TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

sista dagen i vecka 14

Kategori: Graviditeten


Ja gott folk.. såhär var vecka 14 för mej. Inget vidare nytt..


Vecka 14 -
Kroppen: Hormonförändringar kan visa sig genom att huden på mamman blir mörkare på vissa ställen, kvinnor kan få en vertikal mörk rand från naveln och neråt samt mörkare bröstvårtor. Randen brukar försvinna efter förlossningen, men man ska vara försiktig med att sola för mycket under graviditeten eftersom man även kan få andra pigmentfläckar som kanske inte går bort.

Fostret: Öronen är placerade där de ska vara och fått den rätta formen. Alla större organsystem är nu färdiga och njurarna tillverkar urin.

Egna anteckningar/bild: [Redigera]

28 Januari: Inget nytt att berätta i dag. Känner mej som vanligt

29 Januari: Hmm var det lite sprattel jag kände i morse..?? vet inte, men det kändes annorlunda iaf.

på kvällen när jag borstade tänderna så fylldes hela munnen med blod (kändes det som)

31 Januari: Var nog inget sprattel.. för har inte känt nått mer. Var nog något annat.
Ja då e det sista dage på Januari.. Gud vad det går fort. Men hela våren får gärna gå fort. för vi längtar så efter dej nu bebis.

1a Februari. Ja då e det exakt 6 månader till BF.. ja om det nu stämmer. I dag så gick jag och min bästa vännina en LÅÅÅÅNG skönt runda med hunden. Ja man märker verkligen vilket dåligt flås man har gällande kondisen haha kattastrof. ja sista dagen i vecka 14 i dag. det e nästan skrämmande som tiden går.

Kommentarer

  • sara säger:

    vad trevligt:) brukar kika i din blogg också:) tror jag såg dej på andys förra lördagen?!

    2008-02-02 | 09:16:29
    Bloggadress: http://saralonn.blogg.se

Kommentera inlägget här: