TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

blev inget med detta jobbet

Kategori: Detta har hänt idag

en gammal assistent som varit där innan hade hört av sej o frågat efter jobb... så dem tog in denna igen..
men ja.. kan ju itne deppa över nått jag inte direkt hade.. hade ju bara blivit lovad brevisgång..

jaja.. nya tag.. söka nytt..

Grattis fina Hannah Till flickan

Kategori: Detta har hänt idag

Idag blev min fina vän Hannah mamma..
en lite flickbebis var det som ville titta ut ett par dagar för sent...



Massa grattis älskade Hannah.. och Pappa Tobbe

sussi dansar go go

Kategori: Detta har hänt idag

i min klänning.. har världens bästa liv. världens bästa barn. världens bästa man. världens finaste vänner.

Dock ska jag sluta röka igen så vi får se om jag kommer ha världens bästa humör dem närmaste dagarna hahaha











840 unika besökare...

Kategori: Detta har hänt idag

Hur fan kan denna ointressanta blogg ha så många läsare?... haha ja så jävla givande kan den inte vara då typ ingen av er kommenterar av alla dessa...

men jösses 840st.. känns som halva sverige ju hahaha..

Gabriel snart 3 år...

Kategori: Gabriel

som tiden har gått fort... Nu e det mindre än en månad kvar tills gabriel är 3 år... helt galet...
Kommer ihåg hans födelse som om den var igår.. Kommer aldrig att glömma..


här försöker dem få in respiratorn i den nyfödda bebisen


Första mötet med min son.. 12 timmar efter att han föddes..


Här får man ta tempen.. Tror man kollade den 1 gång i timma.. tjuoträve komma ådda var vanligast hahah *han föddes ju i danmark*


första badet


säger hejdå.. vi ska byta sjukhus... Mot svensk mark äntligen efter 3 veckor..


Gabriel några dagar efter sitt första nära döden bakslag.. Nu kämpar vi igen


Gabriel nyopererad...


äter för första gången


Gabriel syrgasfri.. Nu åker vi hem.. 29 april till den 18 juli bodde vi på sjukhus



VI E HEMMA...





en bild för varje år... 2008,2009,2010, 2011

fick jobbet

Kategori: Detta har hänt idag

Ja iaf fick jag 3 pass att gå brevid på... sen får man ju se vad som händer.. men hoppas iaf det går bra.
på fredagkväll och onsdag o torsdag kväll nästa vecka ska jag ha brevidgång..

Om en stund.....

Kategori: Detta har hänt idag

Ja om en stund ska man köra.. e faktiskt nervös..

1 år

Kategori: Detta har hänt idag



Idag är det ett år sedan jag gjorde min operation.... har gått ner från bmi40 till bmi 23.7


jobb intervju

Kategori: Detta har hänt idag

idag kl 17 ska jag på intervju...
hoppas hoppas..


önska mej lyckatill... vill veeeeeeerkligen ha jobbet

Onsdag idag

Kategori: Detta har hänt idag

tittar ut o ser tråkigt väder... blir kanske bättre under dagen... men vad gör det när det kommer bli ca 15 grader varmt o sol både fredag o lördag... äntligen kommer våren..

snart e det även april månad... Gabriels månad.. kan knappt fatta att det e tre år sedan allt det dära jobbiga var.. det har gårr snabbt trotts massa sjukhusbesök o andra tråkiga saker genom åren. men vi har klarat av alla hinder.. o nu e gabriel som vilken kille som hellst i både utveckling o matsituationer.

Idag ska jag Vika ihop all tvätt o lägga in i garderoberna.. + byta sängkläderna.. annars händer det väl itne så mycket idag..
Väntar på att en dam ska ringa ang en intresseanmälan på ett jobb.. hoppas hopaps

Cancern tar ännu ett offer...

Kategori: Detta har hänt idag

Fina vännen Linda har blivit sämre..
Vi lärde känna varandra på internettsajten familjeliv.. vi väntade en augustibebis båda två...

Nu 3 år senare liggen hon nu på en bädd på sjukhuset o sover bort mestadels av tiden.. Historien upprepar sej...

för bara ett halvårsedan försvann min vän elin från jordelivet.. o nu e det alltså dax för cancern att ta ytterliggare ett offer...

jävla cancer.. försvinn...

vi behöver våra vänner.. barnen behöver sina mammor... deras män behöver deras fruar.. varför!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

LINDA - småbarnsmamma med cancerhttp://lindaskriver.blogspot.com/










Britney låtar

Kategori: Musik






BRITNEY SPEARS.........

Kategori: Musik




Äntligen e hennes senaste ute..... som jag har längtat...

Älskar Britney..



det hade varit roligt

Kategori: Detta har hänt idag

att veta vilka mina ca 150 läsare är..
det e alltid samma folk som kommenterar.. o dem vet jag ju redan vilka är..

lite längra fram här i år kommer jag bli mer privat i min blogg o då kommer jag även sätta lösenord.. och jag kommer inte ge ut det till nån jag inte inte känner har brytt sej innan..

dem jag känner o tycker om irl kommer ju absolut att få den så ni behöver inte oroa er..

lite av det som kommer komma längre fram e ju förhoppningsvis en graviditet o så småningom även en bebis..

dessutom gillar jag inte anonyma kommentarer.. kan man inte stå för vem man är behöver man inte ha nån åsikt heller.. Jag tycker det e viktigt att man kan stå för vad man tycker.. annars e det man tycker inte värt nått..




Kiss o bajs..

Kategori: Detta har hänt idag

Gabriel har äntligen fattat det med kiss o bajs på pottan.. det första han gör när han kommer från dagis e att ta av sej blöjan.. sen går han torr hela dagarna.. så skönt..

fyfan vilken lättnad......

Kategori: Detta har hänt idag

blev inget + på graviditetstestet...

fy fan vad glad jag blev... Jag o mattias har pratat lite att om det hade blivit hade vi faktiskt tagit bort det då jag har så dåliga värden just nu..

har fått 5 mg folsyra att äta varje dag.. så läkaren sa ca 2 månader innan värdena e bättre..

Lite bilder från helgen..

Kategori: Bara bilder

Passade ju lilla isabell helgen som var.. här kommer lite bilder









sen lite bilder från måndagen då vi var hos mormor..











Martin vs Gabriel

måndagen spenderas hos mormor

Kategori: Detta har hänt idag

idag ska jag o gabriel köra o hälsa på hans mormor.. vi träffas inte så ofta så ibland får jag undvara lite tid för henne så hon får träffa gabriel.

syrran åker tillbaka till irland idag.. känns alltid tråkigt att hon åker igen, men nu har jag iaf skype så kan prata med henne gratis...

söndag o sommartid..

Kategori: Detta har hänt idag

ni har väl inte glömt att ställa fram klockan en timme..???

hoppas våren börjar på riktigt här nu. våren e sååååå välkommen.

vill ha tips

Kategori: Allmänt

Hur ska bloggen bli bättre? Vad vill ni läsa?

Bilderna från fotografen

Kategori: Vårt bröllop

fotona e tagna med tekniken foto på ett foto.. därav e det lite suddigt här..

en kväll med mina syskon

Kategori: Familjen

 

 

 

Älskar er.... min underbara familj.. utan er vore jag bara halv.

skype

Kategori: Detta har hänt idag

ja snacka om att man e 100 år efter.. men NU har jag skaffat skype

upp o äta

Kategori: Detta har hänt idag

Mitt i natten känns det som.. Brukar alltid kunna ignorera hungern men magen den knep i skrek efter nått att äta.. O nu sitter man o vill spy upp det igen för blev otroligt kräkfärdig...

denna fredag

Kategori: Detta har hänt idag

har varit på csk o pratat med läkaren som opererade mej... mötet gick bra.. 125/85 i blodtryck.. inget den vara oroliga över.. lite lågt b12 folsyra o kalk.. så han tyckte att för den blivande bebisens skull skulle jag äta upp till bättre värden.. för som han sa.. bebisen tar det den behöver o sen blir det inte mycket över till mej..

 Fick ett bonusbarn hem idag.. lilla Isabell ska stanna här över helgen. så kl 3 ska vi upp o hämta gabriel på dagis.. sen vidare till sölvesborg o hämta bröllopsbilderna från fotografen för nu e dem klara

ikväll kommer syrran o lillebroren hem... då ska vi ut o äta middag tillsammans med Niklas.... så alla 4 blir samlade igen.. underbart

ett års kontroll

Kategori: Detta har hänt idag

Idag ska jag in på csk på ett års kontroll efter operationen.. får prata lite med dem ang graviditet o så. vill veta lite hur dem ställer sej till det o hur mina värden ser ut..

vill jag vara gravid nu?

Kategori: Detta har hänt idag

Nej det vill jag inte, men ändå kommer jag inte ifrån känslan att nått inte stämmer. Trött, lättirriterad, lätt illamående innan man vaknat ordentligt på morgonen.. Ja det e inte mer än det.. Men ändå finns Gravidtanken där.. Får låta det gå nån vecka innan jag kollar.. E det så. Ja då e det så.. Då får jag ta problemen sen

Nu e efternamnet bytt

Kategori: Detta har hänt idag

var lite trassel på sjukhuset idag.. för det står holm i mina papper, men i datorn från folkbokföringen stod det Nilsson.. så nu e mitt efternamn ändrat.. så nu e hela familjen Nilsson..

jag har gift mej med världens bästa man.. o det kommer vara vi resten av livet.. tycker det e synd om dem människorna som inte får uppleva den rena äkta kärleken..

i 5 år har jag älskat min man... o ska älska honom mins 100 år till... snart hoppas vi på en bebis med..

oh älskade grill

Kategori: Detta har hänt idag

igår var vi o grillade..... o jag har fått mersmak.....



så idag ska jag o min man grilla igen...
får klara mej utan fetaost denna gången för jag orkar inte köra ner o handla bara det....

Mattias e ut i fixar taket på tanjas hundkojja.. kommer bli bra.. jag o gabriel e här inne o myser..

snart e det ny vecka... o det e nått att göra varje dag,,, o till helgen e det fest hos brossan... nu e det min tur att få syba lide..

vad kan detta bero på?

Kategori: Gabriel



tror det kan vara allergi mot djurpäls......
För han var hos en kompis som har 2 katter o 2 hundar när det blossade upp

tatueringarna

Kategori: Allmänt

Jag o mattias har gjort nya tatueringar


Min nya




Mattias nya

fredag

Kategori: Detta har hänt idag

tänk att det nästan har gått en hel vecka se vi gifte oss... tiden går fort när man e lycklig..

i morgon ska jag fixa till min tatuering som jag har på armen... o mattias ska skriva Gariel på sin arm..

vår bröllopsresa e bokad

Kategori: Vårt bröllop

Till Blue Star Atlantica Caldera Village återkommer många gäster år efter år, och när du frågar varför svarar dom – här är helt perfekt!

Atlantica Caldera Village har ett högt läge ovanför en mycket brant backe. En liten modern by i byn som tilltalar både familjer och par. Här finns en unik blandning av avkoppling på hotellet, men går du nerför den branta backen hamnar du nästan rakt i hjärtan på Agia Marinas gamla bydel.

Utanför restaurangen och baren ligger en stor terrass med oerhört vacker utsikt över hela Agia Marina och Medelhavet. När solen går ner bakom bergen får alltsammans en rosafärgad ton.

Atlantica Caldera Village har ett vidsträckt poolområde med två pooler där den ena har barnsektion. Solterrass, minimarket och inomhuspool. På hotellet finns även motionsrum, bastu och jacuzzi.

Både Internetkafé och trådlös Internetuppkoppling finns i receptionsområdet mot en extra kostnad.

Från restaurangen, poolområdet och de flesta lägenheterna har du utsikt över havet och Agii Theodori-ön.

Mycket smakfullt inredda lägenheter för upp till sex personer. Lägenhetena på Blue Star Atlantica Caldera Village är belägna i huvudbyggnaden samt i flera mindre byggnader.

Inga måltider ingår i resan pris, men du kan välja att boka till frukostbuffé eller All Inclusive. Barn under 12 år betalar inget för All Inclusive om det förbokas hemifrån.

Aktiviteter
Kvällsunderhållning i hotellets regi en kväll i veckan under juni – september.

Bilderna från bröllopet

Kategori: Vårt bröllop

Ni e säkert sugna på lite bilder... här kommer dem


Bild på mej innan Jag går in till min blivande man i kyrkan


Nu går vi ner mot prästen


det skulle gå sakta ner..


sjunger en psalm


ger varandra våra löften


Du kan nu kyssa bruden..


Nu e vi man o fru


här får vi ris på oss


brudparet


Min man och min bästa vän o så jag


jag o mina två bröder


jag o mattias med hans föräldrar


hemma på fika o presentöppning


skära tårtan


Tack älskade felicia för din insatts på vår dag... <3


tack älskade Annica för din insatts på vår dag.. <3


o detta var det som stod på menyn för våra gäster


väntar på maten


våra närmaste


gästerna gillade maten



skål o tack..







Nu är vi gifta...

Kategori: Detta har hänt idag

klockan 14:00 idag sa vi Ja till varandra i Ivö Kyrka


Här e jag e Januari då jag syr upp min klänning.

Idag pirrar min mage extra

Kategori: Detta har hänt idag

Just nu.. för idag e det vår dag.. Älskar dej mattias....

MIN MAN

trött som bara den

Kategori: Detta har hänt idag

I går var det min sista dag i skolan...

så nu e man helt arbetslös igen... men det ska fixa sej snart hoppas jag på..

Idag har varit fullt upp.. carlie kom med lilla enya.. för hon skulle fixa håret...
sen kom dennis o kewin en runda.. åt lite korv med bröd o traggade lite...

o nu e det bara jag o gabriel hemma för mattias e iväg en runda..

idag börjar några nya program på tv 3.. roooliga sånnadära skadegladsprogram.. måste ses..









i helgen firar jag o mattias 5 år som par..

Trams med gabriel

Kategori: Detta har hänt idag

Lite bus bus framför kameran men min älskling






Älskar dej trollunge... Mammas allt..

bara några dagar kvar....

Kategori: Kärlek

Äntligen kom mars.... då firar vi 5 år tillsammans...
Sen e det April o då fyller Gabriel 3 år..
Sen e det Maj och då planerar vi att åka utomlands för att få lite solbränna inför sommaren.

En fin vår väntas... och hoppas på en sommar med mycket jobb för att sedan få till en ny bebis efter det.



Har hittat mannen med rätt kemi
Har hittat mannen med bra fysik
Han är en riktig karl, en sån man vill ha
En trygg familjefar

Som kan plocka ur en diskmaskin
Och kan byta olja på min bil
Han är en riktig karl, en sån man vill ha

Jag har en riktig karl, en sån man vill ha
Precis som det ska va'
Som kan det där med bygg och snickeri

snacka fartfylld helg..

Kategori: Detta har hänt idag

Kewin kom fredag eftermiddag o stannade till söndag kväll.. Gabriel Älskade helgen som var fylld med skrik skratt bus o även lite bråk...

klart så handlade bråken om vilken som itne ville dela med sej av en speciell leksak.. men det löste ma lätt genom att ingen fick ha den..

 här kommer lite bilder från helgen..




Ja det var lite av helgens bus...

Nu e det städ på ovanvånngen som gäller... Grabbarna har stökat upp gabriels rum totalt..