TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

vad tycker ni om tygblöja?

Kategori: Graviditeten

 
Vår klassiker nu i Newborn-storlek Artnr:1005 Beskrivning:

Imse Vimse formsydd flanellblöja är tillverkad av 100% ekologisk bomullsflanell. För de allra minsta finns nu vår blöjklassiker i Newborn-storlek. Den har samma fina egenskaper som sin större förlaga; det isydda flanellinlägget för högre uppsugningsförmåga och mjuk resår i benen för bästa passform.

Någon av våra populära Imse Vimse blöjbyxor används utanpå och håller barnet torrt, finns från storlek Prematur 2-4 kg.

Blöjan hängtorkar snabbt på 8 timmar, vilket är bra för familjer som inte har torktumlare.

Storlek: Passar barn mellan ca 2-6 kg
Tvättråd: 60ºC-90ºC. Ej sköljmedel, kan torktumlas
Förpackning: 1-pack eller 4-pack
Färg: Natur


vi e lite fundersamma

Kommentarer

  • Miia säger:

    isch absolut inget jag själv skulle ha till Lowa,då inte enbart för att vi bor i lägenhet och tvättstugan inte är tillgänglig 24/7,utan för att jag tycker det är äckelpeckel.nu bajjar Lowa dock bara en gång om dagen men finns ju dom som skiter 10gånger om dagen..
    nej det är minsann värt att lägga pengarna på riktiga blöjer för våran del

    2008-01-28 | 15:12:43
    Bloggadress: http://miian.blogg.se
  • linda säger:

    ÖÖRKK!
    aldrig ja skulle säötta en sån på min dotter..trots vi har tvättmaskin.
    plus att pigge e en skit unge.
    nej då lägger jag pengarna på vanliga bljor ist..

    Det är ju precis som om det skulle finnas bindor som går att tvätta...nej fy och usch..

    2008-01-28 | 18:41:42
    Bloggadress: http://www.majazippert.blogg.se
  • Karlet säger:

    nej gumman, lägg pengar på vanliga blöjor istället. =) bättre tror jag.

    tack för din kommentar i min blogg, men just nu vill jag bara vara för mig själv.
    Har även tagit bort min familjeliv..å kommer inte skaffa ngn
    ny alls denna gång, struntar i de som lunarstorm.
    ha de bra å höres vi la..
    kram

    2008-01-28 | 20:07:17
  • charlotte säger:

    håller nog med dom andra hehe! händer det något i magen?

    2008-01-29 | 00:12:48
    Bloggadress: http://charlotteholst.blogg.se
  • Miia säger:

    usch tror inte det hjälper att se det ur ekonomisk synvnkel heller.
    det blir ju mycket mer tvättande,bajsblöjor är ju inget man vill ska ligga och växa på hög.
    och dessutom är det inget man vill tvätta ihop med vanliga kläder,så satsa på riktiga blöjor...undrar hur man gör med tygisar när man är bortbjuden osv...lägger man bara ner den i en påse i skötväskan tills man kommer hem eller?
    nej usch!
    tack för kommentaren om trosorna,inget hon använder mer än när hon ligger "naken" typ men det var ett tradera fynd med fem trosor för 10kronor så kunde inte låta bli!

    2008-01-29 | 08:24:35
    Bloggadress: http://miian.blogg.se
  • Miia säger:

    lät det typ såhär med dopplern:
    http://www.youtube.com/watch?v=TYVhlM4V-5s
    så vet du att det är bebisens hjärta...
    ett hett tips är att byta ut hörlurarna mot egna bättre,tyckte dom var värdelösa som man fick till

    2008-01-29 | 08:27:22
    Bloggadress: http://miian.blogg.se
  • Miia säger:

    aha okej såna konstiga ljud hörde jag me i början.det är din egen kropps ljud då bebisen ligger för nära kroppspulsådern tror jag.
    testa sätt dopplerna lååångt ner,nästan på venusberget till VÄNSTER...där hörde jag Lowa hela tiden,inte förrän väldigt sent jag hörde uppe på magen

    2008-01-29 | 08:45:55
    Bloggadress: http://miian.blogg.se
  • Emma säger:

    köp vanliga blöjor istället, det blir inte mycket dyrare...
    när bebbarna är små så går det typ 1 pakt i månaden kanske lite mer och på maxi får man ju köpa blöjor för 89 kr om man handlar för 200 =)
    jag förstår att din sambo vill vänta med att handla men när man kan fynda så ska man slå till, det gjorde vi iav=)
    kramis

    2008-01-29 | 10:38:35
    Bloggadress: http://mindottervera.webblogg.se
  • pasia säger:

    var lägger man smutsiga blöjor? ska dem ligga en vecka med resten av smutstvätten? det känns ju... fräscht

    2008-01-29 | 22:04:57
    Bloggadress: http://pasia.webblogg.se
  • linda säger:

    bättre att fynda sker nu såg du var intreserad av emmas saker..för jag lovar senare har mna inte tid eller ork.. vi hallt klart i 5 mån redan..

    2008-01-29 | 23:42:10
    Bloggadress: http://www.majazippert.blogg.se
  • Helle säger:

    tygblöjor tänkte jag också använda tills jag såg prisarna, våran lucas bajsar just nu som nyfödd 7-8 gånger / dag och sen kissar han blöjorna fulla på ingen tid så skulle jag använda tygblöjor lära jag nog ha 20 stk och de blir ganska dyrt i längden sen ska man orka tvätta de där 20 blöjorna VARJE dag annars måste man ha 40 för att kunna klara sig i 2 dagar eh jag använder pampers til lucas, libero blir han röd av men det är ju olika från barn till barn, men båda pampers och libero är bra blöjor tycker jag, de håller barnet torrt och läcker sällan bajs ut i sidorna, fast har man pojke ska man se till att snoppen ligger ner åt annars rinner det kiss ut över
    magen.

    2008-02-09 | 09:01:59

Kommentera inlägget här: