TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

sista dagen i v 11

Kategori: Graviditeten

Vecka 11 - här kommer en sammanfattnig om veckan som varit



Kroppen: Nu är det möjligt att ta reda på om det blir en pojke eller flicka. Tekniskt sett är det möjligt att ta reda på det tidigare genom ett blodprov, men denna teknik är alldeles nyupptäckt och har inte börjat användas ännu. Tekniken går ut på att embryots celler blandas med mammans blodomlopp redan tidigt i graviditeten och då kan man se om en Y-cell (för pojkar) finns med i blodet.

Fostret: Huvudet är nu rundare och ögonlocken är tydligare, de har redan öppnas och kan slutas vid beröring. Händerna kan också stängas vid beröring. Nu är fostrets alla viktiga organ i stort sett färdiga och ska bara växa i storlek.

Egna anteckningar/bild: [Redigera]

6e Januari: Ja då har det gått ytterliggare en vecka. Då är man inne i vecka 11 i dag. Känns helt sjukt bra. haha.

7e Januari: Det enda man tänker på nu e inskrivningen. Man längtar som bara den. Ställde mej på vågen oxå i dag.. haha.. har gått ner 4 kilon. kan ju inte vara så bra??

8e Januari: Ramlade i trappan i dag.. svettad gråter o spyr av rädla. Som tur e gick allt över och smärtan i ryggen med.. Nu känner jag växvärken precis som vanligt

9e Januari: Måste bara skriva en gång till ju att nätterna e jobbiga. Magen kniper o brösten ömmar o mannen min snarkar usch usch usch.., men sen när han gått till jobbet så går jag över på hans sänghalva o somnar o sover till 10 ca.. haha


10e Januari: Natten till i natt har varit den första sedan jag blev gravid som har varit bra. Jag bytte ut mina kuddar så jag kom högre med huvudet o då blev allt genast mycket bättre. Vaknade dock med näsblod. hehe..

Ja då var det inskrivning i dag 10.00.

Ja den gick väl sådär. Alla värdena var bra förutom blodtrycket. Det är för högt. Så får börja äta sundare kost o så nu. dessutom kanske röra på mej lite.

11e Januari: Har fått lite oro angående vikten o så. Tänk om bebben inte vll vara kvar i min mage pga att jag e överviktig???

12e Januari: Då är det sista dagen på v 11 i dag. Denna veckan har inte gått så fort tycker jag. Fortfarande lite besviken från inskrivningen då min barnmorska e puckad i huvudet tycker jag.. men finns inte så många fler o välja här.

Kommentarer

  • Rebbe säger:

    hej hej! vad skönt att allt verkar gå bra denna gången för dig..jätte skoj.ska ni ta reda på könet el? ha det bra, kram

    2008-01-12 | 18:00:09
  • rebbe säger:

    vad spännande..då vet ni med 100% säkerthet vad det blir..spelar ju förstås ingen roll, men man e ju alltid jätte nyfiken..det var i allafall jag..vad blir det, vad blir det ?

    2008-01-12 | 19:23:46
  • Emily säger:

    Hej. Då kan byta barn morska hur många gånger du vill. Eftersom du ska vara med en du trivs med. Du ska absolut inte ha en du inte trivs med. Stå på dig begär ett byte.

    2008-01-13 | 22:58:06
  • linda säger:

    du vet att man måste inte ha en bm där man bor.. man kan ha vart som helst...

    man skall ju trivas med den som skall följa en i 9 månader av sitt liv..

    2008-01-13 | 23:15:21
    Bloggadress: http://www.majazippert.blogg.se

Kommentera inlägget här: