TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

Nu e maten förberedd...

Kategori: Vardag

Ska ha Fläskfile i dag... Jag hittar då på mina egna recept..

 Filen skivas.
  Lägg Skivorna i en påse tillsammans med Marinad..

Låt stå 3-4 timmar eller nått.......





Förbered såsen..

 Häll i en stekpanna..(jag har viktväktar fraich)
 Häll e denna oxå..(jag har den 4%)

 3 Matskedar Köttbuljong..

 en gul och en röd paprika hackad i små bitar.

 svamp. ( ta vilken du vill.) Jag har Hela Burkchapinjoner delade i 4 delar.


Koka upp och låt småputtra i 5 minuter... Låt stå någon timme med lock över..
krydda gärna med lite origano.. svarpeppar... lite lite salt..





sen bryner du filebitarna till fin färg och blandar ner i såsen som du hällt i en ungsform.. ugn 225% ca 30 minuter.. Severa med ris och färsksallad...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: