TinkerBellan

Min blogg, Mina tankar, Mina bilder, Mitt liv

detta har hänt i Gravidvecka 7

Kategori: Graviditeten

Vecka 7 e över.. Här får ni veta hur den varit..



Vecka 7 
   
Kroppen: Man kan känna sig illamående pga hormonerna och ha lite molnande värk
i underlivet, vilket är helt normalt. Sömnen kan rubbas, ofta beroende på att man måste man gå upp för att kissa.

Embryot: Embryot är nu 1 cm, handled och fingrar skapas. Händer och fötter kan
urskiljas som små paddlar. Ansiktet börjar ta form och ögonen kan ses som små fördjupningar. Inne i huvudet finns det något som liknar blåsor, det ska bli hjärnan senare.

Egna anteckningar/bild:

9e december: så trött så trött så trött

10e december: Natten till i dag har varit hemsk. la mej redan klockan 20:00 i går. sen har jag sovit oroligt hela natten.. Har inte kunnat ligga på mage för brösten har gjort så jätteont. och på rygg kan jag inte ligga på i vanligafall heller.. så har fått ligga på sidan och då har jag mått illa.. huu..


11 november-07. Nytt vul. Jag har nog aldrig varit såhär nervös. man tänker ju bara på hur det var förra gången.

nu har jag kommit hem.. fostersäcken var rund o fin.. hon sa.. jag ser inte så mycket det e för mycket sguggor.... prova med att gå o kissa.. Så det gjorde jag.. hon stoppade in kameran igen o då såg man fostret med tickande hjärta

12 december-08: Jag tycker att dem två senaste dagarna har symtomen varit helt borta. Jag har kännt mej precis som vanligt. Dock såg jag pluttsen på vulet i går så jag e inte så orolig.

ohh vad jag ÄLSKAR att duscha.. kan stå i värmen flera timmar.. tyvärr tar ju värmen slut..


13e December. Lucia i dag.. har varit uppe 3 ggr i natt o kissat. Svårt för att sova. Känner mej nästan magsjuk på nätterna.. jobbigt värre. Nu blir det arbetsintervju.

14e december: första arbetsdagen.. e så trött så trött.. tror jag nästan dör..

15e December: Sista dagen på v 7. Skönt att det går så snabbt. Känner inget vidare förutom att magen e spännd nästan alltid. I dag e det Julklappsbytning med mina syskon..

Kommentarer

  • Med stor förundran säger:

    Då en graviditet är något otroligt stort i en kvinnas liv så kan jag förstå att hela ditt liv har förändrats. Men snälla..
    öm överallt, må illa osv osv...
    låt det börja bli något av det först.
    Mest troliga är att du är så "överlycklig" av att vara gravid så du låter ditt psyke ta över.

    2007-12-17 | 08:59:00

Kommentera inlägget här: