TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

hejsan...

Kategori: Vardag

Vad har hänt i dag.. Jo.. vaknade halv 6.. trött så.. jag vet inte vad.. Upp o leka med Tanja.. sen frukost.. sen gick vi ut och tog ner alla äpplena på våra äppelträd.. ETT träd sågade jag ner.. (blir av vi sågar ner dem andra utom ett sen)

sen var det storhandling på willys.. Skönt att få hem lite mat..

Mattias han fick en så fin idè när han kom hem.. "städa skafferiet" usch och fy.. fattar inte hur man vågar ha mat där inne hahahahaha..

Vi gjorde äppelmos.. inte så mycket.. en liter bara.. vi vet ju intve om vi gillar våran hemmagjorda.. första gången vi gör det.

Efter det så blev det Kyckling ris och grönsaker till middag.. Kycklingen hade legat i kryddorna några timmar så...


Nu har jag precis klickat till mej ett kassakort till A kassan som jag ska skicka i morgon.. jag har ju inte jobbet kvar som sagt.. så nu blir det a kassa.. men lika glad e jag för det.. (om inte ännu gladare) för då kan jag engagera mej med pluggandet i lugn o ro.. viss visst.. kravet är söka jobb.. visst det gör jag.. men jag har en usel  ansökan.. Ska jag vara ärlig så bryr jag mej inte så mycket om vad ANDRA tycker om att jag får a kassa men ändå pluggar..  hur ska man annars få ekonomi.. studien e ju inte studiemedelsbiregtigad..(eller hur det nu stavas)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: