TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

Tandläkaren..

Kategori: Gabriel

Gabriel ramlade ju häromdagen o slog i sina tänder.. hade tid hos tandläkaren idag ang detta.. dem såg inga skador..

men jag ringde iaf o noterade "skadan" på Gabriels försäkringsbolag.. Han sa att det var rätt gjort.. det e allt för många föräldrar som inte ens gör ett besök hos tandläkaren..

 

dem håller "målet" öppet i 25 år..

Söndag..

Kategori: Vardag

Mattias o martin jobbar med taket... duktiga killar..

Vad gör jag.. Jo.. just nu sitter jag här vid datorn o degar medans gabriel sover.. orkar inte ta tag i disken ännu..


Ikväll ska jag jobba..

Nytt tak...

Kategori: Vårt hem

Min sambo e takläggare.. o vi behöver byta tak på huset.. ja det var bara att sätta igång..  förra helgen började mattias o hans bröder o lilla jocke att riva o fixa..


Martin slänger dem gamla pannorna..


Jocke har gjort hål i taket.. haha..



Martin o mattias rullar up pappen på ena sidan... Hålet e fixat o dem ruttna brädorna e borta..



martin Jocke hans o mattias har du fått dit pappen på andra sidan oxå.. duktigt grabbar


gick inget bra på bvc

Kategori: Gabriel

Nej lilleman hade bara gått upp 150gr... fan e det för fel på denna kille... Han vill minsann inte växa....

har iaf bestämt mej nu att avbryta kontakten med dietister o så.. för han äter som en häst, men rör sej för 2.. han e pigg o glad.. Så det e inte matrelaterat,, det måste fan vara genetiskt...

hans mormor e bara 140cm o jag bara 150cm.. konstigt att man fick en liten kille då

bvc

Kategori: Vardag

Idag e det dax för lillemannen att vägas o mätas... ska faktiskt bli JÄTTE spännande.. han har inte varit där sen han började på dagis... o det e ju nu han har börjat äta riktigt bra...

JObba ska jag med hinna med denna veckan... 4 nätter har jag.. ons och tors natt.. o lörd o sönd natt...

Även Taket ska rivas denna helgen..

längtan....

Kategori: Vardag

Pratade med lillebror Niklas idag på facebook.. vill bara åka ner idag nu direkt.. en biljett tur o retur till barcelona e inte dyrt alls.. 2890 skulle det gå på för oss alla 3 här hemma.. men såklart har man ju vardagen att sköta så man kan inte bara sticka sådär.. syyyynd...

till helgen blir det en del att göra... handla städa fixa hem kökssoffan o sen på söndag e det kalas för mattias som fyller 28år..

Idag fyller daniel 25år..
I morgon fyller Niklas 25år




Daniel 25 år Idag..



Niklas 25 år iMorgon..

Torsdag... men känns som fredag..

Kategori: Vardag

Man bara längtar efter kvällarna nu för tiden.. det e ju idol nu.. ohh I love it..

Gabriel har faktisk slagit sej så det blödde för allra första gången idag.. Han halkade till vid öppnaspisen o slog i läppen.. Stackaren.. men ja någongång ska ju vara den första


nej jag har ingen bild på det..


här e gabriel när han Gör en fin teckning..

phu..

Kategori: Vardag

Ja då e man precis hemkommen från det långa arbetspasset.. Skönt måste jag säga.

OM en halvtimme ska jag hämta Gabriel på dagis.. sen ska vi minsann sova..


hämtade ut Gabriels välling med idag på apoteket så nu har vi nytankat här hemma..

Långpass

Kategori: Vardag

Idag blir det långPass på jobbet... Börjar 10:00 o slutar 11.30 IMORGON..

Gabriel lämnades på dagis idag kl 8.. Blev god gröt till frukost där... sen får han ha långdag idag.. Mattias hämtar honom vid 17 tiden.. men han älskar ju dagis så ska nog itne vara nåfra problem...

Fick det första månadsbladet från dagis idag.. den 15 oktobler e det skolfotografering.. ohh kan inte tiden gå snabbt dit..


nej nu får jag fixa klart mej.. sen jobba..


tjing..

ny design..

Kategori: Allmänt

förr gjorde jag egna designers.. satt flera timmar o knåpade ihop snygga headers o trixade, men i dessa dagar orkar jag inte.. så jag laddade ner en vanlig design.. Orkar inte göra någon header heller så skriver bara lite där uppe...

Men men.. samma blogg ändå ju..

skämde ut mej lite idag..

Kategori: Allmänt

Vaknade o tittade på klockan i morse... fick panik.. kl e 8.. fan fan fan.. Gabriel ska vara på dagis då ju..

ringer ner till dagis.. oh vi har försovit oss,,, gabriel får äta frukost här hemma sen lämnar jag honom.. "men e inte han ledig idag säger fröken då?..  Yrvaken som jag var så mumlade jag bara fram.. ehh ehh.. e det inte onsdag idag?... Nej säger fröken då.. det e tisdag..

Ja så pinsamt det kan bli ibland när man vaknar o tänkandet inte kommer igång.. hahaha

dåligt värre..

Kategori: Vardag

Ja jag har blivit rikitgt dålig på att blogga... men ja.. tiden räcker inte till känns det som..
Har nu fått chema på mitt jobb.. e nöjd med det.. det går kanon för gabriel på dagis.. Han äter bra o han e omtyckt av både personal o barn..

när han kommer hem från dagis sover han middag...sen får han lite mellis..

Mattias kommer ju hem 5 nu om dagarna så vi äter middag då..

Annat som händer här e att vi ska byta tak på huset.. börjar med det om 2 helger.. för nästa helg e det mattias födelsedag..



bjuder på en bild från igår..