TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

Storstädning...

Kategori: Detta har hänt idag

Japp det e vad som gäller denna veckan..
I går tog jag köket.. blev så fint så..  Idag e det matsal o tvrum o toalett som gäller..
i morgon ska jag jobba så då blir det ingenting..
men på fredag blir det hall och ovanvåning.. Jag kan ju inte göra allt på en enda gng för då har jag ju inget att göra sen. haha..

Ska iväg till elgiganten med idag o köpa ett fäste till tvn så vi kan hänga upp det på väggen.. Sen ska jag inom affären med o köpa våtservetter med fönsterputs på.. för dem nya fönsterna e så fruktansvärt dammiga.. man ser ju inte igenom..


Ja så denna nästintill lediga veckan har blivit en städvecka..

Nu e fönstret uppe

Kategori: Vårt hem

Då sätter vi igång

Kategori: Vårt hem



Mattias e iväg just nu o köper lite kilar o vattenpass.. sen när han kommer hem så sätter vi igång..
Kommer efterbilder när dem nya fönsterna e uppe

Jobbhelg.

Kategori: Vardag

snart ska jag bege mej till jobbet.. ska bli skönt att jobba efter några dagar ledigt.
jobbar till 9.30 i morgonbitti.. sen e jag ledig under lördagen sen börjar jag igen 11 på söndag

vill inte vänta längre..

Kategori: Filmer...

tur jag har boken..

Då var samlingen i full gång..

Kategori: Filmer...



ettan har vi haft hemma i några år. men det e först nu Gabriel tittade på den.. o han älskade den.. så vi bestämde oss för att samla hela serien.. Så nu e två stycken till på väg.

Köpte två stycken för ett par veckor sedan, men det blev fel.. så det blev Ettan o Tvåan i seriedelen istället, men Gabriel älskar dem med




ja så nu blir det två nya filmer i månaden tills samlingen e klar.

Nya fönster

Kategori: Vårt hem

På söndag ska mannen o svågern sätta upp dem nya fönsterna som vi äntligen fått hem..

Jag har världens finaste grabb

Kategori: Detta har hänt idag



Älskar dej

funkar det

Kategori: Detta har hänt idag

?!?!



har lite problem med att få fram blogguppdateringarna till fejjan..

Ja då var det väl ute då?!

Kategori: graviditet nr 2

Åkte in klockan 8 på csk idag tillsammans med mattias. Pratade med sköterskan. fick alvedon o några andra piller.. Sen fick jag lägga mej ner o få 4 piller uppstoppade..

efter 2 timmar började jag blöda.. Åt lite fika sen körde vi hem.. Blödde JÄTTEMYCKET dem första 4 timmarna hemma. Kom stora rejäla klumpar..

sen lugnade det ner sej.. kramperna i magen har slöppt o blöder ganska lite. så det blir nog inte så lånvarigt denna blödningen. Hoppas bara allt kommer ut.

Om två veckor ska jag göra ett gravtest för att se om det e negativt. Och är det så.. ja då sätter vi igång igen.

Baka

Kategori: Vardag

Tänka baka massa bröd idag faktiskt...

var inte såhär det skulle bli

Kategori: Allmänt

det var ju inte såhär det skulle bli... det var ju en levande bebis man skulle se i magen... inte en död.
men efter 3 veckor nu o inget här hänt så e det dax att få ut den.... det enda jag vill e att vara gravid igen.. o att vi får våran bebis.. o ett litet syskon till sonen..

vill inte vänta..

Älskar dej. Det absolut vackraste o finaste jag vet.

Kategori: Gabriel




Kan jag inte ge dej ett syskon underbara pojk så har vi iaf varandra... Jag kommer inte kunna älska dej mer än vad jag gör... Kan man älska en till lika mycket?!

idag kommer dem...

Kategori: Familjen



Älskade lillebror o Lillasyster..
kommer bli en mysig dag här hemma.

Först ska vi äta varm smörgåstårta som jag gjort.. sen sitta o prata o mysa..
sen när niklas kommer hem så blir det att beställa nått gott till ikväll.
tror det lutar åt planka.  

så lycklig att ni kommer hit idag..



då var det över

Kategori: Detta har hänt idag

Fostret levde inte denna gången heller... så fick nu abortpiller med mej hem som jag ska ta på söndag... sen ska jag in på tisdag o blöda ut det... så nu e det över kan man säga..

Då e det bara att hoppas på att jag blir gravid snabbt igen..

Vill egentligen inte dit o ligga där o streta...

Kategori: Allmänt

Vill inte se den en gång till.. Vill egentligenbara åka dit. få en tablett så kroppen stöter ut det döda fostret.
Lägga sej där o streta o se den död en gång till e inget som lockar faktiskt.

Mina 5 hjärtan

Kategori: Familjen

Utan er e jag inte hel..
Älskar er



Ni e dem viktigaste för mej. i hela världen.. alltid..

30 års present till min man..

Kategori: Vardag

Passa de på att klippa till med en rejäl present i år..
en 46tums led tv från samsung ska han få..

nu har jag lite problem med att välja hyllor som vi ska ha under.. Ska bli skönt att slippa bänkarna på golvet..



en ledig dag

Kategori: Detta har hänt idag

Jag har jobbat så mycket dem sista 3 månaderna.. Juni juli har blivit över 180 timmar o augusti kommer med bli över 180 timmar.. o idag har jag en ledig dag.., men jag känner att jag inte alls kan njuta av den..

just nu känner jag bara att allt ska vara över så man kan börja om igen... komma tillbaka lite till planerna o lyckan över att skaffa ett syskon till Gabriel..


tiden..

Kategori: Detta har hänt idag

vet inte hur jag ska klara av denna väntan... fan.. fixar inte detta...

Man får vara nöjd med det man har..

Kategori: Detta har hänt idag

Låta kroppen nu sköta detta, sen på det igen..

Tack älskade familj..


en underbaring har jag fått iaf..

Blir ingen bebis denna gången

Kategori: graviditet nr 2

En liten 3 mm foster utan hjärta.. Läkaren tyckte att jag inte skulle ge upp..en jo.. I v 8 ska den vara minst 13 mm o ha hjärta... Ta några cigg o gråta ska jag göra nu

invänta blödning.. eller boka skrapning...

sen på det igen..

i morgon e det dax...

Kategori: graviditet nr 2

slutar kl 8... ska då köra hem o hämta mannen min för att sedan åka på vul o kolla på bebis i magen..
hoppas på att man ser en liten sprattelgubbe med tickande hjärta...  Varken mer eller mindre ..

vecka 8

Kategori: graviditet nr 2

I magen:

Fingrar och tår börjar att synas. Armarna blir längre och kan röra sig vid armbågen. Benen kan röra sig vid vristen. Ansiktet fortsätter att utvecklas. Näsan, överläppen och ögonlocken bildas. Hjärtkonstruktionen är utvecklad och blod börjar cirkulera i ett primitivt blodomlopp. Matsmältningssystemet fortsätter att utvecklas - speciellt tarmarna. Knopparna som kommer att bilda barnets könsorgan är synliga men de har inte utvecklats till manliga eller kvinnliga könsorgan än. Bröstkorgen växer och sträcker ut embryot. På framsidan av ryggmärgen börjar kotorna att utvecklas och från dem växer benbågar bakåt som omsluter och skyddar den ömtåliga ryggmärgen.

 

Huvudet är groteskt stort i förhållande till den övriga kroppen. Embryots tillväxt sker hela tiden från huvudet och nedåt. Inte förrän långt senare i livet kommer kroppen riktigt ikapp. Hos en nyfödd bebis utgör huvudet en fjärdedel av kroppslängden. Hos en vuxen människa utgör huvudet bara en åttondel av kroppslängden. Händer och armar utvecklas fortare än ben och fötter - en skillnad som består även efter födseln. En bebis lär sig att använda sina händer och armar långt innan det kan krypa eller gå.

Från och med nu kan man mäta den exakta längden med hjälp av ultraljud. Hjärtat slår med cirka 140-150 slag per minut. Livmodern har vuxit till storleken av en grapefrukt ungefär. Innan graviditeten var den stor som ett päron.


Mamma:

Många gravida börjar känna avsmak för viss mat, tobak och alkohol. Håret kan kännas mer svårskött än vanligt. Vissa kvinnor upplever att de får tjockare och blankare hår under graviditeten. Ökade flytningar är också vanligt förekommande. Det är helt normalt så länge det inte kliar eller gör ont. Om du får blödningar bör du kontakta en barnmorska eller kvinnoklinik. Ofta är det inget farligt men det kan vara en förvarning om missfall.

Partner:

Se till att din gravida partner får vila ordentligt. Tröttheten under den första trimestern är svår för de flesta kvinnor. Låt henne gå till sängs extra tidigt medan du tar hand om läggningen av de andra barnen. Eller gå upp lite tidigare och förbered frukost så hon kan få sova någon timme extra. Hon kommer garanterat att uppskatta det.