TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

idiot kan du vara själv..

Kategori: Allmänt

känner faktiskt en som sagt att hon fan ta sig inte skulle vara mamma 24/7, men snälla man är alltid förälder, oavsett var man är och gör, man är ALLTID förälder, oavsett vad som händer.... Sjuka människor finns, blir så arg på sånt ibland, usch!

Så var texten i en blogg jag läste förrut. Då jag o denna Tjej haft denna diskution via en annan sida vet jag att det e mej hon menar..

det hela handlar om att hon sitter med sin unge non stop alltid utan att våga sej ut.. hon vågar inte ens låta pappan till barnet få vara ensam med barnet..

Jag menar på att delar man ansvaret med sin ma behöver man inte vara mamma 24 timmar om dygnet.. eller jo mamma e jag ju alltid, men delar man ansvaret så hur kan jag då klassas som hemsk o dålig mamma om jag roar mej ibland o besöker vänner etc etc UTAN mitt barn.. han har ju sin pappa..

tycker då man e dålig mamma om man aldrig roar sej.. man tröttar ut sej och kommer absolut inte orka med att vara en bra mamma i längden med den livsstilen o barnasyn.

En Pappa behöver oxå egen tid med sitt barn.. och det gör inte mej till hemsk mamma som ger honom det.. snarare e det tvärtom.. Man e dålig mamma om man inte släpper anvaret då o då till den faderliga figuren..



Kräk på dej hemska människa..







skulle egentligen itne skriva detta i bloggen.. då vi hade en diskution på en annan sida o jag accepterade hennes sätt att ta hand om sin dotter,, men tydligen gjorde hon inte det samma med mitt sätt.. Tycker bara det var så FEL av henne att skriva ut mej på nätet för att hon inte tycker likadant som mej.. det e dålig stil.. men sen får hon självklart göra vad hon vill med sitt liv, men inte trampa ner på mitt

Kommentarer

  • Thessan säger:

    håller mä dig... till fullo! =)

    2009-01-04 | 13:50:00
    Bloggadress: http://ettoriginal.blogg.se/
  • ☆ ☆ ☆ ♥ M@rie ♥ ☆ ☆ ☆ säger:

    Håller med dej helt gumman .. Man är två(oftast två) föräldra & då ska man dela ansvaret å självklart som mamma kunna unna sej EGEN tid utan sitt barn i mellan åt.. De e likandat för pappan att få EGEN tid med barnet de e bara bra..





    Stå på dej ..

    Jaa du vet ju vad för idiot jag råkade ut för sist..



    kramar

    2009-01-04 | 14:05:51
    Bloggadress: http://lillebuu.webblogg.se/
  • Miian säger:

    det e så olika det där.

    Allt handlar nog om hur man känner.

    Jag själv är nog lite som henne,jag är helst alltid med Lowa,har alltid henne med mig.

    Jag känner mig varken kvävd eller dålig eller som att mitt humör tryter eller att jag har något behov utav att lämna henne.

    Mamma är jag alltid,ansvaret vill jag ha,så gott som alltid.

    Jag har själv valt att ha det såhär fram tills vi nu kommer skiljas åt en del iomed dagis och jobb osv.

    Jag tycker det är lika rätt oavsett hur man gör.

    Om man väljer att ha barnet alltid eller om man väljer att ha "sin" frihet.Man ska absolut inte klanka ner på hur någon annan gör,antagligen gör man det som passar en själv.

    Så gör som du vill och låt henne ha sitt,hon ska sbolut inte komma med kommentarer om att du är en sämre morsa osv,för det är du inte för att du väljer göra saker som passar dig

    Kramkram

    2009-01-04 | 14:06:09
    Bloggadress: http://miian.blogg.se/
  • anna säger:

    Klart att man är mamma 24/7. Fastän ungen inte ä i närheten. Om du är ute och roar dig och något händer så säger du ju inte "äh det får hans pappa ta hand om" Klart man bryr sig ändå. Men att vara där HELA tiden är väl lite överdrivet ;)

    2009-01-04 | 18:45:41
    Bloggadress: http://annamupp.blogg.se/
  • Sara säger:

    Vilken fin design du har på din blogg, vad tkr du om min?



    Har du bloggkoll? :)

    2009-01-04 | 23:49:21
    Bloggadress: http://jagheterintesune.blogg.se/
  • emma å max säger:

    håller me dig gumman, många idioter finns de.



    vi ses när vi komme ner..

    kramar!

    2009-01-04 | 23:55:20
    Bloggadress: http://emmax.webblogg.se/
  • carlie säger:

    först och främst är man alltid kvinna, sen mamma.. och dessutom någons käresta. allt detta samtidigt.. men om man inte tar hand om sig själv kan man aldrig ta hand om nån annan.. att ibland lägga lite tid på sig själv är aldrig fel.. tex gå på en spa behandling..

    2009-01-05 | 09:30:34
    Bloggadress: http://carlie.webblogg.se/
  • Jennie säger:

    Jag håller med dig till 100 =)) Du har såå rätt!

    2009-01-05 | 16:57:19
    Bloggadress: http://famhasani.blogg.se/
  • Jennie :) säger:

    Tycker precis som dig.

    Ska man klara av att vara en bra, pigg å välmående mamma måste man få lite tid för sig själv och sina vänner också.



    Jag träffar mina vänner nån kväll ibland utan Aron så han får vara med sin pappa. Förr eller senare är det jag som kommer jobba å hans pappa som kommer vara hemma, hur ska det gå om de aldrig får tid för varandra ensamma?



    Speciellt om man har gått igenom så mycket som vi har gjort med våra barn tror jag det är viktigt att få vara själv en stund, bearbeta sina känslor och prata ut med sina vänner i lugn och ro.



    Du ska absolut inte ta åt dig, alla är mammor på sitt sätt, och det är absolut inget fel med att låta barnen få vara med sin pappa då å då.

    2009-01-07 | 13:37:26
    Bloggadress: http://jenlon.blogg.se/

Kommentera inlägget här: