TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

åter igen problem

Kategori: Gabriel

ni flesta vet att vi var inlagda flr ett tag sedan för att kolla gabriels matsituation.. Nu e det igång igen.
 vid förra vägningen på bvc som vi gjorde förra veckan så hade han gått ner 410gr pga en ny matvägran period. så nu e dem oroliga igen på csk..

idag 11:00 ska vi dit på möte med läkare o dietist.. o denna gången e det minsann MEJ som ska lyssna på..

Jag har lyssnat på dem i 2 år. Jag har ändrat diet. jag har haft diverse pulver. jag har olika näringsdrycker. Jag har fått tips på saker jag kan göra, men inget av deras såkallade expertråd har gjort något bättre. han har haft samma dålkiga viktuppgång ändå.. o vid varje period han matvägrar går han ner för han har inga reserver att ta av..

så denna gången e det jag som ska ställa krav... Jag vill ha en sondslang....

Äter gabriel dåligt vill jag kunna trycka in näringen på annan väg..

Nu håller han dessutom på att få kindtänder... ska han gå ner ett halvt kilo för varje tand lär han ju vara död snart..

dem har heta tiden sagt till oss innan att lägga i mer pulver i maten eller ge honom mer näringdryck.. men varför ska vi göra det när han varken äter eller dricker vissa perioder..

Gabriel har aldrig någonsin ätit bra mer än 3 veckor i rad... o matvägranperioderna kommer många många ggr om året o dem varar länge.

Jag ser faktiskt att en sond e det bästa alternativet.. o kan inte dem se det denna gången efter alla andra misslyckade försök kommer jag avbryta all kontakt med både csk o bvc o gå vidare privat istället..

för ny reagerar även jag.. för 410gr på 3 veckor e FÖR mycket viktnedgång..

Kommentarer

  • Natalie säger:

    Usch, vad kämpigt ni har det! :-( Hoppas du får din vilja igenom. Verkar ju lite besvärligt med en sond, men den kanske inte behövs hela tiden utan bara när han ska äta? Är inte riktigt insatt i ämnet, men jag håller alla tummar och tår att du får din vilja igenom. kramar

    2010-08-03 | 09:17:50
  • Johanna säger:

    Men herregud, näringsintaget som är så livsviktigt för ett litet barn. Bristen kan ju orsaka så många problem!



    Hoppas verkligen att du får din vilja igenom!!!!



    2010-08-03 | 11:56:11
    Bloggadress: http://freyla.blogg.se/
  • madde säger:

    Hade jag varit dighade jag hellre tagit en knapp på magen, men visst en sondslang tills man får tid för op. Förk nappen är mindre ivägen för honom och mindre irriterande nu när han är så stor.

    kramis

    2010-08-03 | 14:06:54

Kommentera inlägget här: