TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

Gott nytt....

Kategori: Allmänt

ÅR.....

traggeröven

Kategori: Gabriel

Glöm inte...

Kategori: Allmänt

Att köpa tidningen "vi föräldrar" som kommer ut i morgon i affären. Jag och gabriel e ju med i den. Det ska vara nummer 1.

8 Månader...

Kategori: Gabriel



För 8 månader sedan idag kom denna underbara varelse till världen. 648g
Han fick namnet GABRIEL.


I dag e han e stor o frisk kille på 5.5 kilo.
jag älskar dej!!!!!!!!!!!!!

idag..

Kategori: Vårt hem

har jag fixat i ordning akvariumet..
Nu ska bara det få lite surare PH världe innan jag köper nya fiskar..
Har bara 5 guppys nu för dem klarar ju allt..

julklapp..

Kategori: Vardag

Min älskade Mattias kom hem med en julklapp till mej igår..

Tack älskling.. blev SKIIITGLAD...

senare på dagen kom Isabell hit. var igentligen meningen att hon bara skulle sova här eftersom hon skulle till hässleholm i dag, men hennes kompis var sjuk så hon stannar en natt till..

såikväll blir det en bra film o mys framför tv:n


Gabriel börjar dock bli lite bättre.. han hostar inte lika mycket o han andas bättre.. och sover och äter bättre..

vår helg..

Kategori: Familjen

ja den började inte så bra.. Gabriel blev väldigt andfåd och fick svårt att syresätta sej. Och feber.. så vi åkte in till barnakuten.. där sa dem att han var påväg att få en förkylning och att han hade lite slem i luftrören så han fick inhaleras..

Efter det och lite alvedon var han pigg och glad igen. men man blev lite rädd ett tag.

iaf.. sen åkte vi till svärmor o svärfar. Åt lite julmat o sen kom tomten o delade ut lite julklappar till Gabriel.


Jag tomten mattias och Gabriel.


Ett paket till Gabriel. det var spännande.

Blev ett ganska så lugnt och skönt besök ikväll då gabriel inte varit riktigt kry..











Igår var det dock julafton och då var Gabriel frisk. vi firade dagen hos min mamma.

en stor julklapp som Gabriel hjälpte till att öppna.. Nyfiken var han som bara den.


pappret var himskans roligt..



Morbror niklas ville oxå vara med..


var roligt att titta på Kalle Anka med pappa..


o så blev det klart lek med den nya leksaken tillsammans med mamma o mormor o morbror niklas.


Tack till alla våra nära o kära för en underbar Julhelg.











Dessutom fick jag o Mattias en julgåva från vår snälla Granne. Gav henne äpplen i sommras så hon tyckte vi skulle ha en julpresent från henne.. Tack snälla du.. så vacker..

Gabriels julklapp

Kategori: Familjen

Han fick denna av mormor i julklapp.. så bra.. han gillar den skarpt.. sen fick han 500 av morfar..
Presentkort i klädaffärer och även presentkort på GeKås.. av mattias brödrar

tack tack.. var så bra saker..








Idag ska vi till Gabriels Farmor o farfar o ha lite jul.. Äver gabriels gudfar martin o hans sambo ska vara med oss.. Och då kommer även tomten.. han hade inte tid att komma till mamma igår så han får komma till nisse o wivecka idag ist..

önskar er alla

Kategori: Allmänt

en underbar Jul..

äntligen

Kategori: Gabriel

kom bilderna från fotografen

2 av favoriterna..



fan vad du e underbar Knoddas

Nummer 1

Kategori: Allmänt

.. Ja av nummer 1 av tidningen vi föräldrar kommer jag o Gabriel vara på bild..

så vacker så vacker..

denna dag..

Kategori: Familjen

Ja denna dagen har vi haft att göra..
kl 11 så körde vi ner till mina småsyskon o delade julklappar och åt god mat.
vi gjorde även lite julpyssel som vi hängde i deras gran. Min biologiska mamma var oxå där.


Hon blev så glad över julklappen att hon började gråta

man ser hur tårarna blänker på hennes kinder..


här har vi oss.. min lillebror och lillasyster. Jag mamma o Gabriel


Jag och Syrran öppnar paket.


Tack för en rolig och intressant dag..

Lite från veckan som varit..

