TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

Det gick bättre denna gången...

Kategori: Gabriel

Förra gången vi var inlaggda på sjukhuset blev ju gabriel jätte jätte sjuk.. så vi fick avbryta matobservationen, men denna gången gick det bättre.

Han var pigg o glad o älskade verkligen att vara där. Allt har gått så bra. Det e en otrolig skillnad mellan personalen på barn o teamet som e kopplat till neonatalen. jag känner att jag får mycket mer stöd här. dem lyssnar mer på mej o vad jag tycker. och dem går inte o bestämmer saker över huvudet på mej. så jag e mycket glad över att gabriel inte längre tillhör neonatal läkarna utan istället barnläkarna. Dessutom har jag några jag känner personligen som e sköterskor på avdelningen o det gör allt lite lättare när man e där.

han har nu fått sin sond o vi har fått ett program med mat tider, mängd av mat o sen mängden sondnäring. Jag tycker det känns jättebra. Och Gabriel känns mycket gladare. Hur nu det skulle kunna vara möjligt då han nästan alltid var glad ändå.

det e nästan nu att han sitter mer still än innan. och det e ju konstigt då han har får mer energi till kroppen nu än tidigare då han knappt äter någonting via munnen.


Gabriel har fått emlakräm. ska ju tass 7 rör blod.


Sonden mäts. den kan ju inte vara för kort då går den ju inte ner till till magen.


Gabriel blev lite ledsen precis när dem tryckte in sonden, men han var snabbt glad igen


Sen blev det bodprov. Blodet bara sprutade rakt ut direkt dem satte nålen. Gabriel var mycket stolt över plåstret han fick efteråt.


Pappa provar på att sondmata


mamma måste med sonda ju..


Gabriel sondar sej själv...


Var inte bara saker som var tråkiga.. utan vi lekte en del med ju


mys på taket..


Farmor kom o hälsade på. Gabriel blev glad


malin kom oxå o hälsade på..


det har varit en bra sjukhusupplevelse denna gången..

vi tackar all bra personal..



Kommentarer

  • Annika säger:

    åh så söt han är er lille påg..

    2010-08-08 | 09:06:28
    Bloggadress: http://motettlivihogklackat.blogg.se/
  • Johanna säger:

    Va söt han är lillkillen:-).

    2010-08-08 | 13:35:39
    Bloggadress: http://freyla.blogg.se/
  • Annse säger:

    Gud vilket vacker gudbarn jag har :) Och min syster tycker jag ar himla sexig numera :) Hoppas att vi ses snart <3

    2010-08-08 | 15:46:31
  • Emme säger:

    Åh, han e så stor nu ju!

    Och duktig.

    Är säker på att det kommer att gå toppenbra!

    2010-08-09 | 22:49:17
  • Petra - mamma till Jesper säger:

    Hej, nu går de ok med maten, han äter inte mkt men han äter iaf lite.. vi fick ju sonden inför operation så att han inte skulle tappa för mycket efteråt.. Hur gammal är din son? Och hur går det för er? jag fortsätter gärna läsa din blogg.. När föddes han , vilken vecka o vikt osv ? Kram

    2010-08-10 | 18:57:55
    Bloggadress: http://pesp.blogg.se/
  • Hanna säger:

    oj... känns som jag missat en hel del i din blogg! visste inget om sondmatningen! plutten...

    va duktig han är hos doktorn! ^^



    hoppas det blir bättre nu och att han går upp i vikt! du däremot har ju blivit skitsmal, snygging! ;o)



    massa kramar!

    2010-08-20 | 23:16:32
    Bloggadress: http://hannaofsweden.se

Kommentera inlägget här: