TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

då kommer här en uppdatering igen..

Kategori: Gabriel

Som ni alla vet så blev det akuttripp ner till Lund för att Gabriel orkade inte andas mer.. Massa prover och så gjordes och efter 2 dagar drogs respiratorn.. skööööönt...

Gabriel har vilat upp sej och mår nu riktigt bra.. Han har tillomed legat utan cpap:en några timmar under 2 dagar nu o det har gått JÄTTE bra... efter 4 timmar blev han lite tungandad sp han fick tillbaka CPAP:en igen..

LÄkaren kom in till oss på rummet i dag o berättade att klockan 17:00 går transportfärden hem för Gabriel... O va skönt tänkte jag.. så iväg o packa väskan o tjecka ut från hotellet.. lämna tillbaka låne böckerna från biblioteket o sen ner till stationen.. så ja.. nu e vi hemma på kristianstads lassarett igen..

Här Bjuder jag på lite bilder...

Se o njut av vår vackra son.. fan det bästa jag gjort i mitt liv..



Gabriel. 4 veckor och 1 dag... Samma dag som han blev sjuk..




Mitt underbara hjärta helt utslagen. Ligger nästan orörlig med massa dropp och morfin.. o en högfrekvensrespirator.. (högfrikvens e när den pumpar in luft i lungorna så snabbt att hela Gabriel vibrerar) Jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv som den dagen han sattes i respiratorn.. jag trode han skulle lämna jordelivet..




en dag när jag och Mattias kom tillbaka  från att ha ätit middag så möttes vi av denna friska Gabriel. Snacka om att mamma o pappa blev stolta över sin Gabriel då.. Underbara son..




Även dagen därpå övade han på att vara utan cpap:en.. 4 timmar utan problem.. En pojke med humör e det minsann..

Kommentarer

  • Marie säger:

    NAAAW vad gullig han e er lilleprins.

    Duktigt av honom at klara 4 timmar utan cpap:en.

    De e på god väg åt rätt håll.

    SKA hålla ALLA tummar jag bara kan över att de ska fortsätta åt rätt håll nu..



    Tänker på er massor gumman



    Kramar

    2008-06-03 | 20:40:40
    Bloggadress: http://lillebuu.webblogg.se/
  • Sigrid säger:

    Åh vilken underbar skrynklig liten arm på sista bilden <3 Det ser ju ut som att han ler på näst-näst sisa bilden!

    2008-06-03 | 21:14:04
    Bloggadress: http://sigrida.blogg.se/gravid
  • Hanna ^^ säger:

    lilla lilla gubben! -han är verkligen pytte liten, hihi... och han ser ut att njuta av badet! SÅ SÖT!

    och på tredje bilden nerifrån ser det ut som han ler... gulligt!

    nu vill ja att min ska komma så ja kan pussa massor på den!! hihi...

    ha det bäst gumman! ^^

    2008-06-03 | 21:35:52
    Bloggadress: http://hannaofsweden.blogg.se/
  • Cissie säger:

    Gud vilka fina bilder!! han växer till sig :) o han ler till o med. Härligt! och så söt, ska bli skoj sen när man får se honom i verkligheten! skönt att ni fick komma hem igen! kram

    2008-06-03 | 21:38:58
  • Marie säger:

    vad söt han är.. Vad roligt att det går åt rätt håll igen. kram

    2008-06-03 | 22:36:32
    Bloggadress: http://miamia77.blogg.se/
  • Jenny o thelmis säger:

    Tack för att jag får följa er!



    Min lillebror föddes i v 25+2. Förstår lite vad ni går igenom. Idag e han 10 år och är som vilken frisk o fin 10 åring som helst:) Håller alla mina tummar att allt kommer gå jättebra för er!!!

    Gabriel är ett litet underverk!

    2008-06-03 | 22:43:14
  • Helené säger:

    Gud så undertabrt söt han är :) Förstår att mamma är stolt ;)

    2008-06-04 | 09:42:29
    Bloggadress: http://www.missh.bloggagratis.se
  • Elin säger:

    Åååå... såååå fin han är!!! Blir så glad när jag ser bilderna! Å är otroligt skönt att höra att det är bra med honom! Väx på dig nu lillprinsen!

    Ha det så bra!

    Kramar i massor

    2008-06-04 | 10:04:08
    Bloggadress: http://elinhejdenberg.blogg.se/
  • Johanna säger:

    Håller med, vilken fin liten kämpe! Fortsätt i den stilen så får ni komma hem in no time! :)

    2008-06-04 | 11:35:34
    Bloggadress: http://maersta.blogg.se/
  • Tina säger:

    Men gud vilken söt liten kille,

    och så duktig han är.

    Väx och bli stor nu så du får komma hem till mamma och pappa snart.



    Kramar Tina

    2008-06-14 | 22:54:14
    Bloggadress: http://www.123minsida.se/tvillingarna

Kommentera inlägget här: