TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

Jag tror jag fick en hjärtattack i natt

Kategori: Detta har hänt idag

Somnar mycket sent om nätterna nu. Jag tänker en massa konstiga tankar om att det ska komma gubbar o dränka min son framför mina ögon. eller att någon ska råna affären vi handlar i o skjuta skallen av honom. eller att han bara ska vara död när jag ska upp o hämta honom på morgonen. Eller att dem ska ringa från dagis o säga att han kröp ut på vägen o blev mosad av en lastbil eller något.

så Inatt kunde jag inte heller sova.. Inte förrens Gabriel började gråta o kom ner i vår säng. Dock stimmade han efter en stund så mattias gick upp o la honom igen.. o då vaknade jag. Kunde inte somna om.

Jag började känna smärta i vänster sida i kroppen.. lederna i armarna o ansiktet smärtade som fan.. kändes som om jag fick eletriska stötar. det klickade till i örat som bara pep..

Hjärtat bankade i 190 kunde nästan känna hjärtat utanför kroppen. o jag skakade av frossa.

det domnade i fingrarna..

HJÄRTATTACK tänkte jag..

PÅ något mystiskt sätt lyckades jag somna o då var klockan 6 på morgonen..











När jag gick upp idag så läste jag lite om hjärtattacker.. o det har ganska liknande symtom som panikångest attacker. o då jag mår helt ok idag så kan det ju itne ha varit hjärtattack..


då var det en panikångestattack.... men varför?

Kommentarer

  • elin hejdenberg säger:

    Du har ju varit med om en hel del. Med graviditeten som gjorde att du blev sjuk, Gabriel va så liten när han föddes å sånt. Detta kanske kommer nu i efterhand? Dina tankar, känslor osv. Panik över vad som KUNDE ha hänt?? Sånt kan ju komma efter ett bra tag.. Prata med läkare om det. För såhär ska du ju inte behöva ha det? Det kanske är skönt att prata med någon? Kompis, eller någon kurator. Vi pratar ju med kurator...å det känns såå skönt efteråt på något konstigt sätt. Å vi pratar inte bara om min sjukdom, vi pratar om ALLT!

    STORA STORA KRAMAR

    2009-12-28 | 07:40:40
    Bloggadress: http://elinhejdenberg.blogg.se/
  • josefine säger:

    usch....



    men det var ebn panikattack....man kan få det hux flux!

    Men det är inget farligt och det går alltid ALLTID över.

    Du kan ha varit stressad eller oroli och det kan utlösa sånt helt plötsligt....jag vet



    Krams

    2009-12-29 | 22:38:11
    Bloggadress: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här: