TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

Passa dej!!!!!

Kategori: Gabriel

Min son blir 2 år idag

Kategori: Gabriel

vägning.

Kategori: GBP/Viktnedgång. Tankar, funderingar o resultat.


Viktnedgång för veckan   -1.6
Totalt för 6 veckor          -10.9

Gabriels 2 årskalas..

Kategori: Familjen

Min älskade nderbara pojke fyller ju 2 år på torsdag, men vi hade kalaset i lördags..

det var en underbar dag. Han älskade alla sina paket. o undebrart folk kom hit. Vi var även ute o lekte lite senare på eftermiddagen och på kvällen grillade vi lite korv med dem som stannat kvar..


Blåste upp många Ballonger. Gabriel gillade att kasta dem högt i luften


Oj vilken stor paket. Kusin Isa får hjälpa till.


Ännu mer paket att öppna.


Här sjunger vi. Gabriel var mycket intresserad av tårtan


Gott med kaka, tårta o läsk


Pappa och Morbror niklas fick hjälpa gabriel lite på rutschkanan som han fått


skottkärran som Gabriel fick av Niklas o Sofia e en STOR favorit.. Han fullkomligt älskar den.


PÅ kvällen grillade vi korv med Hannah och Torbjörn.





Tack alla för ett underbart kalas

Jag har nu gått ner 10 kilo

Kategori: GBP/Viktnedgång. Tankar, funderingar o resultat.

Och dem satt nog på röven...

Vägning..

Kategori: GBP/Viktnedgång. Tankar, funderingar o resultat.

Egentligen e det i morgon jag ska väga mej, men jag ska upp tidigt o fixa gabriel till dagis sen iväg o jobba... så jag tog det idag istället... e ju bara 1 dags skillnad..


Viktnedgång denna vecka. -1.3 kilo
Totalt på Fem veckor        - 9.3 kilo

Något som låter lockande?!

Kategori: Allmänt

Lavendel Nalle har en uttagbar påse med linfrö och lavendelknoppar som kan värmas eller kylas. Låt nallen ge ömmande muskler lindring samtidigt som den sprider sin utsökta, härliga doft. Med den här kramvänliga lilla björnen medföljer också en filt i mjuk fleece.




Tre Miniatyrglasljus i ett vardera av; Mango & Mandarin, Tropisk Nektar och Mandarin Mojito. De tre dofterna frammanar en stämning av ljumma strandbrisar och drinkar på havsstranden. Trion av ljus levereras i en vacker presentask. Brinntid: 33–38 timmar.




Fräscha upp och förnya alla rum med det Bestburn hurrikanglasljus som är din favorit. Varje ljus ger 70–80 timmars oemotståndlig doft.




Med sin moderna stil matchar den här lampetten din inredning och bildar en perfekt bakgrund till vilken doft du än väljer. (Doftstråna måste dock kapas av till 25 cm längd, att de inte vidrör väggen.) Kan användas med alla av våra doftoljor (säljs separat).




En härlig symbol för vänskap! Produkten innehåller två frostade votivglas som är sammanknutna med en metalldel.




Skapa en spaliknande oas i hemmet, där du kopplar av och njuter av de rogivande dofterna och lena textilierna i detta presentset. Innehåller en uppblåsbar nackkudde, Body Butter, Badsalt Kristaller och andra njutningsfyllda lyxigheter.





Ja detta var lite av vad jag har att erbjuda.. fler produkter hittar du på www.partylite.se

Är du intresserad så hör gärna av dej till mej på

[email protected]

våren har kommit..

Kategori: Vardag

Äntligen.. Underbart..
I går fixade vi lite i trädgårde.. refsade bort dem äckliga löven som var kvar från i höstas.. sopade rent på trädäcket och satte ut möblerna.. underbar var det..

Så blev även lite hoppande på mattan..


Gabriel hjälpte mej att plocka undan löven..


hjälper pappa att fixa på trädäcket..


leka i sandlådan måste man med göra nu ju..


hoppa hoppa... detta e minsann bra träning..


riktigt skitig om fötterna.. ehh ja..


Gabriel ville med hoppa


o en massa bus..


hopp hopp






Ja detta var lite från vår dag igår..

vill du?!

Kategori: Allmänt

Du skulle inte vilja ha en partylite visning?!
Fina doftljus o doftpinnar, olika sorters aromoljor, krämer och spa artiklar..

Lyxa till vardagen lite?!

Är förståss inget köpkrav och du har returrätt på alla dina varor om du inte är nöjd!!

www.partylite.se

Jag e så gott som återställd..

Kategori: Detta har hänt idag

Känner mej precis som förr.. mår bra.. e piggare o har inga problem med maten..

e ute en hel del med.. har varit underbart väder nu dem senaste dagarna.. Idag e det dock grått o tråkigt..

Caroline kom o lämnade av sin lilla vovve vid halv 8 i morse... Så Tanja har en kompis här hela dagen..
Vid 3 ska jag gå upp o hämta Gabriel på dagis.. sen går vi hem o fixar korvstroganoff till familjen + caroline.


vi hoppade på mattan häromdagen... Gabriel tyckte det var jättekul..



Har beslutat mej för med att avsluta min sjukskrivning den 19.. För då vill dem ha in mej på jobb 2 dagar.. så jag avbryter den.. jobbar mina 2 dagar o återgår sen till jobb o utvecklingsgarantin där jag nu ska försöka hitta en praktiskplats..  för detta skitet med att bara jobba några pass i månaden när man behövs o sitta hemma resten e BAJS... har gått 1.5 månad nu utan ersättning nu klarar vi inte det ekonomiskt mer så jag har fått ta hjälp av arbetsförmedlingen o försäkringskassan.. Känns skit att inte klara sej själv, men men.. vad ska man göra..


hej igen

Kategori: GBP/Viktnedgång. Tankar, funderingar o resultat.

I dag måndag.. 3 veckorsedan jag började flyta.. 6 dagar sedan operation.. och minus 7.9 på vågen.. jag e nöjd..
Jag tycker det går jävligt bra.. Jag får ihop måltiderna o jag får ihop dryck.. dock dricker jag kanske för mycket mjölk haha för efter att jag köpt laktosfri mjölk får jag inte längre ont i magen o inte heller lös i magen oooo det e så gott men mjölk..

Men jag mår bra.. och sålänge jag gör det så gör jag precis som jag vill faktiskt.. så vatten blir det itne mycket av.. det blir mjölk som sagt.. O såvitt jag vet har ingen dött av mjölk..

hade min värsta natt någonsin tror jag häromnatten..
Dem sprutar ju in koldioxidgas i magen under operationen.. ja det e för att se evetuellt legage..(stavas?)
o denna gas ska nu ut ur kroppen.. så rygg o axel smärtade som bara dem.. var som knivar som spettsade en hela natten.. o rörde man på sej blev det som en eletrisk stöt genom hela kroppen.. ja den var verkligen smärtsam.. som tur e varade det inte så länge.. en kväll, en natt och en halv dag.. sen var det över..

en annan konstig grej som kom i natt var MENSEN.. hur i jössenamn.... Jag har ju P spruta... Läkaren förklarade för mej att kroppen inte ska fungera annorlunda med p spruta.. Det kan göra det med p piller o andra preparat man äter då 12-fingertarmen inte längre e med i matspjälklingsprocessen..  men p Spruta skulle inte vara något konstigt.. Så jag undrar då.. hur i helvete kommer det sej att jag fått den?!?!?
Har itne haft mens sen Gabriel föddes... o det e snart 2 år sedan...

trött...

Kategori: GBP/Viktnedgång. Tankar, funderingar o resultat.

Det går bra med att få i sej mat o dryck varje dag.. känns lite konstigt bara.. det spänner lite kurrar o bubblar..
Nätterna e dock jobbiga.. har en sådan tomhet i magen så det blir jobbigt att komma till ro på natten.. vilken resulterar i att jag e som en zombie på dagen..

men förhoppningsvis så lever jag nästan som vanligt snart igen..