TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

Vad händer i dag?

Kategori: Allmänt

Vettifan .. troligtvis ingenting. Får göra nån mat som jag ska ha på jobbet i morgon. (blir ju jobba ett helt dygn nu.. Börjar 22 i kväll till 22 i morgon kväll.. haha.. Ska ner till Lund o kolla på nån kille som pratar om någon bok i morgon.  Sen filma på dagen eftersom min brukare ska göra en liten dokumentärfilm om sitt liv. Ganska roligt faktiskt.. Synd bara att JAG ska vara tv tjärnans närmaste man.. haha..



Styvpappa tvingade 16-åring att banta

Åtalas för grov fridskränkning
Styvpappan tyckte att dottern var för fet.
  Han vägrade henne mat och tvingade henne att springa nära tre mil om dagen.
  Nu har han åtalats för misshandeln av styvdottern.
   När höstterminen började hade den 16-åriga flickan rasat 13 kilo i vikt.
  Under hela sommaren hade hennes 53-åriga styvpappa tvingat henne att springa långa sträckor på upp till 2,8 mil. Dessutom hade han dragit in på flickans mat.
  Nu har han åtalats vid Varbergs tingsrätt för grov fridskränkning och olaga frihetsberövande.
  
  Tvingades väga sig
  Enligt åtalet började styvpappan fixera sig vid flickans vikt redan när hon gick på lågstadiet. Från nioårsålder såg han till att hon vägde sig varje morgon och kväll. Hade hon gått upp några hekton blev det matransonering, skriver Hallands Nyheter.
  53-åringen ska också ha misshandlat styvdottern och utsatt henne för sexuella trakasserier, bland annat genom att tafsa på hennes bröst. I förhör har flickan berättat hur mannen vid ett tillfälle tvingade ner henne på golvet och sparkade henne när hon låg ner.
  
  Låstes in i källaren
  Hon var inte bara ?äckligt fet? utan fick också höra att hon var en ?hora? och en ?fitta?.
  En gång låstes hon som bestraffning in i husets källare i flera timmar.
  När rättegången inleds i Varbergs tingsrätt kommer flickans ord stå mot styvpappans.
  ? Han nekar till brott och säger att det är beskyllningar helt utan substans säger mannens försvarare Göran Insulán till tidningen Metro.
  Flickans mamma menar att anklagelserna kommer från de ?konstiga böcker? som dottern ska ha läst, skriver Göteborgs-Posten.



Nu sitter inte jag här o säger oohh va bra.. Men faktiskt så önskar jag att mina föräldrar "var" lite mer som hennes.. Tänk om dem gjorde mej medveten vid min vikt redan i tonåren.. Då hade jag inte mått så dåligt över den i dag.. Med MÅTTA då givetvis.. inte som detta freaket..




image28

hmm.. Sådan jävla dubbelhaka har jag väl inte?? Måste ha gjort nått med huvet asså.. men men..det e såhär man ser ut.. fyy och usch..



image29

Jag och brossan


image30

Jag och syrran



Kommentarer

  • alexandra säger:

    nej han e bara lik sin pappa alla säger d.kramkram

    2007-05-22 | 11:05:34
    Bloggadress: http://www.nuttescott.blogg.se
  • Anna säger:

    Jag tycker du är jättesöt! trots lite extra vikt.

    2007-05-22 | 11:14:12
    Bloggadress: http://gravidbloggen.blogg.se
  • Anonym säger:

    DU SKA HA lite extra!! Hellre det än inget min vän! Jag tycker du har varit otroligt duktig som kämpat så tappert som du gjort! ELOGE för det! KRAM!

    2007-05-24 | 18:39:55
  • Tania säger:

    Äh, vad då .Du är ju söt som en karamell :)

    2007-08-06 | 12:44:40
    Bloggadress: http://FruHattIgen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: