TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

blir så irriterad på dem "perfekta " föräldrarna

Kategori: Vardag

sitter inne i en tråd på familjeliv.. dem berättar om hur den ena ska belöna sitt barn om den gjort något bra.. sen ignorera när dem gör något dåligt.. o då menar jag på.. ska man inte göra både.. både visa när dem gör bra och visa när dem gör dåligt.. då skriver några av dem.. Absolut inte straffa barn.. det får man itne.. absolut inte.. ajjabajja.. då skrev jag.. så ni menar att ni aldrig har sagt till barnen att gå in på sina rum om dem beter sej illa..

ohh nej.. det e e ett straff.. det skulle aaaaalldriiig falla mej in..

vad fan e det för uppfostran.. nej men fan.. bara sitt o kolla på era ungar när dem beter sej illa då.. låt dem växa upp o bli räliga ungar som aldrig ha fått lära sej ta konsikvenser för sina handlingar...

JAG kommer iaf "straffa" om beteendet  e illa. det kommer bli IN PÅ RUMMET.. det kommer bli DÅ FÅR DU VARA UTAN TV. då kommer det bli DÅ BLIR DET INGET GODIS.. då kommer det bli JA DÅ FÅR DU INTE LEKA MED HONOM /HENNE I DAG..

hjälper ju inte att sätta dem i knät o säga.. men ajja bajja lilla älskling så får man inte göra.. mycket dem kommer bry sej om dem inte får känna av att dem gjort fel..

Men en jävla massa beröm om dem gör något bra ska dem ha.. jo visst det e väl inget fel.. men om man inte visar fel.. så behöver man väl inte visa rätt heller...


sen kan dem ju kiss my as att dem aldrig har skällt någon gång på sitt barn.. eller tagit undan maten från bordet om dem kladdat eller skickat in dem på rummet...

beter dem sej illa i vuxna livet får dem ta konsikvens för det.. inte lika bra att lära dem det från början???????

Kommentarer

  • Linda säger:

    Haha så sant så sant, jag kommer vara likadan visst fan måste de få kosekvenser för sitt beteende men som du skriver beror på vad det handlar om. Sen sjävlklart beröm när de gör något bra.

    2008-09-17 | 12:12:35
  • Anonym säger:

    man kan faktist uppfostra dem genom att ignorera barn när de gör nått de inte får.. och det beror på att de göra saker som de inte får och detta vet de om, men de gör det för att få uppmärksamhet, om de inte fånågron uppmärksamhet så slutar de.. men självklart funkar inte detta på alla barn och de beror nog på vad de hittar på.. Annars måste man ge disiplinera sina barn när de är stygga, för att lära sig.. Men man är lika bra som nån annan, för att ignorera sitt barn är också ett straff sett ur barn synpunkt.. Alla har vi olika uppfostran och kan bara hoppas på att vi gör det bästa för våra barn..

    2008-09-17 | 13:30:25
  • Pernilla säger:

    Hmm ska fråga honom först så hör av mig senare om det.



    Hur är det annars då? Kram

    2008-09-17 | 14:36:30
    Bloggadress: http://candygirl84.webblogg.se/
  • Miian säger:

    Håller med dej till viss del,samtidigt inte.

    knepigt det där.

    Jag vill så gärna att det ska fungera med tillsägelse och "straff" men märker redan nu att det inte fungerar utan det bästa är att bara ignorera henne efter att ha sagt ifrån en gång och tillrättavisat.

    Det blir liksom bara önnu roligare när jag säger ifrån.

    Tror det är olika i olika åldrar barnen går igenom.nu kan man inte kommunicera med henne och hon lär inte förstå vad jag menar.

    men ju äldre hon blir och ju mer hon förstår så hoppas ajg självklart på att kunna föra en dialog med henne och försöka tillrättavisa på ett bra sätt som passar oss då.

    Det är så olika,jag kan inte tycka att något av det är rätt eller fel.

    hoppas ni mår bra!

    2008-09-17 | 19:22:35
    Bloggadress: http://miian.blogg.se/
  • ♥Hanna♥ säger:



    håller helt med dig!! tro fan att världen ser ut som den gör när inte föräldrar visar vad som är rätt och fel redan från början... klart man ska "straffa" när barn gör fel. och givetvis även uppmuntra när dom är duktiga! =)



    2008-09-22 | 21:46:55
    Bloggadress: http://hannaofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här: