TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

varje år är denna dagen magisk...

Kategori: Gabriel


Mitt älskade hjärta blir 3 år.. helt otroligt.. kan inte fatta det..

Jag älskar dej

glöm ej...

Kategori: Detta har hänt idag

att efter Kretaresan kommer det bli lösenord i min blogg....

Länka till en sida du har.. facebook. bilddagboken eller en egen blogg.. o skriv vem du är.. så får du lösenordet..

Jag sätter inte lösen för att hålla folk borta egentligen utan mer för att hålla lite koll på vilka som läser den..


skriv en kommentar o din mail så skickar jag lösen

dem värsta dagarna i mitt liv

Kategori: Allmänt

det hade jag för tre år sedan.... då skrev jag såhär i bloggen

Ny dag på sjukhuset!

Publicerat: 2008-04-26 / 15:19:15
Fortfarande 3+ i äggviteämne i urinen och ett tryck på 172 genom 85. Gabriels ljud är dock perfekta. Läkaren har med varit här inne i dag. Början på havandeskapsförgiftning säger han. Så fick en pruta för att gabriels lungor ska utveckas snabbare ifall han skulle behöva komma ut tidigare. Det jag behöver nu är vila vila vila och åter vila så vi kan försöka hålla det så förgiftningen inte bryter ut. Men läkaren så att jag ändå skulle förbereda mej mentalt för eventuell förflyttning till lund.





Kommer snart bli mamma

Publicerat: 2008-04-26 / 19:52:08
Läkaren hade inga goda nyheter. Detta var allvarligt och enligt statestik så kommer jag bli mamma om 2 till 7 dagar. Hoppas man bräcker denna jävla statestik. Men skönt iaf att veta att jag fått pruta för hans lungor och att lund är ett bra sjukhus. Dock mår jag bra nu och gabriel med. Så man vet inte exakt när han måste ut. Men jag kommer iaf inte få lämna ett sjukhus förren jag e mamma iaf. Men jag tror på mej själv och jag tror på min son. Älskar dej min pojke. Vi klarar detta tillsammans.





Nytt sjukhus i morgon

Publicerat: 2008-04-26 / 23:28:58
Vid 9 tiden i morgon åker jag ambulans från kristianstad till köpenhamn. Än så länge har inte förgiftningen brutit ut så varje dag e värdefull. Var dag som du e kvar i magen min älskade bebis ger dej bättre chans till ett friskt liv. Mår jag fortfarande bra när det blir ett rum ledigt i lund åker jag dit i stället. Men nu blir det danmark. Så tror inte jag kan hålla er uppdaterade medans jag är får. Nu hoppas vi alla på att han inte till ut ännu.

skickat lösen

Kategori: Detta har hänt idag

Nu har jag suttit o skickat lösen.. både här o på facebook...

har jag fått en kommentar där det bara står hej jag heter.... jag vill ha lösen.. o sen en mail från en som ALDRIG kommenterat innan så e det faktiskt för lite för mej att gå på för att ge ut lösenordet..

Du får gärna länka till din facebook eller nån annan sida som e din... bilddagboken kanske eller nått annat..

hejhej..

Kategori: Detta har hänt idag

Sätter mej i morgon o skickar över lösenordet till er som vill ha det... Sen blir det nog itne förrens efter KretaResan som lösenordet sätts....

Lösenord sätter jag för att skydda mej själv mot spydiga kommentarer o elaka påhopp..

Ja jag är rädd för en graviditet.. hur den ska sluta.. ska det gå bra.. osv osv..

så det kommer bli en del sånt prat i bloggen (ja om jag nu blir gravid)

görabarn star...

Kategori: Detta har hänt idag

vi har satt igång med att försöka få ett syskon till Gabriel....
att lyckas på första försöker ska väl vara en JÄVLA tur... men iaf.. eftersom vi nu har satt igång kommer jag låsa bloggen om några dagar..

kommer säkert ha en del rädslor i en kommande graviditet med tanke på hur den förra slutade.. o många av dem känslorna vill jag ha lite mer privat...

Vill du ta del av vårt försök till en ny bebis så e det bara att skriva här o länka till er mail så ska jag skicka lösenord..

berätta gärna vem du är.. har du egen blogg.. ja o som sagt emailadressen

vilken dag.. Världens lyckligaste son..

Kategori: Detta har hänt idag

vi har gjort så mycket idag o gabriel har fullkomligt ÄLSKAT dagen...

Ja Tanja med...


Köra traktor med farfar e livet..





Mattias släktingar äger en gård där dem har massa mjölk-kor. så vi åkte dit o kollade in kalvarna.



sen blev det en låång runda i tosteberga ängar.. vilken underbar miljö..

påskmiddag hos svärmor

Kategori: Detta har hänt idag

Jag o Gabriel gick dit... mattias körde.. latmasken..




Halti eller sele

Kategori: Detta har hänt idag

ja det e ju en jävla bra fråga..

min hund drar... okontrolerat... jag på mina ca 50 kilo orkar inte hålla emot min 40 kilos hund...(ja eller vad hon nu väger)

har halti... kopplar den runt nosen o går.. funkar kanon.. hon drar inte ett skit... ser vi andra hundar eller ankor eller annat så går jag bara rakt förbi.. håller i hunden o hon följer bara efter.. inga problem..

MEN

nu säger vissa.. (hundexperter) att det e inte ett bra koppen, man skadar nacken på hunden osv osv..
ja det gör man säkert.. om man använder det fel.. men jag har fått visning på hur man ska leda hunden med detta koppel på av en annan hundexpert som då tycker metoden e bra..

när det gäller sele har jag hört att hunden drar då med hela kroppen o bygger upp muskelmassan ännu mer..
har jag fel??


men vist jag ska köpa selen med o ge den metoden en chans, men måste säga att e det halti som funkar bäst för att jag ska kunna gå med min hund utan att flyga omkull o bli påkörd av lastbilar (som jag nästan blivit) så e det tyvärr selemetoden som blir besviken..


Vad tycker ni andra.. vad har ni för erfarenheter.. dela gärna med er... för jag e lite kluven på området.. jag vill ju kunna gå ut utan att vara rödd.. men samtidigt vill jag att min hund ska vara lycklig när hon e ute o går..

bästa kompisarna kärring.....

Kategori: Detta har hänt idag

Ja påsk-kärring/gubbe




älskar er killar...
Gabriel o Vilde <3

tand operation

Kategori: Detta har hänt idag

har varit med susann idag och opererat bort en tand... supermysigt..

hon var iaf jätteduktig hahaha

min påskgubbe

Kategori: Gabriel

Älskar dej underbara unge..

Britney en man??

Kategori: Musik

Jo så löd rubriken men vafan.. det handlade bara om att hon kanske hade en manslig stand in till hennes dans video... vem fan bryr sej

http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article12852656.ab

hur farligt e det då..

Det är väl ändå musiken som är relevant när det kommer till MUSIKER, eller?

KÖRKORT

Kategori: Detta har hänt idag

otäcka bilder.....

Kategori: GBP/Viktnedgång. Tankar, funderingar o resultat.



Jag o min dallermage + den nya bikinin... Kunde inte välja underdel så jag tog båda...





Jag tror att Kreta kommer få evakueras på folk när jag kommer i min nya bikini.. Känner mej så dallrig o fet fortfarande.. att man aldrig kan vara nöjd..

4 år

Kategori: Detta har hänt idag

har snart bloggat i 4 år...

Önskar lite att man börjat blogga 2 år tidigare.. för då hade den mörka svarta perioden varit med oxå.. hade vart intressant läsning nu.. om hur korkat idiotiskt förälskad man var i en kvinnomisshandlare..

men men.. dem bästa åren av mitt livär med i bloggen iaf.. för dessa 5 sista åren är dem 5 absolut bästa..

avslutan min första rökfria dag

Kategori: Detta har hänt idag

ja då avslutar jag denna dagen.. Min första dag som rökfri.. har kännt att jag verkligen velat ha en cigg 2 ggr på hela dagen... den ena gången var när bilen inte startade i morse.... o efter middagen idag.. annars har det varit ganska lugnt..

recept på en god sallad...

Kategori: Detta har hänt idag

Jag bara måste rekommendera en god sallad som innehåller

 Tomat, Sallad o Gurka...

*haha*














Fan vad jag o malin skrattade...

hur länge?

Kategori: Detta har hänt idag

hur länge har du följt mej i bloggen????

av 160 läsare så borde jag ha ganska varrierande svar...

snart har hela dagen gått..

Kategori: Detta har hänt idag

och jag har varit RÖKFRI hela dagen..

tänkte att nu ska jag sluta röka.. finns två anledningar...
1. vill lägga pengarna på annat.
2. Vi ska ju skaffa ett barn till.. Det mest fånigaste jag vet e att se en gravid kvinna stå o röka. Under graviditetstiden o medans man försöker skaffa kan man fan hålla sej rökfri..


tragiskt

Kategori: Detta har hänt idag

Finns för många människor som lever i en bubbla.. dem vet inners inne att en förändring måste ske, men dem bygger upp en låssas fasad om lycka o välmående.. men man vet o märker på deras beteende att dem verkligen inte mår bra.. O vad ska man göra? ja man kan inte direkt säga till dem att gå vidare... för dem ser inte vad dem ska gå vidare ifrån..

Tycker det e sorgligt.

det kan inte vara okej att tro att man har äkta kärlek om han slår dej, om han har en andra vid sidan om..
men ser man inte problemet kommer man inte heller kunna lämna det..


men en dag.. alla låssasliv går åt helvete för man orkar inte låssas tillslut...

imse vimse

Kategori: fräckisar

Om du inte kan Qigong så går det bra med Imse-vimse-spindel i långsam takt...

"taget av Emma persson"

.............

Kategori: Gabriel

dålig tid..

Kategori: Detta har hänt idag

i detta fina väder har man knappt velat sitta vid datorn idag...

bloggade iaf innan om vår cykelutflykt..

nu e det nattnatt... mattias åker igen i morgon o det blir bara jag gabriel o tanja hemma tills på torsdag kväll...

i morgon ska jag även börja mitt rökfria liv för en tid framöver.. förhoppningsvis resten av livet denna gången..




picknic på cykel..

Kategori: Detta har hänt idag







löständer

Kategori: fräckisar

En äldre dam kom in till tandläkaren, drog av sig trosorna, och hoppade upp i tandläkarstolen med benen isär. Tandläkaren blev pinsamt röd,men tog det med fattning
 -Nu har du kommit fel,sa han med stadig röst.
-Nej det har jag inte, svarade tanten.
-Det var du som satte in löständerna på min man, och då får du ta ut dom också...

bröllop

Kategori: Vårt bröllop



den bästa dagen i mitt liv..

benen först till himlen?

Kategori: fräckisar

Pappa, kommer man till himlen med benen först?
- Jag vet inte, hurså?
- Jo, igår låg mamma med benen rakt upp o skrek, Gud jag kommer! Men som tur var låg grannen över och höll fast henne.

BMI

Kategori: GBP/Viktnedgång. Tankar, funderingar o resultat.



Känner mej jävligt nöjd med det

sitter hos malin

Kategori: Detta har hänt idag

hon tjattrar med roger i telefonen o försöker få igång tv:n haha riktigt roligt..

senare ikväll när roger kommer hem så ska vi grilla.... gott gott


Malin Och Roger... Gabriels Extra föräldrar o våra finaste vänner

kärlek o trohet

Kategori: Kärlek


Jag lovar att älska dej o vara dej trogen tills döden skiljer oss åt.

Vi har det perfekta livet du och jag älskade make. Vår framtid e något jag vetkligen ser framemot med ett leende på mina läppar.

har nog inte visat....

Kategori: Vårt bröllop

min vigselring.....



såhär ser ringarna ut.

äntligen hemma

Kategori: Detta har hänt idag

Ja nu e hon äntligen hemma..... <3

då e man volvo ägare

Kategori: Detta har hänt idag

 

Volvo V70 2,0SE
 
Årsmodell: 1998  ()
Mätarställning:    19.200 mil  
Växellåda: Manuell 
Karosseri: Kombi 
Drivmedel: Bensin 

Utrustning:  ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, CD-stereo, Dragkrok, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Farthållare, Färddator, Komplett ifylld servicebok, Larm, Motorvärmare, Rails, Servostyrning, Sidoairbag, Stolvärme fram, Svensksåld. 





Grattis till vår nya bil... tack tack....

hoppas hoppas..

Kategori: Detta har hänt idag

Ja hoppas nu bara man får det beskedet man vill ha när man ringer senare i eftermiddag!!!!

kolla på bil

Kategori: Detta har hänt idag

mattias hittade en bil han ville ha.. så i morgon ska jag ta o kolla in den...

hoppas den finns kvar o att den går bra för då e den vår

allergitest

Kategori: Detta har hänt idag

Nu har vi varit nere o tagit allergitest på hund o katt på gabriel... nu e det bara att vänta

vilken jävla tur.. ett under att vi överlever

Kategori: Detta har hänt idag

Vilken tur att Vissa människor har bekanta som e opererade som exakt kan tala om för oss opererade HUR MAN EGENTLIGEN ska leva... vilken tur att dem har en opererad i sin närhet så vi kan få veta hur vi ska äta o dricka.. hur skulle vi klara oss......


hellst ska man nog dricka minimjölk.. o varken ha smör eller pålägg på en hellts så torr knäckemacka som möjligt...

O pasta o ris o potatis e ju helt förbjudet.. o bara 1 tsk sås kanske på sin kokta kycklingfilee.. o lite broccoli till det..



Vilken tur att Icke opererade e sånna experter så vi som är opererade klarar av att överleva..

världens snyggaste

Kategori: Allmänt


Jared leto..

Bild från tv serien mitt såkallade liv.. som gick när jag var ung

kärlek..

Kategori: Kärlek

Min fina fina man..

träffades 2006
flyttade till huset och förlovade oss 2007
fick Gabriel 2008
gifte oss 2011

hoppas på att få nästa barn 2012

ren o sann lycka o kärlek..
Älskar dej mattias.. du e allt för mej.

ingen som vill ge mej pengar

Kategori: Detta har hänt idag

Så jag kan åka till thailand o förstora mina tuttar o ta bort det hängande skinnet från magen haha

snacka om mycket fritid...

Kategori: Detta har hänt idag

men förhoppningsvis ska det ändras snart... för på torsdag e det ny arbetsintervju igen


upp o ner...

Kategori: Detta har hänt idag

Gick ju upp ett kilo förra veckan.. o sen kom mensen... ja o nu e jag nere det kilot igen...
O nu kommer sol o värme.. o då även promenader o cykling så nu ska jag gå ner lite till tänkte jag

Måndag

Kategori: Detta har hänt idag

mattias e borta hela veckan på jobb... så jag gabriel o tanja får klara oss själva..

idag har jag fixat nytt kort till körkortet... + att gabriel har varit hos tandläkaren..

Nu spenderar vi eftermiddagen ute..


det nya fotot till körkortet..



Gabriel var jätteduktig hos tandläkaren...

10 April... en riktig sommardag..

Kategori: Detta har hänt idag


Gjorde burgare o åt där ute... kändes riktigt härligt att sitta ute o äta.



Min mamma och gabriels mormor e här denna helgen..


Gabriel med sin mormor


såhär sr min mage ut när jag ligger ner.. då e jag rejält nöjd med den..


men såhär ser den ut när jag står upp.. o då HATAR jag den.. får se hur det blir efter nästa barn.. låta det ta lite tid o se hur mycket kroppen klarar av själv innan man försöker få hudoperation

sommar o sol

Kategori: Detta har hänt idag

Mina tatueringar

Kategori: Allmänt



Ja där hade ni mina

vad ska jag ha för blommor

Kategori: Vårt hem

fick ut mina blomlådor... haha dem har stått vid huskanten i 4 år nu.. men nu äntligen satte jag dem på plats o fyllde dem med jord.... men vad ska jag ha för blommor...

jag HATAR Tagetes... dem luktar nått så fruktansvärt illa.. så den bojkottas iaf direkt

Min egna VAMPYR....

Kategori: Gabriel

Team edward... haha



hmm en snorig edward minsann

Idag har vi grävt sandlåda

Kategori: Detta har hänt idag

Tack mattias för hjälpen.. nu har båda ryggskott hahah


Nu gräver vi... gabriel ville provleka


den gamla sandlådan behåller vi som förvaringsbod för leksakerna


Fy fan vad nöjda vi e....



sådär... grönsakslandet e numera Gabriels sandlåda....


Visst blev det bra...


Tanja myser

Kategori: Tanja


detta e en rottweiler labbe blanding.. vi har fått konstaterad konsenrtationssvårigheter o adhd på henne.. Så hon e en hund som har svårt att lära.. o när hon väl lär sej det så skiter hon mestadels i det.. men men det går... hon blir lugnare med åren.. och dem flesta sakerna fungerar nu förutom att gå i koppel.. sen jag förlorat mina nästan 35 kilo orkar jag inte hålla henne längre för hon drar som in i bomben..

men när hon ligger såhär i soffan nära en o gosar med Gabriels nallar så älskar man henne verkligen.. då känner man att hon har sina dampryck o att hon biter sönder några grejjer då o då gör inte så mycket.. det e ju faktiskt inte så farligt längre..

Min mamma...

Kategori: Detta har hänt idag

hon e här denna helgen.....

undrar om jag överlever den.....

har en del att fixa nästa vecka

Kategori: Detta har hänt idag

Har just nu beställt ett personbevis från skatteverket.. för jag ska bege mej till polisen o fixa pass o jag har inte ändrat mitt körkort ännu så den e nog ingen lämplig legitimation.

på måndag ska jag iaf fixa foton till körkort o skicka in så jag får det med nytt efternamn...

sen får man se när man får passet o körkortet... Passet måste jag iaf ha innan jag åker annars blir det kris...

för man kan väl inte åka utomlands utan ett pass??

måste fixa pass

Kategori: Detta har hänt idag

o det snaaaart... typ nu... e det på polishuset man gör det eller????
o vad behöver man ha med sej mer än ett foto

tänkte att ni kanske skulle hjälpa mej....

Kategori: Detta har hänt idag

Vill ha recept på egna kakor o godis....

kanske även goda bröd...

ja jag vet att man kan hitta sånt online.. men ville fråga er om just er favorit o så... vad e lätt för barn att vara med o baka osv osv

hahah.. tack rebecca

Kategori: Musik

den bästa reklamen på länge

Kategori: Detta har hänt idag

den e ju bara för bra...

negerbollar/chokladbollar

Kategori: Detta har hänt idag

Ja vad säger man....
Jag e uppväxt med negerbullar..... men nuförtiden ska man tydligen säga chokladbollar..
jaja same shit different names..

har du någon....

Kategori: Detta har hänt idag

bra blogg du vill tipsa om...

idag blir det fan bara

Kategori: Detta har hänt idag

mackaroner o köttbullar...... dock ÄLSKAR jag att ha brunsås på mina mackisar så det blir det oxå...
Hade brossan varit här hade han haft lingonsylt till hahaha.. snacka om aptitdödare min kära bror..

lista

Kategori: Allmänt

Du är kär nu -ja!
Du har sårat nån så de börjat gråta - Nej
Nån har sårat dig så du börjat gråta - Ja
Du har haft ett förhållande som varade över 10 månader - Ja
Du har haft ett förhållande som varade över ett år -  Ja
Du har haft ett förhållande som varade över två år - Japp det jag har nu.

