TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

Läkare o myndigheter = helt jävla dumma i huvet... (ibland)

Kategori: Allmänt

läste om pojken som blev omhändertagetför att föräldrarna inte vill ge honom skräpmat o kakor varje dag.
Grabben gick itne upp i vikt o föräldrarna gick till läkaren..

läkarna sa.. ja ge honom kakor o skräpmat..

när föräldrarna inte gjorde detta då dem inte trode att det var bra så anmäldes dem av läkarna o myndigheterna kom o tog barnet..


för helvete

vad e detta för jävla puckat system.. gör du inte som farbror doktor säger kommer vi o tar ditt barn mohaha.. ja men så känns det typ.

jag menar.. hur bra e skräpmat o kakor då.. ok dem ökar kanske i vikt.. men e det bättre med sockerberoende eller diabetes då??

varför itne välja att sätta in näringstillskott istället..


Då jag lever i samma viktptoblem så kan jag inte mer än att stå på föräldrarnas sida.. Jag hade fan inte proppat i Skit i gabriel bara för att han ska öka i vikt. aldrig i livet.. 

ska man göra något åt ett problem ska det ju vara hälsosamt på alla plan..
Jag har isåfall hellre en smal unge än en unge med beroende o diabetes




 

 

Kommentarer

  • emma säger:

    hahaha ja blev lite fel menar givetvis hunden :)..



    ja läste också den artiklen på aftonbladet, helt stört..

    2009-12-04 | 13:43:07
    Bloggadress: http://emmakri.blogg.se/
  • emma säger:

    det är helt sjuk att föräldrar som tar hand om sina barn kan få dem ifråntagna och när det samtdigt finns folk som verkligen misssköter sina barn men ingenting händer och de får behålla vårdnaden..



    ja massa fet mat får en att öka i vikt men är som du skrev det kan ger stora konsikvenser...



    varför ska ert barn läggas in, pga vikten?!

    2009-12-04 | 14:30:49
    Bloggadress: http://emmakri.blogg.se/

Kommentera inlägget här: