TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

Middagsbjudning

Kategori: Middagstips!


I morgon ska vi ha underbara Nilla här o hennes fina fina Linnea..

Ska bjuda på middag..

tänkte en enkell tre rätters..

Till förrätt champinjonpitattas..

Huvudrätt.. Fläskfile med dushespotatos o svampsås

efterrät.. Mär marränger o sötad matlagninsyughurt



Idag provade vi göra pitattas.. mmmmmm fyfarao vad gott,,,




till detta gjorde jag en kall sås av matlagningsyughurt salt o rå rödlök.

Lite av varje.

Kategori: Detta har hänt idag

Jag satte mej o ritade upp en ritning på utbyggnaden som vi ska göra.. tänkte att ehh jag gör ett försök.. det kan väl inte vara så svårt..

1 meter ska vara 1 mm typ .. så jag satte mej o ritade... såhär blev resultatet..
Blir det inte godkänt får någon annan göra det..




var inte så svårt.. nu får vi se om det verkligen var så enkellt eller inte..



























Ja o tatueringen e påbörjad..

Billiga resor

Kategori: Detta har hänt idag

Pga allt som hänt kommer vi boka en sista minuten resa i mitten på juli... Så någon gång under Augustis tre veckor sticker vi utomlands... var det vet vi inte riktigt ännu..  men det e nästan alltid samma hotell som finns tillgängliga på sista minuten..

Gran Canaria

http://www.fritidsresor.se/resa/spanien/gran-canaria/bahia-feliz/blue-village-las-pitas/bilder?season=sommar-2012#page-scroll

http://www.fritidsresor.se/resa/spanien/gran-canaria/puerto-rico/lagenheter-heliomar/?season=vinter-11-12&dDepDate=2012-04-07&depCode=CPH&period=8&source=lms&lmsCode=L&bookingCode=&utm_source=&utm_medium=&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=&q=9ba2ba952bdc4ddfb1375d1dcfb589c4

Mallorca

http://www.fritidsresor.se/resa/spanien/mallorca/alcudia/blue-village-alcudia-pins/?season=sommar-2012&dDepDate=2012-04-21&depCode=CPH&period=8&source=lms&lmsCode=L&bookingCode=&utm_source=&utm_medium=&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=&q=8b7b0cea52224a3697e4fae8e6968cc8

Cypern

http://www.fritidsresor.se/resa/cypern/agia-napa/lagenheter-panthea/bilder?season=vinter-11-12#page-scroll







Ja några av dessa blir det nog..
Nu har jag något att längta efter..

Och denna gången ska Gabriel få följa med..

orkar inte..

Kategori: Detta har hänt idag

Tänk framåt säger dem. Men jag tänker. o jag känner att det e så långt dit. Vissa dagar orkar jag inte ta en dag i taget ens. hur ska jag då kunna tänka på det som ligger framåt.

Jag och mattias har en del planer för sommaren, men det känns som om man aldrig kommer komma dit.

Ska fixa håret idag..

Kategori: Detta har hänt idag

Så här ser det ut nu...



hemskt...


men nu ska det fixas

Missfallet e över

Kategori: graviditet nr 2

Ja missfallet e över för denna gången..
I fredags låg jag till sängs hela dagen så kroppen skötte det som skulle skötas..

o idag e det ganska lite blod som kommer..


Om 3 veckor e det dax för efterkontroll... sen ska jag börja min missfallsutredning..

fotboll..

Kategori: Detta har hänt idag

Gabriel blir 4 i år.. o här där vi bor så kan man börja på knatteboll då..
så jag ska ringa på tisdag o boka in Gabriel o hans bästa kompis på fotboll..

Ja dåså..

Kategori: Allmänt

Då var det över för denna gången..

Nu ska bara kroppen återhämta sej..


Snart e det tatueringsdag... 11 dagar kvar..

Vilken härlig dag

Kategori: Detta har hänt idag

Har varit på cykeltur mellan Bromölla o Nymölla..











Tror vi var borta i 3 timmar... Hem o lagade middag... ja det var inte så mycket med gabriel då.. hann inte bli mycket mat innan han somnade vid matbordet..


Tisdag..

Kategori: Detta har hänt idag

Då ska jag in på csk o prata om hur jag ska göra.. ta bort fostret direkt eller vänta.. Det lutar åt att jag vill ha ut det direkt... förra missfallet väntade vi 7 veckor.. inget hände... så denna gången vill jag inte vänta så länge med att ha en död bebis i magen..

sen ska jag diskutera lite angående RH negativa sprutan som jag faktiskt inte fått sen missfallet innan gabriel.. o som ni alla vet kom ju gabriel till..

sen ska jag kolla med om jag eventuellt har överaktivt immunförsvar.. jag e ju aldrgi sjuk... o det stämmer bra in om man läser om det.. o då finns det en corticontablett man äter för det..

Då e det barnläkaren idag

Kategori: Gabriel

Gabriel ska på återbesök till sin barnläkare... Idag får vi provsvaren på blodproverna vi tog för 3 veckorsedan ang tillväxthormoner

Hoppas verkligen vi kan börja så snabbt som möjligt med att ge honom extra hormon.. han behöver ju verkligen växa till sej lite..

4 år o bara 90 lång..

e va. anonym?

Kategori: Detta har hänt idag

Missfall..Igen

Kategori: graviditet nr 2

Skulle vara i 7+5 idag..
men med min vanliga otur.. dött foster..

Nej nu blir det inga fler graviditeter.. Vill inte mer.. orkar inte mer..
 ge inte uåå säger många?? vaddå ge inte upp.. jag ger väl inte upp bara för att jag inte vill o orkar gå igenom sorg varenda jävla gång.. jag har en.. får räcka med det.. får vara dubbelt så glad över honom istället..

Bröllop

Kategori: Detta har hänt idag

Var ute och åt igår.. vi firade ettårig bröllopsdag..


tänk att det redan gått ett år..

O snart har vi tisdag igen.. då blir det nytt vul..

Jag o Gabriel har ni fått våra O.P dräckter

Kategori: Detta har hänt idag

oh.. vi älskar dem