Kategori: Vardag

Ja.. har ju inte haft så mycket tid att sitta här.. mattias joibbar denna helgen med så..


Jag och Isa Lyckades iaf göra lite julgodis..


Bjuder på en Egobild..



och en bild på mej o världens vackraste son..



han e det finaste jag har och det bästa jag gjort.


tidigt på morgonen.. sleten mamma.. pigg o glad kille


vi bara ÄLSKAR bus... även på morgonen



gabriels fina mössa som han gillar att ha på sej.. Kul att dra i flätorna ju.. Kul min han fick till oxå.. Knasunge

söt..

Kategori: Vardag

Lillprinsen älskar sin stol...

Idag ska vi bort till gabriels kusin o lämna en present.. för hon fyller år..
Sen får man se hur resten av dagen blir.. e rejält trött..

in till stan,,

Kategori: Vardag

Ringde i morse till fotografen i hopp om att bilderna hade kommit.. det hade dem inte.. men han sa att han skulle ha en leverans efter lunchen så jag skulle ringa vid 14..

Tänkte att jag iaf skulle bränna över 3 bilder på en cd skiva ifrån min privata hemma fotografering utifallatt det inte skulle komma några bilder..

sakt o gjort.. åkte in till stan.. Förstorade dem 3 bilderna.. och sedan kl 14 så ringde jag fotografen.. nehe då hade hans inte ens kollat posten ännu.. jaja.. skitsamma.. då blir det inget proffs fotografi i julklapp..

men dessa tre bilderna gjorde jag förstoring av iaf..

dessa 2 blev stora. 30x40




sen denna blev i  20x30



sen köpte jag vita ramar till dem.. Det ska min Biologiska Mamma få i julklapp..


Syrrans julklapp e redan klar.. och var iväg och införskaffade lillebrors oxå när jag ändå vandrade runt i staden..




På måndag ses vi lill siss o lillbroo.. saknar er..

Party..

Kategori: Gabriel

Nu ska jag o Gabriel iväg på gangterparty hemma hos vonka milo o tindra

nu kom paketet

Kategori: Gabriel

med Bumbostolen.. Och Gabriel bara älskar den..  kul att sitta fin och rak i ryggen o spana in sakerna







mammas älskling i all evighet...

Läskigt... Jordbävning!!!

Kategori: Allmänt


vaknade av att Tanja skällde... och då kände jag hela huset skakade... slet i mattias o frågade "vad händer vad händer" SKIIIIT läskigt...




Kan vara det kraftigaste på 100 år i Sverige

Ett kraftigt skalv har skakat stora delar av Skåne.

Mängder med chockade människor väcktes ur sin nattsömn och räddningstjänsten har blivit nerringd under morgonen.

Enligt seismologen i Uppsala är det det kraftigaste skalvet som drabbat Sverige sedan 1904, rapporterar Ekot.

Mängder med skånebor väcktes tidigt i morse av att deras hus, lägenheter och sovrum skakade. Människor från hela Skåne började höra av sig till Aftonbladet vid kvart över sex på morgonen.

- Det har kommit väldigt mycket samtal till SOS alarm från hela Skåne. Men jag känner inte till att några skador ska ha uppstått i samband med det här, säger Daniel Gren, vakthavande brandingenjör, Räddningstjänsten Syd.

4,7 på Richterskalan

Ronald Arvidsson, docent i Seismologi säger att Skalvets epicentrum ligger drygt fem och en halv mil öster om Malmö och knappt en mil nordöst om Ystad.

Enligt Europas seismologiska instituts, EMSC:s prelimininära mätning uppgår skalvet till 4,7 på richterskalan.

- Vid den här styrkan får man skakninger som gör att folk blir rejält oroliga. Det kan bli mindre sprickor i någon fasad. De som ligger närmast jordbävningen kan uppleva det som att oljepannan i huset exploderar, säger Ronald Arvidsson.

Kändes i Göteborg

Skalvet var så kraftigt att det sannolikt kändes ända upp til Göteborg berättar Ronald Arvidsson. Till aftonbladet.se har även läsare från såväl Borås som Kalmartrakten hört av sig efter jordbävningen.

- Det känns säkert rejält en bit in i Danmark också. Det finns en svaghetszon mellan två geologiska block som går genom Skåne. Skalvet uppstod i sprickan. På norra sidan ligger den baltiska skölden och på södra sidan ligger resten av Europa, säger han.

- Det är i varje fall en av de största jordbävningarna de senaste 50 åren i Sverige. Det kan vara den största sedan 1904 som var mycket större men det har funnits flera stora jorbävningar efter det och mätverktygen var inte lika exakta på den tiden.

Johan Arkert




Förlåt..

Kategori: Allmänt



Hur ska jag kunna älska dig när jag inte vet hur allt ska bli, när jag inte ens vet om du kommer att få leva? Du skrynklar ihop ditt lilla ansikte och skriker i respiratorn, men det hörs inga ljud.

Hur ska jag våga älska dig när varje liten nedgång blir till ett avsked i mitt hjärta? När varje småsak - en bekymrad min, en pipande apparat - säger att det är dags att ta farväl?

Lilla vän, där ligger du alldeles ensam och har inte ens en mamma som förmår älska dig. Förlåt.

skriven av Tina http://prematurbloggen.wordpress.com/




Tror vi alla prematurföräldrar känner likadant. iaf kände jag såhär. var svårt att verkligen förstå att det var mitt barn som låg där.

jag kommer ihåg speciellt en sak o det var när sköterskan frågade vad vi skulle ge honom för namn. Och mattias sa Gabriel.. O jag sa direkt Nej Mattias ge honom inget namn. Tänk om han dör. Då kan vi inte ge vår nästa son det fina namnet Gabriel.  Kan säga att det tog ca 3 veckor innan man verkligen kände den dära otroliga kärleken för sitt barn. För man kände ju ännu puffar i magen. så man ville inte riktigt ta in i skallen att det faktiskt var min bebis som låg där o kämpade för sitt liv..

Hemskt att kalla sej för kärleksfull mamma när man en gång i tiden kände såhär...

helgen...

Kategori: Familjen

Ja helgen har varit fullt upp..

varit på Eko o köpt Julgran.. O förståss fått upp den..
varit på fika hos gabriels Farmor
Varit på julbord.

Känna på glitter..



Hjälpa Mamma o godkänna granen...


man blir lite trött efter julpyssel så då får man sova under granen..


Gjorde ett fint ljusfat och satte upp en tomte..


Fick även upp tavlorna och klockan på väggen.


Isabell var här o Passade Gabriel en liten runda på söndag eftermiddag medans vi var på Julbord.. Hon stannade tills i dag.. Hon stack precis till skolan...


spanar in granen

trött...

Kategori: Familjen

på min unge idag... någon som vill ha honom....

Han har varit missnöjd med precis ALLT i dag.. Lös i magen e han o biter på allt o skriker o gnäller.. suck.. kan inte dessa jävla tänder komma upp istället för att vara där nere i gommen o plåga honom..

denna lag e störd

Kategori: Allmänt

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3980659.ab
 
Jaha. och?... jag stannar inte heller för gående.. ska jag göra det för-- släpper ut mer avgaser o tar mer bensin när jag bromsar växlar o står på tomgång o sen drar iväg igen.. lättare för en tvåbenad att fan bara sluta gå..!!!

men visst har dem redan börjat traska ut har man ju inte mycket val..

ändra denna lag för den e fan trög.. snacka om dubbelmoral när dem sen snackar om miljön..

bvc

Kategori: Vardag

9:30 ska vi vara nere på bvc.. ska bli intressant o se vad han väger nu efter att ha druckit välling ca 2.5 vecka..
han tömmer ju ändå ca 170 var 4e timme nu....

Hur kunde du.....

Kategori: Gabriel

... Bli så otroligt fin...

första mötet..

Kategori: Gabriel

med tomten..


det var intressant.. tomten dansade o sjöng..



provade på att göra liknande bilder som fotografen... dock med mobilkameran så blev ju inget bra

Hos Fotografen..

Kategori: Allmänt

Det gick kanon.. Gabriel var på ett trålande humör.. o häll huvudet jättehögt o skrattade åt fotografen när han var "rolig" tog några med kläder på o några när han var naken.. Låg på mage med kläderna på o blandat mage o rygg när han var naken... o helatiden ett stort leende.. ohh jag e så nyfiken på hur bilderna blev...

man måste ju bara förstora upp ett av dem.. Tycker dock att priser hos en fotograf e lite för dyra.. men men.. inte varje dag man e där ju..

blir nog att jag tar en såkallat omonterad bild.. för jag behöver inget skydd på bilden oah att det e extra tjock för jag ska ju ändå ha den i en ram..  så en 30X40 kostar 995 och en 24X30 kostar 695.. så någon av dem blir det..

....

Kategori: Gabriel

Nej jag tycker inte om dej klockan 3 på morgonen... men duktig e du..

Mitt allt...

Kategori: Gabriel


Älskar dej

Denna veckan...

Kategori: Vardag

Ja den e fullspäckad känns det som..
Idag var det dag för min andra P spruta.. + att jag gjorde cellprovet. var väl inget som var jättehärligt direkt, men det var inga svårigheter..

i morgon ska jag o gabriel till fotografen Johan lindvall.. Fick ju erbjudande om bebisfotografering så det ska vi göra nu.

på onsdag ska vi in till stan för att träffa en gammal vän och skolkamrat till mej,, Hon fick en liten son i Juni så det ska bli roligt..

Torsdag får det bli vilodag

Fredag blir det BVC besök och sedan kontakta dietiskten angående vikten på gabriel nu när han ätit välling..

Lördag ?? vettikatten, men alltid dyker det upp något..

söndag blir det Julbord..


ja veckorna dem går...

För ett år sedan

Kategori: Allmänt

ja för ett år sedan var det full renovering på gång.. såhär stog det i min blogg den 8 december 2007







nu e allt borta...

Nu e det dax att fixa elen.. det blir fixat på onsdag.. sen e det dax för valv. lägga golv regla o sätta upp nytt tak och såklart det nya köket..







martin och mattias öppnar upp dörrhålet in till matsalen.

image605image606
image607








Jag och Carlie fick ta bort golv och lister..

image608image609





så.. Dörrhål klart.. och köket helrensat på ALLT.. Ok spisen e kvar..

image610 
2007-12-08 @ 18:28:30 Permalink Vårt hem Kommentarer (1) Trackbacks (0)

liten blir stor

Kategori: Gabriel


I augusti e välldigt stooooor jacka.. nu.. en ganska liiiiten jacka

Jag e förälskad....

Kategori: Gabriel

I dina Ögon.... mmm Kärlek



kolla vilka lååååånga fina ögonfransar han har..

Mitt 2008:

Kategori: Allmänt

Januari: Var i dem kritiska veckorna i graviditeten. Inskrviningen och glukosbelastningen gjordes denna månaden. Fick även den första bilden på min lilla Bebis. Köket blev klart.

Februari: Hittade min tatuering som jag nu har gjort. Gjorde fostervattensprov, Hörde bebisenshjärtljud hos barnmorkan för första gången. Varit Gravid i 100 dagar. Köpte en babysitter och en barnvagn.

Mars: Köpte ett Akvarium, Lille Noel kom till världen, Fick svaret på fostervattensprovet, Ultraljudet, Blodtrycket började gå o höjden så var väl här jag faktiskt började min havandeskapsförgitning. Kom Massor med snö.

April: Magen började bli riktigt stor, veterinären med Tanja då hon var halt, Köpte bilbarnstol, årets första grillning, vårstädade i trädgården, Blev tröttare o trötta och svullen som en gris.. gick upp ca 11 kilo under 4 veckor, Köpte skötbord, Mattias farmor gick bort, Blev inlaggd på sjukhus, Gabriel fick komma till världen 15 veckor för tidigt

Maj: Frisk frpn havandeskapsförgiftningen, Fick hålla min son första gången, fick komma till k-stads sjukhus, firade min första MORSDAG, Gabriel blev sjuk fick kopplas in i respirator.

Juni: Gabriel frisk igen, Jag köpte ny mobil, Gabriel blev medlem i KILOS klubben, Jag fick en diskmaskin. Grisen heidi blev mördad r.i.p, KOm på alla Gabriels namn han har, Gabriel fick pungbrock på båda sidor så det blev operation, Gabriel kom i värmesäng, Jag flyttade in på sjukhuset för gabriel äter själv.

Juli: Gabriel kom in i eget rum, Köpte spjälsäng, Barnvagnspremiär.. det var underbart, VI FICK KOMMA HEM, Vi blev utskrivna, Byggde på trädäcket, beställde dopkort, Fyllde år, fick en filmkamera

Augusti: gabriel över 3 kilo, växer o växer, mycket nytt med den lille bebisen hemma.

September: Första leendet, håller nacken ganska stadigt, vände sej från mage till rygg.. Älskar att bada skummbad, Mattias fyllde år, Fotograferades till tidningen,

Oktober: Min moster gick bort, Tittade på björn gustavsson, Gabriel hade barnvakt för första gången, barndop, Gabriel skrattade för första gången, Gabriel 6 månader,

November: Började renovera matsalen, var hos thessan i trelleborg, Träffade Elin O Maja i Eslöv, Fotograferade Gabriel o tomtedräkten till julkorten. Köpte ny Kamera. Gabriel myste med en orm.

December: Gabriel fick en Puff, Badade på badhuset för första gången, Mattias e i tyskland med firman.............
sen blir det vår FÖSTRA jul som familj... underbara familj.. vilket år va!!!!

var...

Kategori: Gabriel

var e gabriel..... Tittut...

Till Marilene

Kategori: Allmänt

Puffen e köpt i Bromöllas möbelaffär 695 kr...

så e även denna dag över...

Kategori: Familjen

och vad har vi hitta på idag då??...

Har varit lite tv tittande i den lilla Puffen och såklart vilat lite middag.. suttit o lekt lite i stolen och sen badade vi på badhuset...

Nathalia  e en fånunge..









Ja o så har vi denna fåntratten HAHAHAHAHA

Puff

Kategori: Gabriel

Var nere o köpte en Puff till gabriel i dag.. o den gillade han verkligen.. Han sov iaf gott i den..






I morgon ska jag o gabriel ner till Badhuset med nathalia o carlie.. Måste rkänna att jag e lite nervös.. blir första gången jag badar med honom på badhus..

Ny favorit..

Kategori: Familjen

BLÅBÄR....





Har även gjort ett litet julkorts snöre.. Ska byta ut det gröna snöret sen mpt ett som passar lite bättre.. kan man ha andra vykort o så sen

gråt..

Kategori: Allmänt

Får sparken för Baby P:s död

Foto: AP

Fler artiklar


Storbritannien rasar: - Hur kunde de låta Baby P dö? 17-månader gammal baby blev ihjältorterad av sin styvpappa Socialen gjorde 60 besök - ändå slog de pojken till döds 17 månader gammal brittisk pojke användes som slagpåse i åtta månader - till slut avled han

Socialen gjorde 60 besök - ändå slog de pojken till döds

17 månader gamla Baby P torterades till döds av sin familj.

Nu får chefen för socialförvaltningens barnavdelning sparken.

Aftonbladet.se har tidigare rapporterat att pojken, som i brittiska medier kallas för Baby P, hade över 50 skador när han hittades blodig i sin spjälsäng.

Han hade en bruten rygg, nio brutna revben, kraftiga skallskador, saknade naglar, en allvarlig skada på munnen, ett sönderslitet öra och åtskilliga blåmärken över hela kroppen.

Vidtar åtgärder


Trots att de sociala myndigheterna listat Baby P som ett utsatt barn ingrep ingen i tid. Pojken var bara 17 månader gammal när han misshandlades till döds av sin mamma och två män förra året.


Efter dödsfallet krävde den ansvarige ministern Ed Balls en fullständig rapport om hur tragedin kunde inträffa.

Efter att ha tagit del av rapporten tillkännagav Balls under en presskonferens på måndagseftermiddagen att chefen för socialförvaltningens barnavdelning får sparken. Ytterligare två personer i kommunledning sade upp sig innan presskonferensen inleddes.


- Efter att ha studerat rapporten har jag beslutat att agera omedelbart, sade Ed Balls enligt brittiska tidningen Daily Mirror.

Straffet dröjer


Hans första prioritering är att tillsätta en ny ledning för de sociala myndigheterna i Baby P's hemkommun Haringey.


Det värsta, enligt ministern, var att myndigheterna misslyckats med att prata med barnet, att myndigheten misslyckats med att informera och att man inte ingript trots påtagliga bevis.


Mamman och de två männen har dömts för Baby P:s död, rapporterar TT. På grund av juridiska teknikaliteter fastställs deras straff först i vår.

Fallet har fått stor uppmärksamhet över hela Europa och väntas enligt nyhetsbyrån leda till att den brittiska lagstiftningen kring utsatta barn skärps nästa år.