Jag har gjort något som jag lovat någon annan att inte göra - Ja
Jag har gjort något som jag lovat mig själv att inte göra - Jadå.
Jag har smygit ut utan lov - nej tror itne det.
Jag har ljugit om var jag är för mina föräldrar - Nån gång kanske.
jag har en hemlighet som ingen vet - nej det tror jag inte.. brukar inte vara den som har hemligheter...
Jag har struntat i ett prov - ja



ska ta...

Kategori: Detta har hänt idag

Bilder på mina tattos sen o lägga upp för dem som e intresserade.. har fått frågan om dem nämligen.. så tänkte jag visar upp dem för er..

Godkänna kommentarer

Kategori: Detta har hänt idag

Ändrar nu så att kommentarerna måste godkännas av mej.. får många ganska elaka sånna..
det kan vara allt från min son e ett missfoster till påståenden om mej.. jag bryr mej dock inte för jag vet att min son e sötast i världen och jag vet var jag är i livet... lyckligast i världen.. men varför ska ni stackare behöva läsa dem..  så för att bespara er att bli upprörda över idioter..

Jag skiter i det.. inget biter på mej.. jag e stålkvinnan.. klarar allt..

konstigt väder

Kategori: Detta har hänt idag

blåste o regnade som rena stormen när jag vaknade klockan 8..... nu 45 minuter senare e det strålande sol.. dock fortfarande en del vind men men,,

avslutar dagen med lite skratt

Kategori: Allmänt

onsdag...slut

Kategori: Allmänt

veckorna går fort här... snart sitter jag o min man på planet till kreta..... ska bli sjukt underbart
Blue Star – Atlantica Caldera Village - Bild 1

Här e hotellet...... vi tänkte även att vi skulle göra en av utflyckterna som fritidsresor har..

dem har en då man åker bort över dagen o besöker exotiska trädgårdar.. man lagar mat tillsammans med en kock som finns på plats..

Ja jag längtar som fan..



Men innan man kan resa ska gabriel fylla 3 år.. kan knappt fatta att lillkillen e stor nu..
blir kalas på valborg.. blir en hel del släktingar o vänner som kommer.. Gabriel kommer ha så roligt med alla kompisarna o kusiner o nästkusiner..


rösta rösta

Kategori: Detta har hänt idag

dagens middag

Kategori: Middagstips!


Högrev, ris, grässdås, grönsaker o Lingon

Gabriels favvo program

Kategori: Gabriel



vad tycker era barn om??

Idag blir det smarrig middag

Kategori: Middagstips!



Skivade upp högrev i tjocka fina bitar.. som nu steks med kryddor smör o lite vatten..

Sen blir det att skala potatis o koka upp.. O hälla grädde i skyn som blir från köttet...

mmmm... gott gott

haha

Kategori: Detta har hänt idag

jag vet jag vet

man måste

Kategori: Detta har hänt idag

Det kommer en tid i livet när man måste släppa alla de meningslösa drama och de människor som skapar dem och omge sig med människor som får en att skratta så hårt att man glömmer det dåliga och fokusera enbart på det goda.

När allt kommer omkring är livet för kort för att vara allt annat än lycklig.

Jag e glad att jag har min fina man.. mitt vackra barn.. och underbara vänner.

gick bra..

Kategori: Detta har hänt idag

årskontrollen gick bra.. Gabriel berättade vad man skulle göra med sakerna som visades på bilderna.. han vägde o mätte sej.. tog på sej kläderna själv.. ritade en fin teckning o städade undan efter sej... Ja vad kunde bvc tanten säga!! att han e en superduktig 3 åring såklart...

ja vad annat hade man kunnat vänta sej när han har perfekta föräldrar haha..

snart e det dax

Kategori: Detta har hänt idag

sitter här o äter frukost med gabriel... snart e det dax att bege sej ner till BVC för 3 årskontroll...
Kommer gå jättebra då jag vet att gabriel både kan räkna till 7 och dem flesta färgerna o han traggar hela tiden.. o så Kissar han inte i blöja längre... han e helt torr dagtid.. han kan rita cirkal o raka streck haha och hoppa på ett ben.... vad mer e det han ska behöva kunna som 3 år

min fina man

Kategori: Kärlek



Jag älskar dej min fina mattias.... Snart åker vi iväg... en hel vecka bara du o jag... fan vad skönt det ska bli..
Ska älska dej i evighet..

såklart kommer man sakna Gabriel när vi åker, men det får man offra ibland.. e ju bara 7 dagar..
7 underbara dagar med dej.. ska vi sattsa på en made in Kreta?? haha

Kyssar... Din föralltid.. S

somnade

Kategori: Detta har hänt idag

La mej o kramades med gabriel en stund efter sagostunden.... helt plötsligt var klockan 20 över 9 på kvällen hahaha oj då..

Fotobok..

Kategori: Detta har hänt idag

Gabriels fotoböcker gör jag på Ifolor .. Jag älskar dessa böcker.. Gör en till gabriel för varje år..  Jag har tre sidor kvar i hans tredje bok.. o dem sidorna ska vara från gabriels 3 årskalas..

SpiralBook, A4 höjdformatBeskrivningPris
24 sidor för 24-144 bilder
SEK 199,00
36 sidor för 36-216 bilder
SEK 254,00
48 sidor för 48-288 bilder
SEK 309,00

finns ju såklart böcker i andra format oxå, men dessa e dem bästa tycker jag



här har ni böckerna för gabriels första och andra år..


haha

Kategori: Musik

Underbara ace of base... det var mina största favoriter under högstadiet

haha

Kategori: Musik

vad jag tänker på när jag hör denna kommer jag inte ens kommentera... lyssna på texten så förstår ni även vad den handlar om

en låt som berör mej

Kategori: Musik

och det är denna låten som spelades så fint på piano i kyrkan när jag o min blivande man gick ner för altaret i kyrkan..

en superbra låt som jag inte kan lyssna på längre

Kategori: Musik



var helt otroligt kär i ett monster... Låten passade perfekt..
Jag kunde iaf slita mej loss från detta hemska fanskap.. men än idag hugger det i hjärtat av rädsla när jag hör låten..

jag såg inte då vem han var.. jag trode han var allt jag någonsin önskat...  men han var inget annat än än kvinnomisshandlande skit..

och jag e glad att jag lyckades få bort honom från mitt liv..

en månad har gått

Kategori: Vårt bröllop

sen jag hade den bästa dagen i mitt liv...
flera flera år ska vi ha tillsammans.. du jag o vår familj.. Älskar dej

3 års kontroll

Kategori: Allmänt

i morgon e det dax.... för gabriels 3 års kontroll

Vad gör man på en sån för dem som vet???????

grymt bra

Kategori: Musik

följ mej

Kategori: Detta har hänt idag

bloglovin

April= Månad för minnen

Kategori: Allmänt

Ja vi har ju April här nu... o i April för 3 år sedan var det nära att jag försvann från jordelivet tillsammans med min ofödda bebis..

Jag blev inlaggd en fredag för trygt tre år sedan.. och 4 dagar senare hade jag ett blodtryck på 240/140 o då blev dem på sjukhuset tvugna att ta beslutet att ta ut den lille lille killen på 600gr som jag hade i magen.. en liten gabriel som inte ens hade fått vara i magen mer än i 25 veckor...

Brukar inte tänka på det så ofta, men just när hans födelsedag närmar sej kommer minnena tillbaka..
Hoppas jag aldrig behöver uppleva det igen.


sjukhuset i köpenhamn


här ligger jag på uppvaket efter kejsarsnittet..


här e snittet... Idag syns det knappt ingenting av det.


här e jag 2 dagar efter allt.. fick köras runt i rullstol då inte mådde så bra.











dagens middag

Kategori: Middagstips!

tärnad skinkszhnitslar, kantareller o champinjoner, lök, chilisås, mjölk.

Kokt Potatis och grönsallad med gurka




Kanske dax att köpa vårskor

Kategori: Detta har hänt idag



tänkte dessa till gabriel.. eller iaf skor i denna stilen i storlek 23..





dessa till mej kanske.. storlek 34



Gabriel bakom kameran

Kategori: Gabriel Bakom Kameran



haha.. ja min son e rolig han

Idag har vi haft en underbar vårdag....

Kategori: Detta har hänt idag

Och den har vi spenderat ute.... gjorde små pinipizzor o så fikade vi på dem där ute..


Efter ett tag tog vi av vårjackorna med... blev ju jättevarm på däcket..


undrar var han kan ha fått fotointresset ifrån.. inte mej väl?


RallyGabriel


PizzaFika


Sötnosen

var ju ett jävla tjat

Kategori: Detta har hänt idag

På att jag ska noppa ögonbrynen..
svar till er.. nej jag tänker inte göra det... har aldrig gjort det någongång o så ska det förbli.. för det första kan jag inte.. för det andra så måste man sen fortsätta hålla på o dra bort hår från ansiktet som faktiskt gör apont..

stör ni er på mina ögonbryn.. kolla inte på mej då..

fan har ni verkligen inget vettigare för er att gnälla om ögonbryn.. du e kanske för fet.. eller har fula kläder.. eller utväxt i håret.. gnäller jag på det.. nej..


"Noppa ögonbrynen så ser du inte så gammal ut, du borde fixa brynen, 2 stora buskar i ansiktet.. inte tändande. fixa dem" who fucking care

älskar sex

Kategori: Detta har hänt idag

jag o min man har snart varit gifta en månad... o jag kan säga det att gifta sej var verkligen e nytänning i vårt kärleksliv.. e som om man e nykär igen o myser o gosar varje dag.. låter kanske fånigt efter 5 år som par men så e det..

älskar min man o jag älskar vårt liv..

skulle inte byta ut det för något..eller någon..

Gabriel bakom Kameran

Kategori: Gabriel Bakom Kameran

Fädernesland

Kategori: Musik



Här blev jag upplyft på min faders arm.
Här blev jag vaggad trygg i moders famn.
Här nötte jag mina första skor.
Här har jag min syster och min bror.

Här vill jag leva, här vill jag dö.
Här lever jag i frihet.
Här vill jag leva, här vill jag dö.
Här lever jag mitt liv i frihet.

Såg ett ansikte, en döende man.
Lärde mig att lyssna, att älska mitt land.
Livet är ett strövtåg, en öken och en äng.
Det som frös det dog, gör våren grönt igen.

Här vill jag leva, här vill jag dö.
Här lever jag i frihet.
Här vill jag leva, här vill jag dö.
Här lever jag mitt liv i frihet.

Högt flyger örnen, min frihet är att se.
Allt jag älskar, vill jag återge.
Sjöars glitter, kust till fredens hav.
Det är mitt arv, som den gamle gav.

Här vill jag leva, här vill jag dö.
Här lever jag i frihet.
Här vill jag leva, här vill jag dö.
Här lever jag mitt liv i frihet.

Här vill jag leva, här vill jag dö.
Här lever jag i frihet.
Här vill jag leva, här vill jag dö.
Här lever jag mitt liv i frihet.

 

Gud som haver barnen kär

Kategori: Musik



Stackars den som liten är
när stora bara ställer till besvär
somliga får, somliga tar
somliga ger och dom får inget kvar

Stackars den som utnyttjad blir
av far som har hjärnan i sitt underliv
dagarna kommer, dagarna går
och far kräver mer och mer för varje år
han knäpper sina byxor och ler

FÖR GUD, DU HAR VÄL BARNEN KÄR
MEN SER DU DEN SOM LITEN ÄR
JA GUD DU HAR VÄLL BARNEN KÄR,
MEN SER DU DEN SOM LITEN ÄR
JA, SER DU DEN SOM LITEN ÄR?

Hennes far var en man i sina bästa år
med fru och dotter på elva år
med frun ur huset söker han tröst
hos sin lilla dotter som knappt fått bröst

Hon har fått lära sig att hedra sin far
med gråten i halsen och med rumpan bar
han tvingar sin dotter till förnedrande sex
kan inte kontrollera sitt dotterkomplex
hon knäpper sina händer och ber

FÖR GUD, DU HAR VÄL BARNEN KÄR
MEN SER DU DEN SOM LITEN ÄR
JA GUD DU HAR VÄLL BARNEN KÄR,
MEN SER DU DEN SOM LITEN ÄR
JA, SER DU DEN SOM LITEN ÄR?

Han får aldrig nog av sitt sjuka begär till sitt barn
hon får aldrig mod att berätta för nån om sin far
hon får aldrig sin oskuld tillbaks
vi knäpper på vår TV och ser

FÖR GUD, DU HAR VÄL BARNEN KÄR
MEN SER DU DEN SOM LITEN ÄR
JA GUD DU HAR VÄLL BARNEN KÄR,
MEN SER DU DEN SOM LITEN ÄR
JA, SER DU DEN SOM LITEN ÄR?

JA GUD DU HAR VÄLL BARNEN KÄR,
MEN SER DU DEN SOM LITEN ÄR

JA GUD DU HAR VÄLL BARNEN KÄR,
MEN SER DU DEN SOM LITEN ÄR

Jag vill dö idag

Kategori: Musik



Jag vill dö idag -vad är det jag ska se?
Vad är det som är bra? - e det nån idé ?

Jag vill dö idag -vad är det jag ska se?
Vad är det som är bra? - e det nån idé ?

Jag sover, och vaknar o ser ingenting jag saknar, jag ser mej själv i spegeln sen ser jag dej på teven, du e ful ja e ful hela världen den är jätte ful bad guys, nice guys för mig är det mesta bajs, jag har funderat ingenting har fungerat men det var det jag visste - joo
för jag ser ju vad som sker ju o jag sätter mej ner o ler ju, vem fan e ja? fan e du? e det bra?

Jag vill dö idag -vad är det jag ska se?
Vad är det som är bra? - e det nån idé ?

Jag vill dö idag -vad är det jag ska se?
Vad är det som är bra? - e det nån idé ?

Jag sover o, o vaknar jag ser ingenting jag saknar det första jag ser e min fula feja o jag vet precis vad jag kommer säga, hej kul hur e det?ha det bra, då vill jag fan inte vara jag! inte du inte hon inte han , o jag vill helst inte vara nån om jag kan för idag vill jag packa väskan för gott o lämnat kvar allting som jag fått för ska det va på det här viset vill jag dra till paradiset, så jag dopar lite bomull o alkohål som jag stoppar upp i mit arselhål, men det bara bränner o det bedövar ingenting som jag känner

Jag vill dö idag -vad är det jag ska se?
Vad är det som är bra? - e det nån idé ?

Jag vill dö idag -vad är det jag ska se?
Vad är det som är bra? - e det nån idé ?

Jag vill dö idag -vad är det jag ska se?
Vad är det som är bra? - e det nån idé ?

-välkommna välkommna gottfolk till två blåbär lilla föreställning idag ska vi se dom lämna sina kroppar för gott, vi börjar med ett litet farligt trick, får jag be om största möjliga tyst, tyst,tyst,tystnaad
*Virlvel*
Jag vill dö idag -vad är det jag ska se?
Vad är det som är bra? - e det nån idé ?

Jag vill dö idag -vad är det jag ska se?
Vad är det som är bra? - e det nån idé ?


 
   
copyright

KRÄKAS MED LILLASYSTER

Kategori: Musik

Hon var 18 år, hon hade rågblont hår
den där perfekta flickan man aldrig får
och sättet hennes kropp rörde sig
under en mötley crue top var ett under
en perfekt harmoni från tonårens höst
skapad av hennes perfekta bröst
och att se henne dansa till det stenhårda ljudet av
Panteras I'm Broken, borde va förbjudet

Och allting med dig var det jag ville ha
förutom att jag aldrig var tillräckligt bra
nu är jag värdelös och du någon annans
och det gör mig riktigt förbannad

När jag tänker på din lena kropp
vet du vad jag tänker,
då vill jag kräkas

Hon var 1,63 och ganska smal
hennes blick var sval som en december dag
och hennes lilla bak i hennes baggy jeans
var det bästa jag sett hon var så jävla fin
och orden hon sa dom var alltid bra
Find More lyrics at www.sweetslyrics.com
spelar ingen roll va hon sa det var så bra
där vad hon än sa så var det till mig
den där fantastiska varelsen var min tjej

Och du tog mig med på en vacker väg
kantad av plommon och japanska träd
men plötslig var jag ensam för du bara stanna
och det gör mig jävligt förbannad

När jag tänker på din lena kropp
vet du då vad jag tänker,
då vill jag kräkas

När jag tänker på din lena kropp
vet du då vad jag tänker,
då vill jag kräkas

Kräkas, jag vill allt.

gabriel vill inte sova...

Kategori: Detta har hänt idag

nehepp... har varit uppe med honom sen kl 7 o han somnar inte...
så nu får han vara här nere o titta på film med pappa.. den heter inception.

Handlingen kretsar kring två män som arbetar med att bryta sig in i människors drömmar för att därigenom få deras undermedvetna att avslöja hemligheter. En dag får de i uppdrag att istället få en mäktig affärsman att agera på ett visst sätt genom att påverka honom i en dröm.

En enkel idé kan vara ovärderlig eller livsfarlig i en framtid där brotten begås i den mänskliga hjärnan. Dom Cobb har en unik förmåga att stjäla information direkt från källan, när hans offer är som mest sårbara - i drömmen. När det gäller företagsspionage är Cobb en legend, men det är ett rykte som kostat honom alla möjligheter till ett vanligt liv och som håller honom på ständig flykt.

Nu har han erbjudits en chans att vinna sitt liv tillbaka, om han lyckas med ett sista jobb. För det krävs att han ska tänja gränserna för vad han kan för att lyckas med något ingen tidigare kunnat göra: plantera information i ett annat medvetande.

Men det som kunde varit en perfekt avslutning på en brottslig karriär blir en omöjlig utmaning att överlista en motståndare som verkar kunna förutse Cobbs varje handling. Ingen människa kunde varit beredd på det som väntar. Utom Cobb.













kanske inte e en såvidare bra barnfilm, men nu blev det så att han satte sej i soffan o tittade.. så fårt nån ramlar eller blir skuten säger gabriel bara,, Oj... oj... haha ganska roligt faktiskt..

ovanvåningen...

Kategori: Vårt hem

Då ovanvåningen för tillfället ligger vilande gällande renovering så ville jag ändå kunna använda det...

så isolering o brädor o annan renoveringsskit åkte ut... dammade dammsugade.. fixade o donade...  o wolla blev det ett tv rum..

så även om det finns lite panel o tapet o lister som ska upp så kunde man iaf göra det lite trivsamt fram tills dess..

behöver tips.....

Kategori: Detta har hänt idag

På barnspel som man kan spela gratis online till min lille 3 åring...



o sen roliga appar att ladda ner till mej på min telefon sony ericsson xperia..????



då ska fan INGEN kyssas offentligt...

Kategori: Detta har hänt idag

Hörde på nyheterna, att Länsförsäkringar vägrade betala skadestånd till en tjej som blivit misshandlad när hon kysst sin flickvän, med just denna motiveringen. "Lesbiska par borde inte kyssas offentligt!"


hallå.. e det verkligen 2011 vi e i.. eller 1800..
en kyss e en kyss för fan.. spela roll man med man.. kvinna med kvinna..

e fan äckligare isåfall o se en hund slicka nån i ansiktet....

Nu e det April nu... kommer våren nu..

Kategori: Detta har hänt idag

i april förra året var det iaf gott väder ute..

då var jag nyopererad o allt..



usch så man såg ut