TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

frågor o svar

Kategori: GBP/Viktnedgång. Tankar, funderingar o resultat.

Hejsan.. Jag är kvinna på 27 år. Har 38,2 i bmi. Jag väntar just nu på att min remiss ska bli skickad från Landskrona. Jag undrar nu hur stora mina chanser är att jag FÅR operationen. Jag har inga psykiska problem. Har försökt med massor med "gå ner i vikt" metoder. men går alltid upp igen. Känns som om detta e min sista chans att klara av att behålla en viktnedgång. Jag älskar att simma och promenera. men mina leder har inte klarat av det på sista tiden. Fick en son 15 v för tidigt pga havandeskapsförgiftning som troligtvis berodde på fetman. Och jag vågar inte skaffa fler barn innan jag iaf har gjort det jag personligen ska bidra med.

jag undrar nu lite.. Hur stora e mina chanser att faktiskt få operationen



Svar:
Hej Susanne De nationella Indikatorerna för överviktskirurgi säger att man ska ha ett BMI över 35 för att bli opererad. Du bör därför ha en god chans till op. Sjukhusen behöver dock inte följa riktlinjerna och det är vanligt i vissa landsting att man sätter gränsen till BMI 40. Hälsningar Stig










Tur då att jag itne ska opereras via landstinget.. troligtvis blir det Aleris som får min remiss o dem har 35 som gräns.. alltså.. god chans till OP.. tjohhoo













jag vill bli kallad till möte NU

Kommentarer


Kommentera inlägget här: