma och son.

2008-04-30 (fick dock fel tid på när Gabriel var född.. han e född 20:25)


Det gör vi alla. Gabriel fick bort respiratorn i dag. Då hans lungor andas så bra själv. En liten extra slang i näsan för extra syre har han bara. Nu har även jag börjat ge honom bröstmjölk som jag pumpar ut.
645 g och 30 lång var han när han föddes. En livlig och sprallig bebis. Han e otroligt framåt och välutvecklad säger dem här. Så allt ser ljust ut för vår son. Det finaste vi någonsin har sett säger både jag och mattias. Otrolig kärlek som man inte viste kunde känna.

2008-05-01 (vikten fick vi oxå fel 648 g vägde han)


Gick ner till gabriel med min mjölk på kvällen och just då var det dax för gabriel att få sin hygien fixad. Jag fick hjälpa till med att tvätta hans lilla kropp och typ tänderna. He He han gapade direkt och suttade på topzen. Sen fick jag lyfta upp honom i mina händer. Där låg han helt naken i min famn. Kommer aldrig kunna förklara hur detta kändes. Men det var magiskt. Min underbara son.låg där och skrek som vilken liten bebis som hellst. Jag la ner honom igen och han fick ny Blöja på.

2008-05-03


trodde inte denna dagen skulle inträffa förrens ett bra tag framåt. Men i dag fick jag ha min son tätt intill mej. Vilken underbar känsla. Både han och jag njöt. Pappa mattias hade handen på gabriel hela tiden. Vi 3. Min underbara familj. Klart saknar vi vår lilla gangster hund där hemma.

2008-05-03


Ja sen har allt bara rullat på o idag e Gabriel en frisk kille som snart kommer bli utskriven från sjukhuset..

3år...

Kategori: Musik

.. har jag nu varit en fan av denna underbara grupp.. på den tiden jag blev singel under sommaren 2005 så började jag chatta med en av killarna i bandet o han skickade då låtar på demos som han o dem andra killarna hade gjort.. så kul att dem e relativt stora i dag.. coolt oxå att jag var en av dem första som faktiskt visste vilka dem var..dock startades dem redan-99, men tror itne det e förrens nu med curly sue dem har blivit RIKTIGT heta..


Dagens Gabriel..

Kategori: Gabriel

Han blir piggare o piggare för varje dag.. o snart dröjjer det inte länge förrens vi faktiskt blir utskrivna o får komma hem.. dem tror att vi tillomed e hemma före min födelsedag som e den 27e Juli..

Sjukgymnasten kom o tittade på gabriel i dag.. han har foten lite fel vinklad.. den vill lixom peta utåt så insidan ¨på foten kommer neråt.. men hon sa att det e nog inga bekymmer för han vinklar den på rätt håll när man rör foten o det e bra rörlighet i den.. dem tror att det beror mycket på att han ligger på mage mycket nu i fosterställning.. o det måste han göra nu när han ligger utan blöjja i sänge.. han e fortfarande MYCKET röd i rumpan..


dagens Gabriel bilder


sova Nakenfis...


Sjukgymnasten kollar på foten


Pussar av mamma... Älskar dej min son..


Pappas näsa e kul att hålla i..



pickabhuu..

trött...

Kategori: Vardag

.. på sjukhus..

nu har Mattias 2 veckors semester så nu e det han som e inne hos Gabriel på dagarna o nätterna.. Jag kör förvisso in o e där på dagarna med så mattias kan sova lite.. men fy fan vad man vill kunna ta med sin lilla bebis hem nu...

jag e sååå trött på sjukhus..

....

Kategori: Gabriel



Allt e bra.... 1600 väger Gabriel nu..