TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

Baka baka liten kaka..

Kategori: Allmänt

haha.. ja.. det har typ hela dagen bestått av.. Bakning.. Jag och sambon Mattias har bakat tillsammans lite olika kakor.. kul när man kan göra saker i hop..

 Mattias gör negerbullar/chockladbullar.. kärt barn har många namn.. jag säger det förstnämnda.

 Jag knådar degen som skall bli kanelbullar.

 Kanel måste man ju ha i kanelbullar..

 "kanelar"

 Mattias "kockosar" mockakakan (som sedan ska bli rutor)

 Kanebullarna klara.. och goda

 Mattias rutar upp mockakakan. Goda som tusan.

 en sockerkaka gjordes oxå. Mitt eget recept på den faktiskt.. eller nja.. egen design

 Mattias Misshandade rulltårtan.. hahaha

 Detta blev inte något hitt direkt. Typ drömliknande kakor med vanilj i. Ingen jag kommer bjuda på direkt då dem ser förjävliga ut, men smaken var faktiskt OK.. Lite för sött..







Ja sen då när man hade bakat så var det dax att fixa maten.. Hade då förberett mina Köttrutor innan så köttet hade sugit åt sej kryddorna ordentligt..

  Mina Köttrutor.
  Champinjonsås och pommes till.. (skulle ha potatis, men glömde köpa det när vi var i affären.. Ska skriva en lapp.. Glöm ej hjärnan hemma när du ska handla.,. hahahah





image264
Klart det e Tanja som får ett litet liten provsmak genom att slicka en skål. (fick inte så mycket vill inte att hon får ont i magen)

Kommentarer

  • Mattias säger:

    Ont i fötterna efter vår bakdag. Men lite ska man väl lida för att man vill äta gott.

    2007-08-13 | 18:26:09
  • Marie säger:

    Vad duktig du har varit gumman :)
    de e gott med hembakat :)
    :)

    2007-08-13 | 22:48:54
  • Pernilla säger:

    Ojj vad ni har bakat...gott :)

    2007-08-13 | 23:09:33
    Bloggadress: http://candygirl84.webblogg.se
  • Garbo säger:

    Vad ni stått i! :)
    Min lilla gumma mamma kines älskar sött,så fort man sitter med fikabröd kommer hon slår med sin tass och ryter i ordentligt med ett bestämt VOFF! som betyder GE HIT! ;)

    2007-08-14 | 08:43:16

Kommentera inlägget här: