TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

Nytt intyg..

Kategori: Detta har hänt idag

Då gabriel gått ner i vikt sen vi slutade att ha honom på dagis under måltiderna så fick jag nu ett nytt intyg av läkaren o dietisten.. Där skrev dem att frukost o lunch ska gabriel få ha rätt att vara på dagis så han itne tar sej så bra i vikt som dem vill.. Detta e jättebra för mej. Kanske kan kännas att jag utnyttjar situationen, men det skiter jag faktiskt i om ni tycker.. för jag tycker det e bra att han får se andra barn äta o kan ta efter.. Dock e gan ganska duktig på att äta hemma med, men skönt att slippa stress med mat o sånt hemma. Så jag e glad över intyget..

dem dagarna jag jobbar 7-16 behöver jag inte utnyttja intyget..
men dem dagarna jag börjar 15.45 kommer jag faktiskt göra det o lämna honom reda 11.30 så han får äta middag på dagis.. Ingen kan egentligen gnälla o säga att det e fel.. Har ju faktiskt intyg från läkare osm politiker har godkänt..

sen e det inte många dagar jag e ledig så när jag väl e ledig kommer nog gabriel med få vara det,,
behöver inte utnyttja saken bara för att jävlas ju


Sen en annan sak som jag blev lite sne över det var att chefen på dagisen ville tvinga min sambo att ta semester. Kan hon det?! det finns ju barnomsorg under sommaren med.. Jag som då går på sommarvik KAN inte ta semester.. o mattias som var uppsagd halva vintern kanske inte VILL ta semester..
Finns det omsorg har vi väl rätt till den?!

Kommentarer

  • Linda säger:

    Åhh jag kan allt om de dära. Dom kan inte säga att din sambo ska ta semester bara för att det ska gynna dom. Det är deras uppgift att uppfylla läkarens krav osv.



    Jag tycker absolut inte att du gör fel, han behöver det och du kan passa på att göra sånt som tar all tid från honom annars.



    Håller dom på för mycket så är det bara till att hota med tidningen, tro mig det fungerar. Har gjort det.



    Måste säga att du är duktig som kämpar med vikten. Det gör jag med som in i bombens och imorgon ska jag på möte hos Nordic Club i båstad och jag hoppas att dom kan hjälpa mig för jag har testat allt.



    Ha en trevlig kväll.

    2010-06-10 | 18:19:40
    Bloggadress: http://mammasbusungar.blogg.se/
  • Linda säger:

    Jo jag förstod det och det gör det mer löjligt av barnomsorgen att hålla på som dom gör. Tycker att dom borde tänka längre.



    Jag skulle också vilja operera mig faktiskt dock anser dom att jag inte är tillräckligt fet fast att jag har kämpat i flera år och går ner två kilo för att sen gå upp allt igen. Det är så frustrerande så att dte inte är klokt.

    2010-06-10 | 19:10:27
    Bloggadress: http://mammasbusungar.blogg.se/
  • marie säger:

    Skönt att ni fick ett intyg. kanske kan vara under mer lugna former över hela mat situationen på dagis och ta efter de andra barnen!!

    2010-06-10 | 19:21:40
    Bloggadress: http://miraclestakeplaceeveryday.wordpress.com/
  • Anonym säger:

    Dem bör inte kunna tvinga er ta semester nej!

    2010-06-10 | 19:38:07
  • jessica jansson säger:

    hej! ha läst din blogg ett tag, har en dotter som är född i vecka 35+2.

    min dotter får vara på dagis fast jag har sommarlov nu till hösten jag går på komvux och läser upp några kurser.

    hon ska gå till dagis till fre vecka 26 8.30-11.30. märkligt att det är olika ifrån dagis till dagis.

    igentligen fick hon inte det men min handläggare sa gick det bra för personalen & det gjorde det då fick hon gå ditt.

    jobbigt att han går ner i vikt:( min tös väger lite med hon väger 7310 och är 18 mån. men hon äter inte på dagis nu men innan sommaren åt hon där 2 gånger. men hoppas det går bra för er. lycka till!

    2010-06-10 | 20:13:05
  • Toril Jakobsson säger:

    Stå på dig! Du är så jäkla bra på att stå på dig och hävda dina rättigheter. Där är du en stor förebild för mig!!

    2010-06-12 | 19:19:28
    Bloggadress: http://fraktalverklighet.blogspot.com

Kommentera inlägget här: