TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

Återbesök..

Kategori: Gabriel

Var på återbesök på neo i dag.. hmm besöket blev väl lite sisådär tycker jag..
Började med välling i dag så nu har han inte NAN2 längre.. han e så med hela tiden o snurrar o flänger med kroppen så det tar sådan energi så dietisten tyckte att vi skulle börja med något han höll sej mätt på lite längre..

Läkaren var supernöjd.. Han sa att Gabriel tillomed kunde för mycket.. har tittar o pratar håller huvudet.. greppar med båda händer.. flyttar från ena handen till den andra... satt själv (om läkaren höll hans höft)

Läkaren sa att han var som en 6 månaders bebis utvecklingsmässigt o han tycker det går alldeles för fort.. så han vill att vi ska bromsa upp honom.. HUR FAN GÖR JAG DET???

har då kommit fram till att jag inte kommer lyda deras råd.. vänder han sej etc etc av sej själv kommer jag inte stoppa honom.. hur ska jag kunna stoppa honom lixom.. han vänder väl sej när han kan det o när han vill..

dock så kommer jag försöka dämpa honom när jag märker att det blir frustration i hans lilla kropp.. för han blir så arg när han inte kan.. då får jag ha honom i ett stadigt grepp i min famn o sitta tyst o stilla tills han lugnar sej.. för denna lilla kille e STARK sa läkaren..

alla e förvånade att han ligger så långt före sin utvecklingskurva.,.. men jag e STOLT

Kommentarer

  • Elin säger:

    Du SKA va stolt oxå! :-)

    Härligt med framsteg..

    Maja ligger i feber..:-( Inte roligt.. igår natt hade hon JÄTTEHÖG, å ikväll oxå.. men gick ner efter någon timme..så hoppas hon är bättre imorgon..stackars min lilla tjej..

    2008-11-27 | 22:23:28
    Bloggadress: http://elinhejdenberg.blogg.se/
  • Johanna säger:

    Oh vad kul! Jag tycker också du ska känna efter själv och göra som du känner är bäst, det är ju ändå du som är hans mamma. Men vad kul att det går så bra framåt för honom! :) Alla barn utvecklas ju olika fort generellt, hade han kommit ut "i normaltid" så kanske han ändå hade gjort allt det här jättetidigt ju. keep it up! :D

    2008-11-28 | 10:41:16
    Bloggadress: http://www.maersta.se
  • Elin säger:

    Hittade hit nu.. Oj vecka 26, vilken liten kämpe ni har. Vad kul att hans utveckling går så bra! Förstår att du är stolt! Nu ska jag fortsätta läsa! Kram och trevlig helg!

    2008-11-28 | 15:51:23
    Bloggadress: http://heltsubjektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här: