TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

skånes djurpark

Kategori: Vardag

Vi var där igår med susann andreas o vilde... Var roligt.. Gabriel älskade djuren


Grisar o Älgar o en massa annat...








Äventyr

Kategori: Familjen

Idag har jag o Gabriel varit på Tosselilla med Carlie o Nathalia. Min syster kom oxå lite senare. Var kul. gabriel åkte Lite tåg o kaffekopp,, o han älskade verkligen tarzan skogen med alla djuren...


Ikea

Kategori: Allmänt


Gabriel var på sitt första Ikea besök i dag..

Det blev rullgardin matta och sängkläder till honom



Titta titta titta har han sagt hela dagen.. mycket imponerad av Ikea o sin nya matta

nytt ställe

Kategori: Vårt hem

att ha datorn på.. för nu har vi tömt vårt datarum inför renovering.... det ska ju bli vårt sovrum... så nu får datorn vara i TV rummet

nytt ställe

Kategori: Vårt hem

att ha datorn på.. för nu har vi tömt vårt datarum inför renovering.... det ska ju bli vårt sovrum... så nu får datorn vara i TV rummet

Seperation

Kategori: Vardag

Ja jag har lite Seperationsångest. Gabriel ligger i sin säng i sitt rum. Och jag ligger här nere. Ensamt. Tomt. Gabriel sover dock jättegott. Saknar inte alls sin mamma. Ha ha.

Rummet e klart

Kategori: Vårt hem

eller ja.. nästan.. det e El kvar, men det får en elektriker fixa o den har vi inte pengar till just nu,, det får vänta lite. vi får ha förlängningssladd ett tag.

1 År sedan

Kategori: Gabriel

vi fick komma hem från sjukhuset... det var en solig o varm dag


Gabriels dagbok 16 juli 2008

Kategori: Gabriel

Frukost ville du ha när du vaknade. Det gick bra. Sen vilade du en stund. Dax för ytterliggare något nytt idag. BARNVAGNS PREMIÄR. Fint väder hade vi. Vi gick ner till österrängskolan och tillbaka. Var verkligen speciellt. Pappa åkte hem en runda nu på dagen. Sen när han kom tillbaka fick han mata dej för du ville ha mellanmål. Sen 2 timmar efter det så ville du ha mat igen. Vårt underbara matvrak. Efter det sov du gott i din egen säng

ett år sedan..

Kategori: Gabriel

ja för ett år sedan (igår) så fick vi komma till eget rum med gabriel. Läkaren sa till oss då att det nog bara dröjde ett par dagar innan vi får komma hem.. o han hade rätt.. den 18 kom vi ju hem..

Lampor..

Kategori: Vårt hem

Var på Eko idag o köpte lampor till Gabriels rum.. dessa blir det


Ovanför dörren ska vi ha en lampa.. sen i fönstret en lampa..

Kunde inte vänta

Kategori: Vårt hem

Så jag satte upp stickersen... fy fan.. as nöjd.. blev så tufft

snart klart..

Kategori: Vårt hem


Väggen vid fönstret färdig tapserad


Gabriel hjälper pappa att lägga golv..


Gabriels fönster.. Ja det e en tygblomma.



Gabriel mycket nöjd med sitt rum







Nu e det bara Lister o el kvar... osåklart stickers som ska vara på den gråa väggen

Kalas + Renovering

Kategori: Vardag

Idag fyllde Nathalia 4 år. och det blev kalas..

Ögonbindel o basebollrack.. ja sen e det bara att slå..


hon fick en jättefin cykel.


En supergod tårta..


Gabriel körde lite traktor











Och nu till renoveringen.. Som jag skrev tidigare så blev vi ju klara med sista målningen.. och nu börjas det med tapeterna..


Första raden kändes lite speciell.. o sen helt plötsligt var halva väggen klar..







Blir inga fler bilder idag. för jag ska snart gå o lägga mej o vila en stund för jag ska jobba natt nu lördag o söndag..

Grillning o renovering

Kategori: Vardag

Igår hade jag en vän o hennes sambo över på grillning. Mycket trevligt.. Gabriel gillade dem direkt...

Hannah Och Gabriel




dessutom så går renoveringen snabbt framåt... E klara med målningen.. och tapeterna ska börja sättas upp ikväll..


Mattias målar det sista..

O här väntar tapeterna..

Fredag

Kategori: Vardag

Inatt har man jobbat.. Sen fick man minsann gå o lägga sej när man kom hem för att sova några timmar... vi ska ju ha besök ikväll..

renovering fortsätter

Kategori: Vårt hem


Ljusar upp panelen lite..

dessa tapeter ska vi ha

Kategori: Vårt hem


Denna tapet ska vi ha på den väggen vi sätter upp nu..




denna tapet ska vi ha vid fönstret MEN vi ska ha spiderman stickers på den..

här e stickers man kan välja mellan..  det stora spiderman tänkte vi ha till höger om fönstret... för där kommer skrivbordet stå i framtiden.





Idag har vi varit nere o beställt det och även köpt vit panelfärg.. så panelen blir ljusare

söndag

Kategori: Vardag

ja det e sista dagen denna veckan.. tycker veckorna går i rasande fart..
idag e det lite svalare ute . SKÖNT.

mattias han reglade upp väggen igår.. så i veckan ska han köra iväg o köpa träskiva och gipsskivor..
träskiva har vi bakom gipsskivan så spik o skrivar fäster om vi ska ha tavlor på väggen..
sen får vi ju se vilken tapet vi ska ha..

Inatt ska jag jobba. Så i morgonbitti får Gabriels pappa följa med till bvc.. sen får dem hitta på något att göra under dagen för jag ska jobba måndagnatten oxå.. behöver ju sova..




Här e väggen nu


en tapet i detta stuk funderar jag på..

...

Kategori: Vardag

Hittar inte på någon rubrik idag..

Idag skickar jag iväg bilder på framkallning..

Jobbar en del..

i morgon kalas..

Väggen e påväg upp