TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

Nu kommer sommaren..

Kategori: Vardag

Ja det har den verkligen gjort.. vilken dag..


Grinden och Trappan blev klart..


Vi har varit ute Hela dagen.. Tackar för körsbärsträdet som skuggar så bra


Det lyckliga barnet..


Han har även fått upp den 5e tanden idag..

Gabriels dagbok 29Maj 2008

Kategori: Gabriel

Idag e det din månadsdag. Den började dock inte så bra. När jag kom in till dej denna morgon var allt kaos. Du hade tröttnat på att andas. Ditt syre och din puls sjönk om och om igen så de beslöt sej för att en respirator skulle sättas in. Nu får du vila dej från det jobbiga. Koncentrera dej på att växa och bli stor nu min fina pojke!!

En annan som hände var att du fick åka ambulans en gång till. Denna gången ner till Lund. Ja så får vi se hur länge vi blir kvar här. Mamma bor här nere hos dej och pappa e här om helgerna. Han e ju duktig och jobbar ihop pengar dem andra dagarna.

Det blev en ganska jobbig dag för dej. Blev stucken många gånger för du ville inte hjälpa till med att få dit en ny nål i din hand. Dina värden e iaf stabila nu. Så snart hoppas vi på att du e ditt vanliga jag igen.

Min vackra gabriel. Du är mitt allt../ Din mamma




Ja detta skrev jag i Gabriels dagbok för ett år sedan.

FREDAG...

Kategori: Vardag

Idag e det fredag.. skönt... eller nja.. skitsamma.. alla dagar e likadana..

Ska ner på ryggbehandling om ca 1.5 timme.. Isabell kommer hit o passar gabriel.

Annars vet jag inte direkt vad som händer idag..

Jag söker efter THK smycket

Kategori: Allmänt

Tro hopp och Kärlek.
Jag vill ha ett fint sådant.. Inte bara i guld eller bara i silver..  var hittar man det tro

Nu åt han..

Kategori: Vardag

Efter en runda i affären provade jag igen att ge honom lite mat. Och denna gången var det slurk ner i magen.. 3e försöket,.. Ja han borde ju vara hungrig. klockan halv 7 åt han frukost.. o nu kvart i 12 så åt han 1.5 dl mat +1 dl efterrätt.. duktig kille.. nu ska vi säkert snart se att han går upp massor i vikt med..

Dietisten

Kategori: Gabriel

Jag o Gabriel var hos dietisten fär någon dag sedan. Vi skulle prata angående problemet med gabriels viktuppgång..

Vi pratade lite o hon tittade på Gabriel när han lekte.. och hon konstaterade att han var en välligt glad o go kille. han e varken grå i huden eller trött.. (hon trode visst att vi inte gav honom mat eftersom hon påpekade det) men men

Gjorde en vägning och han e nu uppe i 6960 så nästan exakt 7 kilo.. det tyckte hon var bra..
dessutom e han nu uppe i den första linjen i kurvan på längden med sina 66 cm..

egen mat..

Kategori: Vardag

Gabriel ha då ätit burkmat hela tiden, men nu kände jag att det e dax för honom att få hemmalagad mat.. så i går stod jag i köket o gjorde en fiskrätt en kycklingrätt och en pasta o köttfärsrätt..

hällde upp 125ml i fryspåsar o frös in. Blev en hel ica kasse med mat. haha..

Jaja till då problemet.. han vill inte äta den.. Han kläks o fräser o kräks.. hmm fasst det e större bitar i burkmaten så det e inte bitar som e problemet..

Ja det e väl bara att bjuda honom på samma mat varje dag tills det går ner. Äter han inget nej då får han bara vällingen för jag erbjuder honom inte annan mat..

e min mat så äcklig,,

Dop..

Kategori: Familjen

Gabriels kusin Isabell har döpts idag..


Isabell Linnea Veronika


Tack för en fin dag med god mat och fint sällskap..







Hälsade på gammelfarfar o gammelfarmor innan vi åkte hem
(elsa begravdes samma dag som gabriel kom. Bara ett par timmar imellan)

här har ni nostalgi från min tid..

Kategori: Allmänt

bra dag

Kategori: Vardag

Gabriel åt gröt till frukost.. bra bra..
sen völling under dagen.. o ikväll åt han minsann 125 ml barnmat.. underbart.. kanske börjar ta slut på matvägrandet nu..

Ja o han klättrar överrallt..  han e överrallt.. HAN E UNDERBAR


Jag älskar dej

Kanske ska ta o avsluta...

Kategori: Allmänt

.. bloggen. verkar inte vara någon direkt som läser den.. känns som om jag skriver för mej själv.
Kanske ska sätta lösen o ha den helt för mej själv som en Minnes dagbok.

fredag och lördag..

Kategori: Vardag


LillMannen han ska kliva på allt nu för tiden.. Dock så händer det små snesteg ibland o han ramlar..




bild från i fredags.



Satt ute i det fina vädret. Gabriel gillade att titta på traktorer, lastbilar, motorcyklar o bilar.


fick ta på luvjackan.. blev lite blåsigt.. sen kom Isa


Gabriel älskar sin Isa..


Älskar dej min plutte

lägg gärna ett bud

Kategori: Allmänt

håll igång..

Kategori: Vardag

Nu har jag kommit igång med mitt pilleri..





dålig..

Kategori: Vardag

Ja det e lite dålig uppdatering..
Gabriel har varit sjuk helgen som varit o in på veckan.. han matvägrar vilket oroar mej lite då han redan e under "normal kurvan" men men.. var på bvc i dag.. han väger 6670 o e 66 lång.. Vilket gör honom till en liten grabb.. så kan itne tycka han väger för lite om man kollar till längden. Just nu e det bara välling o yoghurt som går hem. ja e ju bättre än ingenting alls. Vatten får jag oxå i honom, men det e just när det kommer mat. då stänger han inte munnen så allt rinner ut..

Ser 2 bulor uppe i tandköttet så misstänker att nya tänder e påväg o då vet jag att man kan bli tramsig med diverse saker.  Bara att kämpa på-- snart blir det bättre tider igen.. men vägen dit e sååååå dryg när han inte vill äta..

Jobb: diskare,, hmm

Kategori: Gabriel

min underbaraste..

Kategori: Gabriel


det finaste leendet jag vet

Mina första..........

Kategori: Allmänt


Beställde hem lite smycketillverknings tillbehör.. jag behöver ju en hobby.. och såhär blev mina första örhängen.. faktisk nöjd

min egna lilla sälunge!!!

Kategori: Gabriel



film

Kategori: Gabriel

ställde sej upp..

Kategori: Allmänt

I morse hörde jag gabriel ropa Mamma mamma många gånger på raken.. tänkte jaja han ligger väl bara o mammar som han brukar utan att det direkt betyder något.. Tittade bort mot sängen o då STÅR HAN UPP o tittar på mej... blev så paff.. hade då varken telefonen eller kameran brevid mej så blev tyvärr ingen bild..

bilder från dagen

Kategori: Vardag




kram på er alla...

KOmmentera gärna--

en underbar 1a MAJ..

Kategori: Vardag




staketet e sågott som klart.. bara småliret kvar


Massa skoj i sandlådan.. Nu ska vi med bygga en..



Gabriel hade kräkt ner sina kläder så vi passade på o få på honom en av isabells klänningar haha.. Min prins(essa)




Tacl för idag kära vänner o familj..