TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

hej alla bloggläsare

Kategori: Allmänt

Då jag snart går in i vecka 15 i min graviditet så kommer jag snart att lägga upp bilder på magen. Men då jag tycker att sånna bilder känns ganska så privata så¨kommer jag vilja veta vilken som har tillgång till min blogg.. Man får ju en del elaka kommentarer av en del anonyma idioter o dem vill inte jag ha kvar som läsare... Därav att inom kort så kommer även denna bloggen att få ett lösenord.

Dels för att jag vet att vissa tar bilder på tex gravid magar o även bilder på barn.. Och bilder på barn kommer ju troligtvis längre fram.

Så dem som vill ha lösenord får gärna MAILA mej på


[email protected]

och i det mailet ska det innehålla..:

ditt namn
var du bor
Vilken relation till MEJ du har
Varför du vill forsätta läsa
Vilken blogg/Sida på internett du själv använder dej av

Kanske kanske

Kategori: Allmänt

Har precis suttit i telefon med en som jag jobbat hos förut. Och hon och jag skulle vilja jobba tillsammans igen.. Får se om företaget går med på det bara.. för då blir det så att jag åker upp dem ca 30 milen o e där 1,5 vecka.. sen kommer jag hem o e hemma 1 vecka.. sen upp igen osv osv.. ja tills jag ska vara mamma ledig..

HOPPAS det blir så nu som vi vill..

fick inte,,,

Kategori: Allmänt

det jobbet jag gått brevid för.. var en kille med som gått brevis o såklart ville brukaren ha en kille istället för en tjej eftersom han e kille själv så så..

hur ska det nu bli med mammapengar då.. kommer få pengar som en looser sen när man går hemma.. typ ingenting..

Får jag en son..

Kategori: Allmänt

Ska han fan heta ALVIN...

kan man INTE älska dessa chipmunks

dem viktigaste i mitt liv

Kategori: Kärlek

image683
det e min man o min underbara vovve..

o snart komemr det en bebis med..

nu vill man....

Kategori: Graviditeten

bara att veckorna ska gå lite fortare .. iaf tills den 20 februari då vi får se den lill* bebisen i magen.. Undrar hur h*n mår?

vad tycker ni om tygblöja?

Kategori: Graviditeten

 
Vår klassiker nu i Newborn-storlek Artnr:1005 Beskrivning:

Imse Vimse formsydd flanellblöja är tillverkad av 100% ekologisk bomullsflanell. För de allra minsta finns nu vår blöjklassiker i Newborn-storlek. Den har samma fina egenskaper som sin större förlaga; det isydda flanellinlägget för högre uppsugningsförmåga och mjuk resår i benen för bästa passform.

Någon av våra populära Imse Vimse blöjbyxor används utanpå och håller barnet torrt, finns från storlek Prematur 2-4 kg.

Blöjan hängtorkar snabbt på 8 timmar, vilket är bra för familjer som inte har torktumlare.

Storlek: Passar barn mellan ca 2-6 kg
Tvättråd: 60ºC-90ºC. Ej sköljmedel, kan torktumlas
Förpackning: 1-pack eller 4-pack
Färg: Natur


vi e lite fundersamma

Kan någon hjälpa mej??

Kategori: Allmänt

Var hittar jag denna film?

vecka 14

Kategori: Graviditeten

Nu är fostret sju till åtta centimeter långt och väger ungefär 23 gram - som en halv banan. De fingeravtryck som ditt barn kommer att bära resten av sitt liv är redan på plats. Om du trycker försiktigt på magen så att bebisen kan känna det, kommer den förmodligen att göra samma rörelser som en bebis som söker efter bröstet.

fetal development at 13 weeks
Om din bebis är en flicka, så har hon ungefär två miljoner ägg i sina äggstockar nu. När hon är född, kommer de att ha halverats till cirka en miljon. Antalet ägg kommer sedan att fortsätta minska och när hon är 17, kommer hon att ha ungefär 200 000 ägg.

För din del, har det kanske börjat lätta nu. De flesta kvinnor upplever att graviditetssymptom som att behöva kissa ofta, utmattning och illamående minskar under andra trimestern. Din mage är såpass stor att folk ser att du är gravid, men har ännu inte blivit så stor att den är i vägen. Brösten har redan börjat producera kolostrum, även om det är flera månader kvar till födelsen ännu.

sista dagen i vecka 13

Kategori: Graviditeten

Vecka 13 - 19 jan - 25 jan 2008
Kroppen: Nu är gränsen för den andra trimestern och då är det rimligt att gå upp 300-400 gram/vecka. Nu brukar illamående och den värsta tröttheten avta. Vissa kan redan känna fosterrörelser, men det är ganska ovanligt. Det är svårt att urskilja fosterrörelser från vanligt bubbel i magen. När man ligger stilla i sängen kan det vara lättare, känner man ett litet sprattel en bit nedanför naveln och det inte åtföljs av något kurrande ljud är det mycket troligt att det är just fostret som rör sig.

Fostret: Benvävnad skapas och revben kan ses på ultraljud. Fostret kan öppna och stänga sin mun, suga och svälja, gäspa och sträcka på hela kroppen. Lungorna är färdiga och fostret börjar röra på bröstkorgen som om det andades, men syret kommer genom blodet. Att fostret tränar att andas i vatten är bra för lungorna, från samma ögonblick barnet kommer ut och navelsträngen klipps av så måste andningen fungera perfekt. Vattnet trycks ut ur lungorna precis vid förlossningsögonblicket och från att vara vattenvarelse börjar barnet andas luft genom munnen och näsan.

Egna anteckningar/bild: [Redigera]

20 Januari. Tog en bild på magen. För jag tycker
det börjar växa till sej lite nu, Men det kanske
bara e inbillning. Ska ta en ny i v 15 och gämnföra

23 Januari. jahopps. Det händer då inget nytt här.. allt e som vanligt.. börjar bli mindre trött det e ju alltid bra.

25 Januari. Glukosbelastning. Lite nervös för hur den där blandningen ska gå att dricka, men såklart gick det hur bra som hellst.. dock skulle jag tagit med soda streamern så jag hade fåptt lite bubblor i sockerdrickan haha.. värdet var 7.1 vilket var bra

26 januari. ja då var det sista dagen i vecka 13. Skönt att komma in i den Andra trimestern nu. Det ska jag o mattias/pappa fira med TACOS ikväll... mums mums..

Ja annars har väl denna veckan gått ganska fort.. tycker itne det har hänt något speciellt o inte har jag känt något speciellt heller.. Men men.. allt kommer säkert senare..

haha lite kul

Kategori: Allmänt

då jag kan vara lite moraltant ibland



Pris: 95 kr/barn för 3 timmars lek
Vuxna och barn under 1 år gratis.


finns det vuxna under ett år???

dem som sa att det var super äckligt..

Kategori: Graviditeten

ja dem har nog inte fått något äckligt i sej..

för detta var ju ingentin.. typ som vanlig sockerdricka fast utan bubblor.. haha

7.1 var värdet iaf så ingen diabetes här inte



klockan 8.00 i morgon

Kategori: Graviditeten

ska jag ner till vårdcentralen.. barnmorskan.. så ska vi göra den dära hemska glukosbelastingen.. har bara fått höra HEMSKA saker om den så jag har inga goda förväntningar om morgon dagens förmiddag..


bildkollage

Kategori: Vårt hem

Det första vi gjorde när vi flyttade in var att måla om i tv rummet. Det var mörk ogömt målat och kändes allmänt dystert ut

image678




När vi var klara med det rummet så blev det dax för sovrummet.. hehe behöver jag berätta varför vi ville göra om detta rummet??

image679



sen kom sommaren och vi hade MASSOR att göra i trädgården.. Dock inga bilder på utomhus förändringarna här i detta kollaget..




Och efter sommaren ville vi ha ett nytt kök.. Dock finns det lite kvar att göra som ni kanske ser..

image680














såhär ser tv rummet ut just Nu.. med möblemang o allt. hmm kristallkronan ska vara i matsalsrummet sen.. men just nu har vi inte börjat göra om det ännu..

image681image682

detta är KÄRLEK

Kategori: Allmänt

Jag tänkte jag skulle göra ett litet Kollage

Kategori: Vardag

PÅ sakerna vi har fixat om här i huset?! kan väl vara trevligt att se gott folk..

eller vad säger ni?

jaha.. så var det med det..

Kategori: Vardag

började med att bryna steken.. häla på lite vatten o hålla den under uppsikt i ca 2.5 timme.. skala potatis..
o så blir det ju den där GODA såsen av grädde stekskyn och salt och peppar..

Kul då att sambon kommer hem lite tidigare o har SPYTT på jobbet.. "jag e magsjuk"


stackars nutte.. men så var det med denna lyxmiddagen.. kändes faktiskt inte alls gott att äta den själv..



Lagar mat ute

för att

Kategori: Allmänt

ja jag har kommenterat ett par ggr men du har plockat bort mina kommentarer varje gång så varför kommentera när de ändå blir bortplockade

denna kommentaren fick jag nytt...


Jag kan ju passa på då att säga att dem som kommenterar anonymt tar jag bort..

dessutom tar jag bort dem som e otrevliga..

ni e så dåliga,,

Kategori: Allmänt

på att kommentera så jag nästan skäms över er.. haha..

Nu ska

Kategori: Kärlek

Jag lägga mej i Min och älsklingens stora säng som han värmt upp till mej.. Lägga mej tätt intill o bara känna Kärlek..

Älskar dej Mattias

jA DÅ..

Kategori: Allmänt

har jag lekt ihop en ny design.. kanske inte en av dem bästa men den får gå sålänge.. har ont om ideer.. haha

Tog mej ett ryck..

Kategori: Vardag

haha ja det gjorde jag.. O läste hela bloggen från NOLL.. oj jösses vad jag skrev förr i tiden hahah.. Blir itne alls lika långa inlägg nuförtiden.. o inte heller lika ofta.. men men så e det.. man har mindre kul på vintern.. haha

nej jag får väl ta o skärpa mej.. Göra om en design igen eller nått.. såhär kan det ju itne vara..

Puss på er..

Tanja löper nu

Kategori: Tanja

menstruation


första löpet på lillvovven.. Får hålla koll på henne nu ute så hon inte blir parad.. hon e ju inte ett fyllda ännu



image674

JAG HÖR JAG HÖR.

Kategori: Graviditeten

Daboom daboom. hörde min bebis precis med min doppler.. ganska svagt så ska vänta några veckor innan jag spelar in.. nu ska jag bara njuta av ljudet av daboom

sista dagen i vecka 12

Kategori: Graviditeten

Här kommer en sammanfattning av veckan som varit


Vecka 12 -

Kroppen: Risken för missfall minskar nu. Av de missfall som inträffar så sker drygt 90% före utgången av vecka 12. Om du skulle få en mindre blödning betyder det inte att ett missfall är på väg. Om det inte är blodfärgat eller rinner så kan det bero på andra orsaker som t.ex lågt liggande moderkaka. Om moderkakan är placerad långt ned mot livmoderhalsen kan det uppstå en liten blödning från kanten av moderkakan.
Placeringen av moderkakan kan ses med hjälp av ultraljud, på de flesta brukar den dras uppåt i takt med att livmodern växer och då slutar dessa mindre blödningar. Under de tre till fyra sista månaderna ska du däremot söka läkare även vid smärre blödningar.

Fostret: Fostret är 9 cm stort och väger cirka 15 gram. Moderkakan tar över näringstillförseln till fostret ungefär vid den här tiden.
Fostret börjar röra sig spontant, vrider på huvudet, hickar och rör på fingrarna som dessutom har fått fingeravtryck. Nu börjar fostret också reagera på mammans lägesändringar.

Egna anteckningar/bild: [Redigera]

13e Januari: Ja då var det in i gravidvecka 12 i dag. Känns skönt att ha kommit hit.. I dag har det varit kalas för Kusin Matilda. Hon fyller 3 år i dag. Massa goda kakor.

15 Januari: Lånade stetoskopet utan fredrik/farbor. men man kunde inte höra något annat än bara bubbel. haha. men men. Inga direkta symtom heller. dem försvinner väl i början man känner mest kanske. men man ser ju att magen börjar forma till sej lite mer.


var ute på nätet o letade efter dopplar (en apparat som man kan höra fosterhjärtat med) så den ska väl komma inom en vecka..


17 Januari: Fick hem dooplern.. Men hör ingenting eller jo.. swichande ljud bara. Faktiskt så har jag inte känt av graviditeten alls på flera dagar...

18 Januari: I dag e det fredag. Och jag ska jobba på mitt nya jobb för första gången själv. Ska bli spännande. Skönt att ha något att göra i dag. ´snart söndag igen o denna veckan har gått jättefort.

19 Januari: Ja då var det sista dagen på v 12 i dag.. Känns bra faktiskt.. Synd bara att det med dopplern inte funkade ännu. man blir ju lite smått orolig.. har dessutom knappt kännt någonting denna veckan.. men blöder inte iaf så.. 30% av graviditeten e iaf avklarad.. känns bra..

har fått reda på i dag att dem swichande ljuden från doppler är navelsträngen som låter.. hehe ganska kul..

hajjs..

Kategori: Graviditeten

har fått dopplern nu.. men hör dock ingenting ännu.. tycker mej höra svichande bara.. precis som det bara prattlar förbi.. men det kan vara inbildning hahaha

får kanske vänta en vecka till








Uppdatering

har tagit reda på vad det swichande ljudet från dopplern betydde.. Det e navelsträngen som låter så.. bra då vet jag det..

så gott som klart..

Kategori: Vårt hem

Bara småsaker kvar nu..



Såhär såg det förfärliga köket ut innan..

image670





såhär ser det ut nu..



image671image672

som ni ser finns det lite kvar att göra, men nu kan vi iaf laga mat...







image673
här ska ett valv upp.. sen tapsering av det rummet där inne.. det ska bli matsal..

hoppas den kommer snart

Kategori: Graviditeten

Angelsounds - lågintensiv fetal doppler.

Änglaljud från din bebis i magen!  


1. Med denna ultraljudsutrustning i hemmet kan du under din graviditet lyssna till underbara ljud från din bebis i magen i din egen hemmiljö.

2. Du kan höra hjärtslagen på fostret och följa dess utveckling.

3. Med den medföljande kabeln kan du ansluta Angelsounds till din bandspelare och spela in hjärtslagen. 

4. Spela in ditt eget hjärtljud under din graviditet och spela upp det för din bebis, det sägs att ljudet gör din bebis lugn.

Behovet av en hemmonitor:

Den huvudsakliga användningen av en fetal ultraljudsmonitor är att lyssna på fostrets hjärtljud och kunna ha en egenkontroll. Normal hjärtfrekvens hos ett foster är mellan 120-160 slag/min. Genom att lyssna till fostrets hjärtrytm har man möjlighet att upptäcka förändringar i hjärtfrekvens och därmed ha en större egenkontroll under sin graviditet. AngelSounds är enkel att använda. Fukta proben med vatten, olja eller elektrodpasta som finns på Apoteket. Slå på AngelSounds och leta upp bästa punkt där fostrets hjärtljud hörs bäst. AngelSounds får inte användas före v.12 eftersom hjärtljudet då är alldeles för svagt att uppfattas med de relativt svaga dopplerpulser som sänds ut.

sista dagen i v 11

Kategori: Graviditeten

Vecka 11 - här kommer en sammanfattnig om veckan som varit



Kroppen: Nu är det möjligt att ta reda på om det blir en pojke eller flicka. Tekniskt sett är det möjligt att ta reda på det tidigare genom ett blodprov, men denna teknik är alldeles nyupptäckt och har inte börjat användas ännu. Tekniken går ut på att embryots celler blandas med mammans blodomlopp redan tidigt i graviditeten och då kan man se om en Y-cell (för pojkar) finns med i blodet.

Fostret: Huvudet är nu rundare och ögonlocken är tydligare, de har redan öppnas och kan slutas vid beröring. Händerna kan också stängas vid beröring. Nu är fostrets alla viktiga organ i stort sett färdiga och ska bara växa i storlek.

Egna anteckningar/bild: [Redigera]

6e Januari: Ja då har det gått ytterliggare en vecka. Då är man inne i vecka 11 i dag. Känns helt sjukt bra. haha.

7e Januari: Det enda man tänker på nu e inskrivningen. Man längtar som bara den. Ställde mej på vågen oxå i dag.. haha.. har gått ner 4 kilon. kan ju inte vara så bra??

8e Januari: Ramlade i trappan i dag.. svettad gråter o spyr av rädla. Som tur e gick allt över och smärtan i ryggen med.. Nu känner jag växvärken precis som vanligt

9e Januari: Måste bara skriva en gång till ju att nätterna e jobbiga. Magen kniper o brösten ömmar o mannen min snarkar usch usch usch.., men sen när han gått till jobbet så går jag över på hans sänghalva o somnar o sover till 10 ca.. haha


10e Januari: Natten till i natt har varit den första sedan jag blev gravid som har varit bra. Jag bytte ut mina kuddar så jag kom högre med huvudet o då blev allt genast mycket bättre. Vaknade dock med näsblod. hehe..

Ja då var det inskrivning i dag 10.00.

Ja den gick väl sådär. Alla värdena var bra förutom blodtrycket. Det är för högt. Så får börja äta sundare kost o så nu. dessutom kanske röra på mej lite.

11e Januari: Har fått lite oro angående vikten o så. Tänk om bebben inte vll vara kvar i min mage pga att jag e överviktig???

12e Januari: Då är det sista dagen på v 11 i dag. Denna veckan har inte gått så fort tycker jag. Fortfarande lite besviken från inskrivningen då min barnmorska e puckad i huvudet tycker jag.. men finns inte så många fler o välja här.

detta bara MÅSTE kollas in.. Fy fan va roligt..

Kategori: Allmänt





Vet.. låten i början e tråkog.. men det kommer mera.. jag lovar.. hahah

Timmie

Kategori: Musik

image669


CDON.com e sidan du hittar detta fina album i

Sök på Timmie Birkner i download-artister

*tycka om*

såhär gick det

Kategori: Graviditeten

Alla värden bra förutom blodtryck.

har ju lite extra hull på lager så BMI var lite för mycket o då även blodtrycket..

Så vi ska avboka våran flygresa... vill inte sätta mej i ett plan inte..

dessutom fick jag en extra glukosbelasting pga min övervikt haha.. inte alla som får det inte.. hahahaha
sen en tid för fostervattensprov och ultraljud..


hejsan

Kategori: Graviditeten

Ja då var det Dagen som jag har väntat på... Inskrivningsdagen hos barnmorskan. Om 2 timmar ska jag vara där.. Är lite nervös.. blir väl lite blodprover o så..

Vaknade med näsblod i dag.. så kanske har järnbrist eller nått..

före och efter

Kategori: Vårt hem

image667


image668



1,2,3

Kategori: Graviditeten

i dag.. i morgon, i övermorgon

Dax för inskrivning

Då är jag i vecka 11.. 10+0

Kategori: Graviditeten

Vecka 11

Din bebis väger nu ungefär 8 gram och är 4.4 till 6.1 cm från huvud till rumpa, ungefär motsvarande en stor lime! De tre kommande veckorna  kommer längden att fördubblas. Huvudet är fortfarande oproportionerligt stort och utgör nästan halva fostrets längd.

imageDu närmar dig nu slutet av den första trimestern och din livmoder är nu så stor att den tar upp den största delen av ditt bäcken och kan hos en del kvinnor redan kännas i nedre delen av buken.

Det är ännu för tidigt att känna fostrets rörelser; vanligtvis är det gaser eller en felaktigt daterad graviditet.

Du kanske också märker förändringar i tillväxten hos ditt hår och dina naglar. Vissa upplever ökad hårväxt medan den minskar hos andra.

Du bränner kalorier snabbare nu än vad du gjorde innan du blev gravid, och på grund av den ökade mängden blod och ökad blodcirkulation så känner du dig varmare än vanligt.

Bebisen

Vecka 11 är den sista veckan innan din bebis lämnar embryostadiet och blir ett foster. Bebisens naglar bildas den här veckan, och de yttre könsorganen börjar att anläggas för att bli färdiga om tre veckor.

image Antalet blodkärl i moderkakan ökar drastiskt för att kunna försörja bebisen med näring och syre som behövs för den fortsatta utvecklingen. Innuti bebisen uvecklas de intre organen och matsmältningssystemet.

Som en förberedelse för amningen kan din bebis redan svälja. Den kan också kissa ut det fostervatten som den sväljer. Fostervattnet förnyas kontinuerligt. Den lilla sparkar och rör sig, men är alldeles för liten ännu för att du ska kunna känna det.

Alla viktiga organ har anlagts vid det här laget och fungerar till största delen som de färdigutvecklade organen, men de behöver fortfarande öka i effektivitet och storlek.

Nu e snart allt klart

Kategori: Vårt hem

martin och mattias kaklade igår.. och idag lägger mattias i fogen.


image664
det ska kaklas mer på denna väggen sen.. men vi ska tapsera o sätta valvet först så vi vet hur långt ut listen på valvet går

image665








Och i dag Fogar mattias

image666
Det e inte klart ännu..

såhär har gravidvecka 10 varit för mej..

Kategori: Graviditeten

Sista dagen på v 10 i dag.. här kommer en sammanfattning på veckan


Vecka 10 - 29 dec 2007 - 4 jan 2008
Kroppen: Nu är det vanligt med första besöket på mödravårdscentralen (MVC). Barnmorskan kommer vara ert stöd genom hela graviditeten, ni kommer få berätta lite om er själva; vad ni har för förväntningar, önskemål, eller farhågor. Allmänna saker diskuteras och sådant som kan ha betydelse för graviditeten, t.ex eventuella mediciner, sjukdomar eller hur det har varit under tidigare graviditeter och förlossningar. Det är viktigt att mötet med barnmorskan känns bra, annars har man rätt att byta till en annan som man trivs med.
Vid inskrivningen tar man ett blodprov i armen som används för att kunna bestämma blodgrupp, * Rhesus-faktorn (Rh), röda hund, syfilis, HIV och Klamydia. Det tas rutinmässigt så det spelar ingen roll om man nyligen har tagit provet.
Rh-bestämning: 15% av alla människor saknar Rhesus-faktorn och kallas därmed Resus-negativa. Om kvinnan är Rh-negativ och mannen Rh-positiv kan barnet bli Rh-positivt vilket kan leda till att kvinnan bildar antikroppar mot Rh-faktorn till nästa graviditet. Nästa barn kan då drabbas av gulsot, efter förlossningen ger man därför kvinnan en spruta med anti-D, ett äggviteämne som skyddar barnet vid en ny graviditet.

Fostret: Nu är embryoperioden är över. Moderkakan gör sig redo att ta över näringstillförseln. Det tar dock ett par veckor för moderkakan att mogna innan den kan överta gulkroppens funktion. Fingrar och tår är helt åtskilda och smaklökarna börjar bildas. Nu kan man skymta början till alla 20 mjölktänderna. Äggstockarna eller testiklarna är utvecklade. Rörelserna är kraftigare och fostret börjar kunna ändra läge i livmodern. Den lilla svansen har försvunnit och huvudet får alltmer mänskliga drag. Fostret har ett ansikte med spädbarns-profil. Hög rundad panna, liten uppnäsa och en mer markerad haka.

Egna anteckningar/bild: [Redigera]
Vecka 10
30e december: Jösses Amalia.. vecka 10..
Kan inte förstå att det går så snabbt.
Känner mer o mer småkramper e nedre
delen av magen. Växvärk?

Kvällen denna dagen var ganska jobbig..
det krampade sej som attans i magen..
men kändes ändå inte som om det skulle
vara problem.. kändes ändå normalt lixom..
även om jag inte varit med om det tidigare..



1a Januari: Oj oj.. det är år 2008. Det är det åtet jag förhoppningvis ska bli mamma. 7 månader kvar. Har haft lite värk i nedre delen av magen från och till hela helgen och brösten ömmade i natt så jag kunde inte ligga på mage. Så har sovit ganska illa. Blev 4 ggr på toaletten oxå


2a Januari: Kramperna i magen har försvunnit.. Så just för tillfället känner jag ingenting av graviditeten.

3e Januari: Nätterna e otroligt jobbiga.. KAN inte sova. Otrolig smärta i magen.. fick en akuttid på gyn.. allt var bra. fick även bild. Huvud kropp armar ben + ett öga.. ÄLSKAR DEJ BEBIS

4e Januari: Har varit så trött i dag så jag fick vila middag.. det sa inte många secunder sen SOV jag.. haha.. vaknade ca 1 timme senare..

5e Januari: Sista dagen på v 10. Det går så fort så fort detta.. snart ligger jag väl på BB o föder oxå. haha.. Känns skönt att fått se bebisen iaf i denna veckan. Nu pustar jag ut o bara njuter av min graviditet.. detta kommer gå bra. Snart förbi dem kritiska veckorna oxå ju..

första bilden...

Kategori: Graviditeten

image662
huvud
kropp
Armar
ben..


ser ni ögat ??

Min Hund..

Kategori: Tanja

helgalen i snön,,

image659
Här hade det inte riktigt börjat snöa ännu...



image660
Här snöar det för fullt.. Tanja Ligger o biter på en pinne..



image661
Nu ska vi köra hem igen.. Tanja tyckte detta var en TOPPEN förmiddag..

äntligen...

Kategori: Vårt hem


det snööööar..


image658
snöar på vår trädgård.. (det e det nya gräset vi sådde i sommras)..


image657
snöar på vårt garage..



Nyår..

Kategori: Vardag

Jag och min älskade var i Nymö hos svåger och han tjej.. Hennes syster och min bror var oxå med.



image648
Svåger Martin steker fläskfilee

image649
Min underbara Man och vår hund. <3 KÄRLEK



image650
Carlie och hennes Syster..



image651
emma, daniel, martin, carlie och mattias.. Skönt att inte vara så många.


image652
Nu ska vi smälla.. (daniel min bror)







image656
mmm sovmorgon.. sköööönt