TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

Såhär gick min förlossning till....

Kategori: Allmänt

Skulle på vanlig kontroll hos BM i vecka 25+1 ojojoj inget kul.. blodtruck på 204/100 illa illa.. blev inlaggt på sjukhuset direkt.. Dem såg 3+ i urinen.. schit.. Havandeskapsförgiftning jag? nej nej nej!! Du kommer bli mamma inom 2-7 dagar!!.. Va? nej nej nej.. jag ska inte bli mamma förrens i Augusti..


Blev nerskickad till KÖPENHAMN.. strejk i Lund och inga platser..

Allt blev bara värre o värre.. Min sambo var hemma.. Hans farmor hade dött så det var begravning.. sen efter den skulle han ta tåget till mej.


gjorde massa undersökningar tisdag dag.. allt såg bra ut med bebis, men ack så illa med mej.. Virrade mej runt o svamlade o ögonen gick kors o tvärs..kändes som värsta fyllan OCH bakfylla samtidigt.. För denna huvudvärken som tillkom var ju inte nådig. Kände hur blodådrorna lyfte huvudet när jag låg ner på kudden.. och hjärtat kände jag utanför kroppen som det bankade och slog.


Somnade på mitt rum framåt 5-6 tiden.. då viste jag att Mattias var på väg.. blodtrycket hade varit ganska OK under hela dagen.. eller ja.. ca 190/100 iaf..

Hörde senare att en sköterska kom in i rummet och tog mitt blodtryck.. Jag ville vakna.. hmm men jag var ju vaken, men kunde inte reagera.. fan vad e detta tänkte jag,.. jag e vaken men ändå sover jag.. vad händer..??

sköterskan sprang o Larmade.. Vi måste ner med henne.. Nu.. hon håller på att dö.. Hon ligger på 240/140 i tryck..

Jag kände hur jag ville skrika NEJ NEJ.. HAN SKA INTE UT.. LÅT MEJ DÖ ISTÄLLET.. men jag kunde inte.. min kropp hade dalat in i en medvetslöshet fast hjärnan ändå fungerade..


Ja men ut kom Gabriel med AKUT kejsarsnitt tisdagen den 29e April kl 20:28. v 25+5


Jag sov under hela snittet fast jag inte var sövd. Jag var helt borta.. men mitt i allt kunde jag ändå höra honom skrika när han kom ut..

så hörde jag mej själv säga.. vafan.. kvinnor gnäller när dem få barn.. detta var väl inte så farligt..

haha ja typistk mej.. skulle nog kunna säga något sjukt på min egen begravning..


men att man kan vara helt frisk på fredagen.. o nästan vara död på tisdagen det e SJUKT.. fan vad snabbt allt gick..

Ta aldrig livet förgivet.. man kan faktiskt dö...

Var lite snabbt min berättelse..




Dem säger iaf här hemma nu att dem ALDRIG varit med om att man överlevt 240 i blodtryck.. dem har ju mätt upp till höga nummer precis innan en människa dött i en hjärnblödning.. Hu hemska tanke..

Jag måste vara Fett stark.. en överlevare..eller bara ren jävla tur..

Kommentarer

  • Marie säger:

    OJJJOJJ.. de var högt tryck.
    STARk de e va du är, att ha gått igenom något sådant å komma tebx efter de så fort som du ändå gjorde de e strongt gjort.

    Kramar

    2008-05-26 | 08:05:11
    Bloggadress: http://lillebuu.webblogg.se/
  • Marie säger:

    Jaa precis..
    När man har dom små så är det dom man har i huvudet å då blir man oftast starkare lite fortare.

    2008-05-26 | 08:13:33
    Bloggadress: http://lillebuu.webblogg.se/
  • Karlet säger:

    ojojoj....tur att allt blev bra till slut. inte skulle ja kunna förlora dig!
    krama

    2008-05-26 | 10:53:40
  • Elin säger:

    satan i gatan!!!!! fy i fan.. vilken jävla tur du hade!!
    Du ÄR verkligen en jäkla överlevare!!!
    Kramar på dig å familjen

    2008-05-26 | 11:36:43
    Bloggadress: http://elinhejdenberg.blogg.se
  • Mammaosa säger:

    Oj vilken tur ni hade att det gick bra o att ni överlevde båda två :-o. Skönt att ni mår bra nu i allefall

    2008-05-26 | 11:37:23
  • Hanna ^^ säger:

    hjääälp!! låter ju inte skoj... tur att allt har gått så bra trots att du va på väg att dö. =)
    mådde du inte dåligt INNAN besöket hos barnmorskan?? anade du inget?
    ♥ ha en trevlig måndag ♥

    2008-05-26 | 12:10:28
    Bloggadress: http://hannaofsweden.blogg.se
  • Jenny säger:

    jisses, där kan man snacka om högt tryck.
    Det va väl för väl att allt gick bra.
    Jag undrar också, hade du inga aningar att det va på tok?

    2008-05-26 | 12:16:34
  • miian säger:

    Puh vilken pärs,det var ju tur i oturen att dom förlöste dig,men det lär ju ha räddat ditt liv,ja och Gabriels!
    Jobbigt när det går upp&ner men skönt att det finns folk som kan sin sak!
    trivs ni på csk nu då?
    kramkram

    2008-05-26 | 12:55:38
    Bloggadress: http://miian.blogg.se
  • Lillskit84 säger:

    hemsida adressen är inte till min blogg men till mina bebis bilder.

    Usch vad jobbigt det låter vart nästan ledsen när jag såg lilla gabriel hoppas han klara sig bra iaf och tur att du klarade d ig också så inteh an ska växa upp utan sin mamma.

    Hoppas hela familjen mår bra och att ni kan vara tilsammans hemma i den trygga miljö snart.

    Kramisar från en annan nästan nybliven mamma

    2008-05-26 | 20:37:32
    Bloggadress: http://musenet.dk/billeder/Lucas-2008-01-22/
  • Emma Granath säger:

    Vilken Pärs... Tur att allt gick fint.. de var inga nådiga siffror de inte...
    huvvaligen...

    KRam på dig

    2008-05-27 | 20:45:47
  • maria säger:

    hjälp, vad hemskt! jag hade nog inte riktigt fattat att det var så illa med DIG också!
    tänk att både du och gabriel klarade sig - vilket mirakel!

    2008-05-28 | 10:39:11
  • Johanna säger:

    Oj, tack för den berättelsen. Inte kul alls, och gud så läskigt att vara medveten men ändå inte...



    Jätteskönt att allt gick så bra.

    2008-05-29 | 14:42:20
    Bloggadress: http://maersta.blogg.se/
  • Moa säger:

    gled bara in här som okänd läsare, skönt att det gick så bra både för dig och sonen! och hade inte du klarat dig så hade inte gabriel gjort det heller, så det var riktigt bra att du var en överlevare!

    2009-12-16 | 21:19:00

Kommentera inlägget här: