TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

Älskade sötnöt

Kategori: Vardag


Mat i hela ansiktet efter den goda middagen hahah






KÄRLEK I LUFTEN IDAG.. e ja iaf bästis kärlek..

handlat..

Kategori: Allmänt

såhär firade vi Gabriels dag

Kategori: Vardag


Träffade kompisar inne i parken


sen gungade han lite.. ser ju inte allt för glad ut


Gräva i sanden var kul..


Köpte coola brillor till födelsedagsgrisen med

det underbaraste på jorden 1år idag

Kategori: Gabriel

Jag älskar dej Gabriel. du e mitt allt..


Såklart han får ett ljus i gröten hehe..


Dessa fina skorna fick han av Susann o Vilde i födelsedags present.. Blev så rörd att jag nästan började gråta.. dem e så små o så söta..


så provar man dem förståss.. Passar kanon.. storlek 16!!


sandalerna passade med bra.. Köpta från tradera helt nya.. inköpta i London. äkta läder i storlek 16.!!

dessa tänderna har kommit

Kategori: Gabriel

tisdag idag..

Kategori: Vardag

har busat med min älskling i tältet idag.. det gillar han..
har lite problem med att Gabriel inte ökar så bra i vikt så har nu börjat med att ge honom mat var tredje timme.. såhär kommer det se ut

7:00 Gröt med 1 matsked rapsolja +hans pulver.  sen välling efter det så mycket han orkar..
9:30 Mat med 1 matsked rapsolja + hans pilver. Sen välling så mycket han orkar
13:00 Välling
16:00 Mat med 1 matsked rapsolja +hans pulver. Sen välling så mycket han orkar.
18:00 Kvällsgröt med 1 matsked rapsolja +hans pulver
19:00 e det godnatt o Välling så mycket han orkar..


Han har speciall välling så jag tycker det e bra att han kan dricka det efter maten då den innehåller mycket kalorier.. vatten innehåller ju ingenting...

Sen får vi se hur det går på bvc om 2 veckor..







Idag ska jag på ryggbehandling.. behövs.. ont i ryggen..

för ett år sedan...

Kategori: Allmänt

Ny dag på sjukhuset!

Fortfarande 3+ i äggviteämne i urinen och ett tryck på 172 genom 85. Gabriels ljud är dock perfekta. Läkaren har med varit här inne i dag. Början på havandeskapsförgiftning säger han. Så fick en pruta för att gabriels lungor ska utveckas snabbare ifall han skulle behöva komma ut tidigare. Det jag behöver nu är vila vila vila och åter vila så vi kan försöka hålla det så förgiftningen inte bryter ut. Men läkaren så att jag ändå skulle förbereda mej mentalt för eventuell förflyttning till lund.
2008-04-26 @ 15:19:15

Kommer snart bli mamma

Läkaren hade inga goda nyheter. Detta var allvarligt och enligt statestik så kommer jag bli mamma om 2 till 7 dagar. Hoppas man bräcker denna jävla statestik. Men skönt iaf att veta att jag fått pruta för hans lungor och att lund är ett bra sjukhus. Dock mår jag bra nu och gabriel med. Så man vet inte exakt när han måste ut. Men jag kommer iaf inte få lämna ett sjukhus förren jag e mamma iaf. Men jag tror på mej själv och jag tror på min son. Älskar dej min pojke. Vi klarar detta tillsammans.
2008-04-26 @ 19:52:08


Nytt sjukhus i morgon

Vid 9 tiden i morgon åker jag ambulans från kristianstad till köpenhamn. Än så länge har inte förgiftningen brutit ut så varje dag e värdefull. Var dag som du e kvar i magen min älskade bebis ger dej bättre chans till ett friskt liv. Mår jag fortfarande bra när det blir ett rum ledigt i lund åker jag dit i stället. Men nu blir det danmark. Så tror inte jag kan hålla er uppdaterade medans jag är där. Nu hoppas vi alla på att han inte till ut ännu.
2008-04-26 @ 23:28:58








Blev 3 inlägg den dagen.. Ja.. det e nu ett helt år sedan.. men kommer aldrig glömma..

dagen e slut..

Kategori: Familjen

O det har varit en underbar dag..

bilderna talar för sej själva..





TACK FÖR IDAG...

25 april..

Kategori: Allmänt

exakt ett år sedan jag blev inlagd på sjukhus för havandeskapsförgiftning.. O nu ett år senare ska vi fira gabriels första födelsedag..

Otroligt.. skriver mer sen..

mycket att göra nu..

tisdagen..

Kategori: Vardag

Den ska spenderas nere i södra skåne men vännerna från Neo i Lund. Ska bli otroligt roligt att träffa mammorna med sin barn.. vissa av barnen har jag inte sett sen dem låg i kuvöserna.. o i dagarna blir ju barnen 1 år gamla så det e ett tag sedan..

Kommer inte lägga upp några bilder men kommer berätta om dagen senare idag

Hjälp Thor att få komma hem med sin mamma

Kategori: Allmänt

Thor kodnappades av sin biologiska far och sitter nu på ett barnhem i guatemala. Mamma Mia får inte hem honom.. men du kan hjälpa till

Utan ditt bidrag kan Mia förlora Thor för alltid till en man som är anklagad för att ha skadat både Mia och hennes son och därför tilldömts besöksförbud.

Snälla, snälla, ditt bidrag betyder så mycket!

Mias bankkonto: SEB 5201 01 330 13

Från utlandet, elektroniskt format (IBAN): SE7850000000052010133013 0520 1013 3013. BIC: ESSESESS


Det behövs pengar!

Du kan även skänka pengar via SMS.

  • För att stödja med 20 kr SMS:a Vul thor20  till 72550
  • För att stödja med 50 kr SMS:a Vul thor50 till 72550
  • För att stödja med 100 kr SMS:a Vul thor100 till 72550

denna dagen..

Kategori: Vardag

har varit varm o skön.. en familjedag..


Jag o Gabriel på ivöKlack


Självklart var mannen o Tanja oxå med..


Jag Tanja o Gabriel.. Tyvärr blev Tanja lite halt efter att ha sprungut lite i skogen.. tror hon slog i benet..

 
Köpte en liten kula glass till Gabriel sen när vi åkte hemmåt.. Han var verkligen nyfiken på färjan..



o så klart dagens tand..

Utflyckt

Kategori: Allmänt

Sitter nu och väntar så ivöfärjan. Idag ska vi visa gabriel mina hemtrakter.

16 April -09 ett minne blott.. kommer aldrig igen

Kategori: Allmänt

´
Susanne o Vilde Bjöd mej o Gabriel på Kinamat idag. Mycket trevligt. O vilka goa kladdinga ungar vi fick.


vilka goingar.. Tack för att ni 2 e så underbara. Vilken lycka att jag får ha er i mitt liv.

snart e det dax..

Kategori: Allmänt

var nere o beställde Gabriels födelsedagsatårtor idag...
sen vid halv 11 så somnade han o jag satte mej här o började fundera..

Nu e det snart ett år sedan.. hela livet vändes upponer.. Tårar o oro tillhörde vardagen.. Kommer aldrig glömma..


Här e den sista bilden på mej o magen. Jag e trött uppsvullen. Blev ingen fin bild, men den visar nog iaf hur jag mådde..


Nu har Gabriel kommit ut.. o detta e några timmar senare. Jag e svullen trött o fullproppad med morfin o dessutom magneziumdropp.. Ingen bra dag..


Denna bilden e ca 3 veckor innan Gabriel fick komma ut.. här hade magen börjat växa riktigt bra men även alla andra kroppsdelar som händer fötter ben ansikte...



men men.. jag fick min älskling iaf.. hade gjort om det igen om det skulle vara så..

skrattattack

Kategori: Gabriel

jag måste ju blogga om dagen..

Kategori: Vardag

såhär blev den: UNDERBAR..


haha här vankas det bunkaslagsmål.. hahaha


Ge mej maten.. haha..


När dem andra mammorna gått så stannade jag o susanne kvar o grillade lite korv med barnen.. Super mysigt..


äta korvbröd e mumma..



ser man tanden???

idag..

Kategori: Vardag

Blir det bilfärd in till stan.. blir bus i parken..

Tänder ett ljus

Kategori: Allmänt

För Lilla Victor som idag somnade in efter efter en svår kamp mot cancern.

hoppas du finner frid var du än är söta pojke..



Ge ett bidrag till victors insamling som går oavkortat till barncancerfonden.
Jag lämnade en gåva på 100 kr gör de du också för att forskningen ska bli ännu bättre!


Här lämnar du din gåva

blev en mycket händelserik dag...

Kategori: Vardag

blev att vi åkte till cissi o barnen.. dem lekte för fulla muggar.. Alissa e så glad för lilla gabriel o tar så bra hand om honom..


Noel och Gabriel... Alissa o Gabriel..

sen blev det lek utomhus.. Lilla Abbe fick oxå vara med..


gabroel o Abbe, Cissi Alissa o Gabriel och till sist.. Gabriel o Noel..



sen på kvällen tittade vi inom suss o vilde.. dem e ju friska nu..


Gabriel o Vilde leker i vildes tält.. såååååå roligt tycker pojkarna..




Gabriel gungar för första gången i sitt liv.. Vilde e duktig o puttar fart..






Tack för en underbar dag älskade familj o underbara vänner.. Vad vore livet utan kärlek o vänskap..?!

åker bort..

Kategori: Vardag

en liten runda...

ska hälsa på cissi.. så får vi se om alla barnen e hemma,,

...

Kategori: Vardag

Vaknade av att någon flinade intill mej.. det var gabriel som kikade upp från sin spjälsäng.. Han tittade på mej o skrattade.. visade mej att ni ville han minsann upp..

La honom i min säng o han började kramas o pussas o rulla runt.. Galenpanna..

sen fick han ny blöja o mat..

funderar lite på vad vi ska göra idag.. Susanne o Vilde e sjuka så dem kan vi inte leka med.. lite tråkigt..

Gabriel

Kategori: Gabriel

I can love
But I need his heart
I am strong even on my own
But from him I never want to part
He's been there since the very start
My angel Gabriel
My angel Gabriel

Bless the day he came to be
Angel's wings carried him to me
Heavenly
I can fly
But I want his wings
I can shine even in the darkness
But I crave the light that he brings
Revel in the songs that he sings
My angel Gabriel
My angel Gabriel
My angel Gabriel

jag e snabb

Kategori: Allmänt

påskafton..

Kategori: Familjen

Idag har min kära lillebror varit här med hans fina tjej.. Tycker om att ha er här.

bjöd på mat o lekte med gabriel..


bjöd på fläskfilee med svamp klyftpotatis bearnesås o grönsallad..


Fy niklas.. inte mata hunden vid bordet..


Gabriel fick smaka på en klyftpotatis..


NIklas o gabriel hoppade lite på studsmattan


sen hoppade niklas o sofia 1..2..3..


o lite volter..


efter allt hoppande blev det lite mys innan dem åkte hem..


Tack för i dag..

fick fler av bilderna idag..

Kategori: Gabriel





Tack Underbara Linda för dessa fina bilder.. kan inte tacka dej nog.

trött..

Kategori: Vardag

Hunden skällde en massa gånger i natt.. Gabriel vaknade o gnällde... så det blev inte mycket sovande.. typ mellan 12 o 4 låg man vaken...

sen vill såklart gabriel upp vid 7..

så idag har man gått här hemma som en levandedöd.. heheh men men.. det får gå ändå..




2 av bilderna som blev tagna igår. Mycket fina.
fotograf: Linda

Bra dag..

Kategori: Vardag

Började dagen med mys på morgonen.. sen blev det lite förberedelser inför det som komma skulle..

var nämligen dax för fotografering idag..  Hittade en tjej på sidan modellbilder.se och gillade hennes bilder..
jag frågade henne om hon ville fotografera mej o gabriel.. o det ville hon prova på.. o tack för det.. för det var hel roligt..
trevlig o kreativ tjej som verkligen fick bra bilder.. Väntar på spänning på att få dem..

http://littlemissfreckles.blogg.se/ e hennes blogg.. besök henne gärna o beskåda hennes vackra bilder..

här e en av alla bilder som togs idag


jag e så kär i denna bild...





o en annan sak.. gabriel har fått sin första tand med i dag..

Idag har vi grillat..

Kategori: Vardag

Första gången iår som vi grillade här hemma.. och dessutom åt i uterummet..


gabriel fick hjälpa sin mamma att grilla..


säger bara en sak.... fy f*n vad det smakade bra..



Har verkligen hittat min låt..

Kategori: Musik


hörde den i morse för första gången o blev kär direkt..



här kommer då en bättre remix av den.. o den gillar jag mest..

lördag..

Kategori: Familjen

Idag har det blivit mycket lek..

Brossan kom hit med tjejen sin o vi fick upp studsmattan

bilderna kom idag..

Kategori: Familjen

Hmm.. jaja.. jag bjuder på mej själv idag haha


Gabriel ser dock inte lika road ut som jag..

April Månad..

Kategori: Allmänt

O detta e månaden som aldrig kommer glömmas..

Gabriel blir ett år i slutet av månaden.. dessutom förlovningsdagen för mej o mattias denna månad..

Nu e det bara att vänta på det fina varma vädret..

hur kan man..

Kategori: Allmänt

förstår inte detta med vissa vänner.. Man har varit tajta vänner i många år.. man har hjälpt varandra med barnen o stöttat varandra i jobbiga situationer.. o sen bara ändras allt för att ett eventuellt förhållande tar slut eller man har funnit nya vänner etc etc.. den man trode var sin vän börjar nu ta andras partier o snackar skit o hotar om diverse saker.

hur e man som vän funtad då? e det inte alltid den som man alltid varit vän med som man ska hjälpa o stötta.. inte stöta bort.??? nej men då väljer dem bort en o gör livet surt för en.. snacka om idiotiska vänner.

Bara för att man inte e såkallat god nog längre så kommer massa gamla hemligheter från förr fram o skapar trubbel..

men det du kanske inte tänker på e att hemligheter finns även om dej så man kanske ska passa tungan lite för om man jävlas för mycket. så kanske en del smaskigheter  komma fram om dej med..

som jag hört innan idag.. sopa rent efter eran egna skitiga matta först..


Hate  m&m